خبرگزاری کار ایران

فاطمه شهریاری در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا؛

پدر و مادرم دیر به پخش زنده رسیدند!/ کاش در برنامه بازیها یک روز فاصله باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۴۴۵

بازیکن تیم بسکتبال نامی می گوید پخش زنده با کیفیت لیگ بسکتبال بانوان پله ترقی مهمی برای این رشته ورزشی بوده و نمی داند چرا قطع شده؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مصاف گروه بهمن تهران و نامی نو اصفهان یکی از پرمخاطب ترین برنامه های پخش زنده رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان بود. فاطمه شهریاری بازیکن نامی نو در کوارترهای اول تا سوم دائم مورد تمجید گزارشگر مسابقه بود با این همه پدر و مادرش به کوارتر چهارم رسیدند! او در این رابطه با ما گفت و گو نشست:

در بازی مقابل «گروه بهمن» حسابی بازی تان به چشم آمد و فقط یک امتیاز تا برد فاصله داشتید.

تمام هفته گذشته را به خوبی تمرین کردیم و برای این بازی برنامه داشتیم علاوه بر اینها انگیزه شخصی خود بازیکنان هم تاثیرگذار بود. ما برای جبران باخت دور رفت با تمام وجود در زمین بازی کردیم دفاع بسیار خوبی داشتیم و سرمربی ما خانم زمان پور یکی از دلایل اصلی خوب بازی کردن نامی نو هست. فکر می کنم حریفی کمی از ما می ترسید ولی متاسفانه با یک اختلاف امتیاز بازنده شدیم.

 بارها مورد تحسین گزارشگر قرار گرفتید و اعضای خانواده تان کسی بازی را مشاهده می کردند.

چون در جریان بازی بودم به گزارش دسترسی نداشتم اما بعضی از دوستان گفتند که گزارشگر چند باری نام مرا تکرار کرده و درباره بازی ام تعریف کرده است. متاسفانه پدر و مادرم کوارتر آخر بازی را دیدند و کوارترهای اول را که خیلی خوب ظاهر شدیم تماشا نکردند. پخش زنده با کیفیت در آپارات یک پله ترقی مناسب برای بسکتبال بانوان ایران بود البته لایو اینستاگرام هم قابل تقدیر است ولی پله ترقی آپارات بهتر بود و نمی دانم چرا قطع شد؟ امیدوارم ادامه پیدا کند.

به خاطر جذابیت بازی، تعداد مخاطبان به ویژه در کوارترهای آخر بیشتر شد.

اگر تعریفی می کنم به خاطر حضورم درزمین مسابقه نیست اما از سوی مسئولان اعلام شد یکی از پرمخاطب ترین بازیهای لیگ برتر بانوان بوده است. بازی که کیفیت بسیار بالایی داشت و دو تیم با انگیزه بازی می کردند و به خوبی دفاع می کردند. هر دو تیم جزو مدعیان هستند.

گفتید مدعیان؟ در گروه شما 4 تیم مدعی قهرمانی حضور دارند قرعه تان سخت نیست؟!

بله واقعا گروه سختی داریم و 4 تیم مهران، نامی نو، نارسینا و گروه بهمن مدعی هستند و همه این تیم ها تلاششان را می کنند که موفق شوند، نمی دانم چرا قرعه کشی اینطوری شده که چهار تیم قدرتمند در یک گروه هستند و آن گروه فقط یک مدعی دارد به هر حال برای قهرمانی تمام تلاشمان را می کنیم.

برگزاری دو مسابقه سنگین در روزهای پنج شنبه و جمعه کمی آن هم در جمع مدعیان کار را دشوار نمی کند؟

بله متاسفانه همینطور است، لیگ برتر کیفیت بالایی دارد و وقتی شما دو بازی سنگین را دو روز پشت سرهم برگزار می کنید از نظر بدنی بازیکنان افت می کنند و این مورد در روز جمعه خودش را بیشتر نشان می دهد. ای کاش یک روز ریکاوری بین دو روز مسابقه بود. مثلا  چهارشنبه و جمعه بازی می کردیم.

انتقال تیم شما از اصفهان با اتوبوس صورت می گیرد آیا این مورد در قوای بازیکنان تاثیر می گذارد؟

نمی توانیم بگویم تاثیرگذار نیست اما باید نگاه کنیم ما در چه شرایطی لیگ برگزار می کنیم؟ حالا که کرونا وجود دارد و لیگ به صورت متمرکز برگزار می شود انتقال با اتوبوس اشکالی ندارد. هرچند سالها بود که سوار اتوبوس نمی شدم اما به خاطر سلامت تیم و برگزاری لیگ حتما اینکار را انجام دادیم.

در تیم نامی نو شاهد مصدومیت 5 نفر بودیم، علت خاصی دارد؟

مشکل خاصی نیست و ما بدنسازی خوبی داریم ولی متاسفانه گاهی در ورزش حرفه ای مصدومیت هایی پیش می آید که به خاطر بدشانسی و خیلی اتفاقی است، مثلا دو نفر از هم تیمی ها پایشان پیچ خورد، یک نفر از ناحیه دنده مصدوم شد و خودم هم دچار اسپاسم عضلانی از ناحیه کمر شدم که 6 روز درگیر آن بودم. این مصدومیت ها روی نتایج ما در چند هفته اخیر کمی تاثیر منفی گذاشت ولی در بازی با گروه بهمن شرایطمان کمی بهتر شد.

حالا که بحث به سلامتی بازیکنان رسید، گویا 5 نفر از بازیکنان نفت آبادان کرونا گرفته اند این مورد باعث توجه هم تیمی های شما نشده؟

این خبر قطعا مورد توجه بازیکنان ما هست ولی نفت در گروه ما حضور ندارد اما شرایطی مانند سالن و امکان انتقال شاید باشد که نتیجه تست های بازیکنان ما همیشه منفی است چون پروتکل ها را رعایت می کنیم و حواسمان هست که خدای نکرده مشکلی برای اعضای تیم به وجود نیاید.

 برگردیم به بحث فنی، فکر می کنید نامی نو می تواند امسال قهرمان شود؟

تیم ما برای قهرمانی بسته شده، صد در صد ما همه تلاشمان را می کنیم. وقتی در نفت آبادان بودم طعم نایب قهرمانی را چشیدم این بار دیگر نوبتش است و می خواهم که قهرمان شویم. تیم ما واقعا یکدست و خوب است می تواند قهرمان شود ببینیم شرایط در مراحل بعد چطور پیش می رود.

در این مسیر قطعا به پیراهن تیم ملی و دعوت شدن به این اردو هم فکر می کنید؟

حتما همین طور است قبلا در تیم ملی جوانان سابقه عضویت دارم ولی تمام تلاشم را می کنم به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوم. امیدوارم بتوانم توانایی هایم را نشان بدهم و به تیم ملی دعوت شوم.

دقیقا از چه سنی بسکتبال را شروع کردید و استعدادیابی اخیر را چطور ارزیابی می کنید؟

از 8 سالگی بسکتبال را شروع کردم از سطح مدارس تا به سطح کشوری رسیدم. وقتی 13 یا 14 ساله بودم از طریق خانم روانپور به صدرای شیراز ملحق شدم و به سطح بالاتر رسیدم. استعدادیابی خیلی مهم است الان نیاز به این داریم کمی بیشتر روی استعدادیابی کار کنیم، بازیکنان مستعد داریم که توانایی رسیدن به سطح اول بسکتبال بانوان را دارند. فکر می کنم حضور اسپانسر و حامی مالی هم خیلی نقش دارد که به کمک پخش زنده و توجه رسانه ها روز به روز می تواند بهتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز