خبرگزاری کار ایران

با دخالت وزارت ورزش و جوانان؛

ساختمان فدراسیون فوتبال فعلاً به حراج گذاشته نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۹۹۹

با پادرمیانی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال تا پایان سال برای تسویه حساب با شستا فرصت گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بدهی سنگین فدراسیون فوتبال به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا در نهایت باعث شد این سازمان علیه فدراسیون حکم قضایی گرفته و ساختمان مربوط به آن را پلمپ کند تا طی فرایند قانونی به حراج و مزایده گذاشته شود.

چند روز قبل بود که وکیل شستا با نماینده قانون در محل فدراسیون فوتبال حاضر شد و درب آن را پلمپ کرد و در حالیکه انتظار می‌رفت به زودی این محل به حراج گذاشته شود، پادرمیانی ها فعلاً و موقتاً نتیجه داده و برگزاری مزایده خرید این ساختمان به تعویق افتاده است.

حدود یک سال و نیم قبل، فدراسیون فوتبال ایران برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی سابق تیم ملی، 2 میلیون یورو از شرکت شستا که زیرمجموعه تامین اجتماعی بود، دریافت کرد.

با هماهنگی هایی که فدراسیون و شرکت شستا داشتند، فدراسیون فوتبال متعهد شد این مبلغ را در فروردین ماه ۹۹ به این شرکت پرداخت کند. در حالی که حدود ۴ ماه از فرصت قانونی فدراسیون فوتبال گذشته بود، شرکت شستا با ورود نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی اقدامات حقوقی برای تسویه حساب طلب دو میلیون دلاری به فدراسیون فوتبال را انجام داده و بعد از اینکه فدراسیون در زمان مقرر و مهلت‌های داده نشده نتوانست بدهی خود را تسویه کند‌، با شکایت در مجتمع قضایی شهید صدر، حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال را گرفت.

شریعتمداری ، وزیر کار و رفاه اجتماعی درباره حکم مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال گفت:‌ از لحاظ قانونی موظف بودیم که اسناد تجاری که فدراسیون فوتبال به عنوان وثیقه و ضمانت داده بودند را توقیف کنیم، اما با مذاکراتی که با وزیر ورزش دادیم وعده داده اند که فدراسیون فوتبال تا پایان سال باقی بدهی خود به شستا را پرداخت می کند.

بدین ترتیب با مداخله و پادرمیانی وزارت ورزش این مزایده و حراج به تعویق افتاد و در صورتیکه تا پایان سال طبق وعده داده شده فدراسیون فوتبال با شستا تسویه حساب نکند این پرونده دوباره به جریان خواهد افتاد و باید دید مسئولان فدراسیون در فاصله کمتر از 3 ماه مانده تا پایان فرصت داده شده توانایی فراهم کردن و پرداخت چنین مبلغ سنگینی را دارند یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز