خبرگزاری کار ایران

توضیحات مسئول امور حقوقی فدراسیون درباره شکایت شستا

فدراسیون فوتبال 68 میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش‌گذاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۳۶

مسئول امور حقوقی و قراردادهای فدراسیون فوتبال درخصوص شکایت شستا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، صفی الله فغانپور، مسئول امور حقوقی و قراردادهای فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه درخصوص اقدام شستا برای توقیف اموال این فدراسیون به برنامه سلام صبح به خیر گفت: درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران از طریق فیفا، AFC ‌و آنهایی که مردم و شرکت‌ها پرداخت می‌کنند تامین می شود و هیچ بودجه ای دولتی ندارد. ردیف بودجه ندارند و به همین خاطر بر اثر تحریم های ظالمانه آمریکا نتوانستیم طی یکی دو سال گذشته مطالبات خودمان را از فیفا دریافت کنیم. ناچارا برای پرداخت دستمزد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران آقای مارک ویلموتس از شرکت شستا دو میلیون یورو قرض کردیم.

او درخصوص مزایده فدراسیون فوتبال گفت: آن هایی که فدراسیون فوتبال دولتی است امروز گوشه ای نشستند و بدون اینکه حرفی بزنند صدایی از آنها بلند نمی شود. فدراسیون فوتبال را به فوتبالی ها واگذار کردند ولی در شرایط عادی سروصدا می کنند که چه شده است. ما امروز به صورت جدی و قانونی شستا اقدام کرده و پولش را می خواهد. فدراسیون فوتبال هم در شرایط فعلی دچار مشکلات مالی است. الان شستا آمده از طریق اجرای احکام مجامع قضایی ساختمان فدراسیون را توقیف کرده و قیمت گذاری کرده است.

او در پاسخ به این سوال که ساختمان فدراسیون را به چه قیمتی ارزش گذاری کرده‌اند، گفت: ساختمان فدراسیون را حدود 68 میلیارد و پانصد میلیون تومان توسط کارشناسان قیمت گذاری شد. ما در این مدت حدود 16 میلیارد تومان به شستا پول پرداخت کردیم. مجموعه‌ای که آنجا مراجعه کردیم و پرونده تشکیل شده این حرف را از ما نپذیرفتند و پولی که ما پرداخت کرده‌ایم به کنار است. 

فغانپور در پاسخ به این سوال که معادل ریالی بدهی به شستا چه قیمتی است، گفت: 9 میلیارد دیگر باقی مانده است. روزی که از انها پول گرفتیم حساب و کتاب کردیم 16 میلیارد که داده ایم و 9 میلیارد دیگر باقی مانده است. ما در زمانی که پول از آنها گرفتیم با همان نرخ یورو حساب و کتاب کردیم ولی آنها یوروی الان را می‌خواهند.

او در پاسخ به این سوال که چرا چنین قراردادهایی در فدراسیون فوتبال منعقد می‌شود گفت: اصلا بحث این‌ها نیست، ما قبلا پول آقای کی روش را پرداخت کردیم ولی در این مقطع زمانی به دلیل تشدید تحریم‌ها که فیفا رسما به ما اعلام کرد اگر فرصتی باشد نامه‌ها را هم نشان می‌دهم، به علت اینکه مراودات بانک‌های جهانی با ایران قطع شده است نمی‌توانند مطالبات ما را بدهند. با چمدان هم که نمی‌توانیم از فیفا پول بگیریم. در آن مقطع زمانی نتوانستیم از فیفا پول بگیریم. 10 نامه از فیفا دارم که اگر لازم باشد به مردم نشان بدهیم. چرا افرادی که می‌گویند فدراسیون فوتبال الان زمان مزایده ساختمان فدراسیون صحبت نمی‌کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز