خبرگزاری کار ایران

طغیان سرمربی استقلال در تمرین امروز؛

فکری: من پوکرباز، دلال و جادوگر نیستم! چرا باید قبل از دربی بازی بیشتری انجام بدهیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۲۵۲

سرمربی استقلال در مورد وضعیت تیمش گلایه هایی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمود فکری در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: بعد از بازی با ذوب‌آهن دو روز به تیم استراحت دادیم و با توجه به فاصله بین این دیدار با مسابقه مقابل گل گهر، در این هفته تمرینات خوبی انجام دادیم و با توجه به این فرصت تمرینات پرفشاری داشتیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله ایرادهای فنی تیم را با زمان‌هایی که به ما داده می‌شود برطرف کنیم و بازی به بازی بهتر شویم تا ببینیم در مجموع خدا چه می‌خواهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال  در باره ارزیابی خود از تیم گل گهر توضیح داد: یکی از تیم‌های خوب لیگ امسال ما است و اولین تیمی بود که آماده‌سازی‌اش را شروع کرد. از مربی بسیار خوشنام و باتجربه‌ای بهره می‌برد که هر چه از وی تعریف کنیم کم است. گل گهر بازیکنان خیلی خوبی هم در اختیار دارد و مجموعه این باشگاه هم خیلی خوب است. ضمن اینکه مجموعه مدیریتی این باشگاه هم فوتبالی هستند، در کل شاید گل گهر دیر به لیگ برتر آمده باشد اما ساختار خوبی دارد. اکنون هم صدرنشین لیگ است و بازی سختی با این تیم داریم که امیدوارم از این دیدار با دست پر بازگردیم.

فکری در باره شرایط شیخ دیاباته و سایر بازیکنان مصدوم تیم استقلال عنوان کرد: دیاباته تقریبا تمرینات خود را شروع کرده و نصفه و نیمه در کارهای تاکتیکی شرکت می‌کند، اما سعی داریم آرام آرام وی را به تیم اضافه کنیم تا مجدد آسیب نبیند. هنوز استحکامی که باید پس از رفع مصدومیتش داشته باشد، به وجود نیامده و به همین دلیل ریسک نمی‌کنیم. جدا از تمرینات اختصاصی نصف و نیمه با تیم تمرین می‌کند. ان‌شاءالله موردی پیش نیاید و در هفته‌های آ‌تی بیشتر از وی استفاده کنیم.

وی افزود: به هر حال دیاباته بازیکن تاثیر گذاری است و در تمام بازی‌ها می‌تواند به ما کمک کند، چه این مسابقه دربی باشد یا دیدارهای دیگر. هر بازی 3 امتیاز دارد و همین موضوع برای ما مهم است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در باره اینکه آیا با تاریخ 22 دی به عنوان زمان دربی مشکلی ندارد، گفت: اگر قرار بود بازی بیشتری انجام بدهیم، همان زمانی که تیم پرسپولیس از لیگ قهرمانان برگشت می‌توانست دیدار خود با ما را برگزار کند و سپس دنبال دیدارهای عقب افتاده‌اش برود. یا باید اواسط نیم فصل برای پرسپولیس بازی می‌گذاشتند یا آخر دور رفت. چه کاری است که اکنون ما قبل از دربی بازی بیشتری انجام بدهیم و این موضوع با شرایط قبلی تفاوتی ندارد.

فکری  اضافه کرد: متاسفانه فکر می‌کنم شاید زور ما کم است و این اتفاق‌ها به همین دلیل می‌افتد. به ما قول داده بودند تا زمان برگزار نشدن دیدارهای عقب افتاده پرسپولیس بازی نکنیم تا تعداد مسابقات دو تیم برابر باشد نه اینکه استقلال دو بازی بیشتر داشته باشد، اگر قرار بود چنین برنامه‌ای در نظر گرفته شود همان ابتدا این کار را انجام می‌دادند.

وی در باره انتقاد برخی کارشناسان نسبت به زیبا بازی نکردن استقلال توضیح داد: این نظر کارشناسان نیست، بلکه نظر افرادی است که سناریو را از قبل چیدند. بچه نیستم و سال‌ها در استقلال بازی کردم. کاپیتان و مربی این تیم بودم. فضا را می‌شناسم و می‌دانم برای استقلال سناریو چیده‌اند. یعنی اگر باختیم چه کاری انجام بدهند، مساوی کردیم چه موضوعی را دنبال کنند و اگر هم به پیروزی رسیدیم پیگیری چه موضوعی بروند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: مگر تیم‌های دیگر بازی کهکشانی انجام می‌دهند؛ چرا از آنها ایراد نمی‌گیرند. ایراد سالم بودن من است. من پوکربازی و شرط بند نیستم، جادوگر و دلال هم ندارم. از بازیکن پول نمی گیرم، حق کسی را نمی‌خورم و دروغ هم نمی‌گویم. ایراد من هستم. امثال من فقط به درد روز مردن می‌خورند. در آن زمان اگر بمیریم همه به به و چهچه می‌کنند، و اگر از آدم مرده تعریف شود کسی دروغ نمی‌گوید.

فکری ادامه داد: همه آدم‌های ناسالم را دوست دارند، اما علاقه‌ای به افراد سالم مثل من ندارند، فقط آنها را برای روز مردنشان دوست دارند و در آن زمان از این افراد تعریف می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امیر قلعه‌نویی ابتدای ورود خود به تیم استقلال سه سال زمان داشت و بعدها به پرافتخارترین سرمربی این باشگاه تبدیل شد. آیا مدیریت باشگاه چنین فرصتی به شما می‌دهد، توضیح داد: مدیریت باشگاه در صحبت‌هایش از من حمایت می‌کند اما این فشارها روی مدیران استقلال هم تاثیر گذاشته و تمرکز آنها را هم بهم می‌زند. واقعیت این است؛ هیچ یک از دوستان نمی‌خواهند قبول کنند و فضای سالم را به وجود بیاورند. فضای ناجوانمردانه‌ای شکل گرفته، اگر تیم من امتیاز نمی‌گرفت می‌گفتند چرا امتیاز نگرفت، اکنون که امتیاز گرفته‌ایم می‌گویند چرا خوب بازی نمی‌کند. در مصاحبه قبلی‌ام هم گفتم قوم بنی اسرائیل شده‌ایم و هر کاری بکنیم بهانه و ایرادی گرفته می‌شود. در مجموع روحیه و شخصیتی دارم که با تمام وجود می‌جنگم و برای تیمم تلاش می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: از بازیکنان و مجموعه استقلال راضی هستم، بازیکنانم با تمام وجود تلاش می‌کنند و ما هم مشغول رفع ایرادها هستیم، اما زمان می‌خواهیم. امیر قلعه نویی و دوستان دیگر که در تیم‌های دیگر موفق بوده‌اند، بدون زمان به این امر نرسیدند، بلکه به همه این نفرات زمان دادند، با توجه به مشکلات ساختاری استقلال برای رفع آنها نیاز به زمان داریم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. اگر من بروم و هر دوست دیگری به استقلال بیاید با ساختار نادرست چنین مشکلاتی را پیش رو دارد.

فکری درباره صحبت‌های اخیرا علیرضا منصوریان مبنی بر اینکه امیدوارم صمد مرفاوی و پرویز مظلومی دنبال سرمربیگری استقلال نباشند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این مسائل تاثیری در تیم نگذارد. منصوریان دوست خوب ما است و از سر دلسوزی این حرف را زده، شاید احساس کرده اگر چنین موضوعی مطرح شود بهتر است، اما من به کادر فنی و دستیارانم کاملا اعتقاد و اطمینان دارم. مشکل خاصی وجود ندارد و آنها خوب وقت گذاشته و خوب کار می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام مسائل و مشکلات ما به دلیل در اختیار نداشتن زمان بوده و اگر این صحبت‌ها را به هر گوش شنوایی بگوییم ناشنوا می‌شود. برای ساختن یک تیم و انجام کارهای تاکتیکی 6 تا 8 هفته نیاز به زمان داریم. این را بارها گفته‌ایم و همه هم می‌دانند. استراحت بین فصل هم خیلی ضروری است. افرادی که سال‌ها در ورزش بوده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند، اما تیم استقلال بین دو فصل استراحت نداشت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: 6 تا 8 هفته برای کارهای تاکتیکی و بدنسازی زمان نداشتیم و خیلی از مسائل دیگر هم در اختیارمان نبود، اما با صبوری کردن حرف نزدم، اگر حرف بزنیم می‌گویند چرا حرف زدی و اگر هم نزنیم می‌گویند چرا صحبت نکردی. ما شبیه قوم بنی اسرائیل هستیم.

فکری در باره اهمیت نتیجه‌گیری در دربی برای هواداران استقلال و احتمال تصمیم جدید این باشگاه در صورت ناکامی و نتیجه نگرفتن مقابل پرسپولیس گفت: بین استقلالی‌ها من بیشترین آمار بازی در دربی را دارم. اولین و آخرین برد و باختم نبوده، در فوتبال برد و باخت وجود دارد، اما موضوع مهم ایرادهایی است که در ساختار تیم استقلال وجود دارد. برای رفع این ایرادها هم نیاز به زمان داریم، حتی اگر دربی را هم ببریم فکر نمی‌کنم موضوع مدنظر من بلافاصله اتفاق بیفتد.

وی افزود:‌اگر مقابل پرسپولیس شکست بخوریم اتفاق خاصی نمی‌افتد، هر چند برد و باخت در دربی برای هواداران مهم است و آنها دوست دارند که برنده آن باشند یا دست کم بازنده نباشند، ولی نباید استقلال را با تیم‌های دیگر مقایسه کنیم، زیرا سال‌هاست مشکلاتی را با خود حمل می‌کند که باید آرام آرام و با کمک مجموعه استقلال برطرف شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: استقلالی‌های زیادی از باخت ما بیشتر از پرسپولیسی‌ها خوشحال می‌شوند. ایراد مجموعه استقلال چند فرقه و دسته بودند هواداران استقلال است. خیلی از آنها طرفدار استقلال نبوده و هوادار افراد هستند. این موضوع خیلی ما را اذیت می‌کند و درستش این است که همه مدیران، بازیکنان، مربیانی که برای این تیم کار کرده و زحمت کشدیه‌اند پشت پرچم استقلال باشند، زیرا هیچ یک از ما بزرگ‌تر از استقلال نیستیم. برای درست شدن تیم باید همه هواداران کمک کنند در غیر این صورت باید جلو برویم و ببینیم چه اتفاقاتی رقم می‌خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز