خبرگزاری کار ایران

میربابک موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

ولاسکو سطح والیبال ایران را تغییر داد/ والیبالیست‌های ایرانی کمتر مصاحبه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۳۱۸

ولاسکو سطح والیبال ایران را تغییر داد و با این تغییر بین بازیکنان و هواداران تیم ملی محبوب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم والیبال پیکان تهران بر خلاف سال های اخیر در لیگ والیبال پرفروغ نبود و در این فصل سه مربی دارد. در جدیدترین تغییر امیرحسینی به عنوان مربی-بازیکن به پیکان آمد و قرار است شرایط این تیم تغییر بکند. همین مورد بهانه ای شد تا میربابک موسوی دریافت کننده تیم پیکان و ملی پوش والیبال کشور درباره شرایط لیگ، تیم ملی و پیکان با ایلنا گفت و گو کند:
 

*بین بچه ها به با معرفت و خوش اخلاف معروف هستید. دوستان صمیمی والیبالی هم زیاد دارید؟

اینکه لطف شما و دوستان است و افرادی مثل شهرام محمودی، مصطفی شریفات، محمد موسوی، علی اصغر مجرد. از میان این بچه ها با شهرام محمودی رفت و آمد خانوادگی داریم و برادر ایشان بهنام محمدی، خیلی به من و پیشرفتم کمک کردند در مواقع مختلف مشورت می کنیم. در میان بچه های غیر والیبالی، با سردار آزمون خیلی صمیمی هستیم.
 

* پیکان در نیم فصل اول 2  مرتبه تغییر مربی داشت و شرایطش کمی متفاوت با سالهای قبل بود.

امسال شرایط خاصی داشتیم، یکی از دلایل تغییر مدیرعامل بود، مدیرعامل قبلی اهداف متفاوتی داشت ولی مدیرعامل جدید نگاه دیگری دارد به همین خاطر تلاش کرد با تقویت تیم به ما کمک کند. آقای ترکاشوند به خاطر نتایج فشار زیادی را تحمل کردند و در نهایت از تیم رفتند، بعد آقای طلوع کیا مربی دوم شاید به خاطر انتظارات از پیکان رفت و به همین خاطر در این فصل تغییرات سرمربی رخ داد. البته آمدن آقای امیرحسینی که مربی-بازیکن است و خودش جزو بهترین پاسورهای لیگ است.
 

به جز نغییر سرمربی دلیل دیگری روی نتایج پیکان تاثیر گذاشت؟

ما امسال 2 یا 3 بازی به خاطر ابتلای پاسورها به کرونا، اصلا پاسور نداشتیم و از بازیکنان بقیه پست ها به عنوان پاسور استفاده کردیم. ضمن اینکه امسال بازیکن های خوب در تمام تیم ها پخش شده اند و شما نمی توانید بگویید فقط این دو یا سه تیم در کورس قهرمانی هستند. طبق مصاحبه مربیان مختلف امسال یکی از سنگین ترین مسابقات 15 ساله اخیر است. با یک باخت شما چند پله جابه جا می شوید و بازی به بازی جایگاه شما فرق می کند.
 

*امسال تیم های فولادی لیگ مثل فولاد سیرجان و سپاهان بهتر عمل کردند و خودروسازان تهرانی کمی از صدر دور بودند چرا؟

این تیم ها مهره های خیلی خوبی گرفتند و از ابتدا استارت خوبی زدند و همه بازیکنان در این تیم ها هم تراز بودند مثلا اگر مصدومیت یا مشکلی پیش می آمد بازیکنان جانشین جای آنها را پر می کردند برای مثال میرزاجانپور یا علی اصغر مجرد به سپاهان رفتند و صابرکاظمی پشت خط زن که به سیرجان قرارداد بست.
 

*به آمارهای امسال لیگ برتر والیبال که نگاه می کردیم جابه جایی بازیکنان و مربیان بیشتر نشده؟

قبول دارم امسال آمار جابه جایی ها زیاد بوده اما این مورد طبیعی است و حرفه ای گری ورزش این مورد را می طلبد برای مثال آقای موسوی که جزو بهترین های سایپا بود به ایتالیا رفت یا امیر حسینی کاپیتان سایپا به پیکان آمد.قائمی به تیم هراز رفت.  این موارد غیرقابل اجتناب و همه در ورزش به دنبال پیشرفت هستند.
 

*برسیم به تیم ملی والیبال، نظر شما و ملی پوشان درباره «آلکنو»سرمربی جدید تیم ملی چیست؟

آلکنو، سرمربی خوبی است و در رده های مختلف موفق بوده  ما با توجه به در پیش بودن المپیک می دانستیم مربی بزرگی معرفی می شود تا روند آماده سازی به خوبی انجام شود. از آن طرف تیم ما لژیونرهای زیادی دارد که قطعا روی کیفیت ما اثر می گذارد طبیعی است که بازیکنان بزرگ مربی بزرگ هم می خواهند.
 

*به نظر شما آلکنو شبیه ولاسکو در ایران محبوب می شود؟

به نظر من این مقایسته درست نیست، به این خاطر که ولاسکو سطح والیبال ایران را تغییر داد و با این تغییر بین بازیکنان و هواداران تیم ملی محبوب شد. اما آقای آلکنو برای تاثیر گذاری در روند نتیجه گیری آمده و انشاالله همه در کنار هم باید تلاش کنیم تا تیم ملی موفق باشد.
 

*از پوشش رسانه ای بازیهای لیگ والیبال راضی هستید؟

قبلا شاید زیاد جالب نبود اما الان 3 بازی پخش مستقیم می شود که روی نتایج بازیها و کیفیت آنها اثر مثبت دارد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
 

*سوالی که همینجا مطرح می شود چرا والیبالیست های لیگ زیاد مصاحبه نمی کنند؟ مصاحبه بازیکنان باعث جذابیت و توجه بیشتر به لیگ والیبال نمی شود؟

این بحث ریشه ای است، شما نباید با فوتبال مقایسته کنید که هر هفته مصاحبه می کنند، جو و فرهنگ والیبال طوری است که سرمربی تیم بعد از هر بازی مصاحبه کند و شرایط را توضیح بدهد. حتی محبوب ترین والیبالیست های ایران هم به ندرت مصاحبه می کنند و تمام تمرکزشان بر بازی تیمشان هست.
 

*مثلا الان عبادی پور که به لیگ لهستان رفته یا موسوی در ایتالیا یا هم تیمی هایشان هر هفته مصاحبه نمی کنند؟ یا فقط در ایران اینطور ی هست؟

من فکر می کنم شرایط آنجا متفاوت است، شما از تیم هایی صحبت می کنید که همه بازیکنان آنها در سطح ستاره های جهان هستند و اگر مصاحبه ای هم بکنند شرایط را توضیح می دهند و آنجا این فرهنگ جا افتاده و مخاطبانشان خیلی بیشتر است.
 

*برگردیم به بحث تیم ملی استعدادیابی بازیکنان والیبال را چطور می بینید؟

در سطح پایه و استعدادیابی واقعا شرایط خیلی بهتر شده است و بازیکنان پیشکسوت حرفه ای مدارس والیبال تشکیل داده اند. از طرف دیگر سرمربی های تیم های پایه خیلی زحمتکش هستند. مثلا آقای وکیلی در تیم ملی نوجوانان بی توقع کار می کنند و از دل و جان مایه می گذاشتند. ایشان با اینکه خانه شان تهران بود و اردو هم تهران بود به خانه نمی رفتند تا از نزدیک شرایط بچه ها را زیرنظر داشته باشند. این دلسوزی ها واقعا خودش را نشان می دهد.
 

*در مورد لژیونر شدن، اول فصل شایعه شد تیم ترکیه ای با شما قرارداد امضا کرده اما در پیکان باقی ماندید.

قضیه پیشنهاد حقیقت دارد اما یک مقداری مذاکرات ما طولانی شد و من با پیکان قرارداد امضا کردم. فردای روز قرارداد با من تماس گرفتند تا هماهنگی قرارداد جدید و سفر به ترکیه را انجام بدهیم من آنجا گفتم با پیکان قرارداد دارم و به تعهدم پایبندم.
 

*در سال های اخیر شاهدیم بعضی بازیکنان به لیگ های حوزه خلیج فارس می روند و بعضی هم کشورهای دیگری را انتخاب می کنند. به نظر شما کدام راه پیشرفت فوتبال را تضمین می کند.

بازی در لیگ های معتبر واقعا تاثیرگذار است و باعث پیشرفت والیبالیست می شود ولی شما این مورد را هم در نظر بگیرید کشوری مانند قطر هزینه خوبی به بازیکن می دهد و ما هم یک عمر ورزشی داریم که باید در این سال ها برای آینده زندگی مان قدم برداریم.
 

*پس پیشنهاد از قطر داشته باشید به این کشور می روید؟

هدف من پیشرفت والیبالم هست، بازیکن جوانی هستم من باید ببینم تیمی که از قطر پیشنهاد می دهد چه شرایط و بازیکنانی دارد، اگر آنجا بازیکنانی باشند که به پیشرفت و یادگیری من کمک کنند حتما می روم. آنها با هزینه هایی که انجام می دهند گاهی اوقات بهترین بازیکنان دنیا را می آورند طبیعتا وقتی شما دستمزد خوبی بگیرید و در کنار بزرگترین بازیکنان دنیا باشید، با پیشنهاد موافقت می کنید.

گفت و گو از: وحید مرادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز