خبرگزاری کار ایران

مهرزاد معدنچی در گفتگو با ایلنا:

عده‌ای طاقت دیدن موفقیت پرسپولیس را ندارند/ کاش اصلا VAR اختراع نمی‌شد/ بعضی‌ها به دنبال دیده شدن و جمع کردن فالوور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۴۸

ستاره سابق پرسپولیس گفت: عده‌ای با بیان برخی از صحبت‌ها و حرف‌ها به دنبال منافع شخصی خود و دیده شدن هستند و به فکر خودشان می‌باشند. دوست دارند خود را در چشم هوادار عزیزتر کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهرزاد معدنچی ستاره سابق تیم ملی و باشگاه‌های پرسپولیس و فجرسپاسی چندی پیش با ورود به کادرفنی فجرسپاسی شیراز به جرگه مربیان فوتبال کشور اضافه شد. وی در خصوص شرایط این تیم ریشه دار فوتبال ایران به خبرنگار ما گفت: خدا را شکر تیم در چند بازی اخیر نتایج خوبی را گرفته ما حتی در شیراز می‌توانستیم پارس جنوبی را هم شکست دهیم. خوشبختانه در تهران نیز موفق شدیم تیم خوب بادران را شکست دهیم. خدا را شکر دو بازی بیرون از خانه سخت خود را که حکم 6 امتیازی داشت را بردیم و تیم اکنون وضعیت مناسبی دارد و با حضور آقای کلانتری بازی به بازی در حال پیشرفت هستیم. امیدوارم در پایان فصل موفق شویم بعد از سال‌ها جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب کنیم.

وی در ادامه افزود: با یک برد نمی‌توانیم امیدوار باشیم که این تیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد. تیم ما مشکلات فراوانی دارد و نیاز  دارد تا حمایت شود. ما نیز داریم به همراه بازیکنان در تلاش هستیم تا روند خوب خود را ادامه دهیم و بازی به بازی بهتر شویم.

معدنچی در خصوص بازی هفته بعد این تیم با قشقایی و دربی شیراز بیان کرد: یک زمانی دربی برق و فجرسپاسی واقعا جذابیت خاص خودش را داشت. بالاخره هر دو تیم  بازیکنان خوبی را در اختیار داشتند هم حضور مربیانی همچون اصغر شرفی، غلام پیروانی و شادروان محمود یاوری جذابیت زیادی را به این دیدار می‌دادند. نمیدانم وضعیت قشقایی در سال‌های اخیر چگونه بوده اما به هرحال دربی همیشه حساسیت و جذابیت خاص خود را دارد چه الکلاسیکو باشد چه پرسپولیس و استقلال چه دربی شیراز. 

بازیکن سابق فجر سپاسی در مورد تغییر و تحولات کادر فنی این تیم گفت: این یک چیزی طبیعی است. همیشه در فوتبال وقتی تغییر و تحولی  در کادر فنی صورت می‌گیرد و مربی جدید می‌آید به دنبال آن است که با کادر فنی مورد نظر و اعتماد خود کار کند. آقای کلانتری بعد از حضور در تیم تغییراتی را ایجاد کرده است که تاکنون مثمر ثمر بوده است. 

وی ادامه داد: این تغییرات بد موقعه‌ای صورت گرفت. به هرحال آقای مهابادی برای حضور در عرصه ملی از تیم جدا شد. خیلی از مربیانی که در زمینه باشگاهی کار می‌کنند دوست دارند به عرصه ملی برسند. فرقی نمی‌کند چه تیم پایه باشد یا تیم بزرگسالان. ایشان نیز یک پیشنهاد خوب از تیم ملی داشتند. شاید هر کسی نیز جای آقای مهابادی بود همین تصمیم را می‌گرفت. اما زمان جدایی ایشان از  فجر مناسب نبود. در یکی دو بازی اول به همین دلیل،  شرایط برای ما کمی سخت پیش رفت. اما بعد از حضور آقای کلانتری روی نیمکت فجر، با توجه به اینکه ایشان اهل شیراز هستند و سابقه حضور در فجر را هم دارند. همچنین به خوبی با شرایط آشنا هستند و از طرفی صحبت‌های که با بنده و سایر دوستان داشتند. شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کردند و از بازی با مس کرمان خدا را شکر شرایط ما بهتر شد.

ستاره سابق تیم ملی درباره هدف فجرسپاسی در این فصل از مسابقات لیگ آزادگان بیان کرد: تمام فکر و ذکر بازیکنان، کادرفنی و مدیریت تیم این است تا این تیم را بعد از سال‌ها به لیگ برتر بیاوریم. اما فقط خواسته ما دخیل بر موفقیت تیم نیست. ما تنها هستیم و مسئولین استانی برای موفقیت این تیم باید ما را یاری کنند.  حیف است شهری مثل شیراز نماینده ای در لیگ برتر نداشته باشد.یک زمانی خود من و برخی از دوستان با این تیم قهرمان جام حذفی شدیم و در مسابقات جام در جام آسیا در مقابل السد قطر قرار گرفتیم. باید این تیم به لیگ برتر باز گردد و ما نیز امیدوار هستیم. چرا که مسئولین سپاه شیراز امسال نگاه ویژه ای به این تیم دارند. مخصوصا سردار بوعلی که خودشان خیلی اهل فوتبال هستند و علاقه‌مند به این تیم و می‌باشند و با حضور در استادریوم پیگیر این تیم هستند.

وی درباره امکانات این تیم علی الخصوص ورزشگاه پارس شیراز اظهار داشت:  دوستان زحمت زیادی برای ساخت این استادیوم زیبا کشیده‌اند. اما نگهداری خیلی مهم تر از ساخت این ورزشگاه است. این استادیوم زیبا و مهجز می‌باشد ولی چمن این ورزشگاه وضعیت مطلوبی را ندارد. برای این ورزشگاه هزینه شده و حالا نیز برای حفظ و نگهداری از آن نیز باید هزینه شود. من بعید می‌دانم تا یکی دو هفته دیگر بشود در این ورزشگاه بازی کرد. چرا که وضعیت آن بازی به بازی دارد بدتر می‌گردد. از مسئولین تربیت بدنی استان خواهش میکنم تا نگاه ویژه تری به این ورزشگاه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر دوستان علاقه دارند که فوتبال شیراز بعد از سال‌ها نماینده ای در لیگ برتر داشته باشد. باید نگاه ویژه تری به فجر سپاسی داشته باشند.  امکانات هست اما کافی نیست. مسئولین استانی از شهردار و استاندار نیز باید حمایت کنند. به هر حال همانطور که می‌دانید برخی از بازیکنان ما سرباز هستند و در نیم فصل سربازی آنها تمام خواهد شد. نیاز است قرارداد بازیکنان حداقل تا پایان فصل با مبلغی مناسب تمدید شود. باید در برخی از پست‌ها که به بازیکن نیاز داریم تقویت شویم.  ما یک تیم شهید بیشتر در دنیا نداریم آن هم فجر سپاسی است. من خودم را مدیون این شهید و این تیم می‌دانم چرا که هرچه دارم از همین تیم و اسم آن است. 

معدنچی تاکید کرد: بسیاری از تیم‌های لیگ یکی بازیکنان ششصد یا هفتصد میلیونی دارند. ولی 15 بازیکن ما روی هم رفته این مقدار پول نگرفتند. ما بازیکنان شایسته ای را در اختیار داریم. اما یک تیم برای موفقیت باید تقویت شود. به هرحال ما تا پایان فصل بازی‌های سختی را در پیش داریم.  در هر صورت برخی از بازیکنان ما مصدوم یا محروم می‌شوند و باید بازیکنانی را جایگزین آنها کنیم تا در نبود آنها متضرر نشویم. از طرفی در نیم فصل دوم تیم ها ریزش خواهند داشت به همین دلیل باید تدابیری اتخاذ شود که له تیم ما لطمه ای وارد نشود. 

ستاره سال‌های نچندان دور فجرسپاسی در خصوص این سوال که این تیم کارخانه بازیکن سازی است و آیا هنوز هم اعتماد به بازیکن بومی در این تیم وجود دارد یا نه؟ گفت:  فکر میکنم آقای مهابادی چندان اعتقادی به بازیکن بومی نداشتند. به نظرم ایشان شناخت درستی نداشتند که این اشتباه بود. بارها به ایشان این موضوع را گفتم اما معتقد بودند شیراز در حال حاضر بازیکن بومی خوبی را در اختیار ندارد. ولی خب هم من هم آقای کلانتری  علاقه و اعتقاد خاصی به بازیکنان بومی داریم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از بازیکنان تیم‌های امید و جوانان بهره ببریم. ستاره های همچون سروش رفیعی و مهدی رحمتی از تیم‌های پایه به اوج رسیدند و باید نگاهمان را تغییر دهیم و از نیروهای بومی استفاده کنیم. شک ندارم نتیجه خواهیم گرفت.

هافبک سابق پرسپولیس درباره نتیجه بازی فینال  این تیم با اولسان بیان داشت: روز فینال برای من چندان خوشایند نبود و بسیار ناراحت بودم. تمام شب حسرت موقعیت های که از دست دادیم را می‌خوردم و با خود می‌گفتم کاش فلان اتفاق رخ نمی‌داد. به نظر من رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا اصلا کار راحتی نیست. کسی فکر نمی‌کرد پرسپولیس از گروه خود صعود کند. بعد بتواند تیم‌های خوبی همچون السد و النصر را شکست دهد. همین موضوع مرا بیشتر ناراحت می‌کرد چرا که علی رغم شایستگی که داشتیم نتوانستیم قهرمان شویم. شاید پنالتی ها درست بود ولی کاش اصلا این دستگاه وار اختراع نمی‌شد.

وی ادامه داد:  وقتی به عقب باز می‌گردیم و میبینیم چند بازیکن کلیدی تیم از پرسپولیس جدا شدند. برخی از ستاره های خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. به هر حال هر تیمی برای حضور موفقیت آمیز خود در چنین تورنمنت بزرگی بازیکن خوبی را باید در اختیار داشته باشد. اما پرسپولیس همان ستاره های خود را نیز در اختیار نداشت. به عنوان یک علاقه مند به فوتبال باید بگویم پرسپولیس  با یحیی گل محمدی گل کاشت و  کار بزرگی را انجام دادند. ما  سال‌های سال باید در مورد این موضوع صحبت کنیم. 

ستاره سابق پرسپولیس در خصوص حواشی و کل کل های به وجود آمده بین پیشکسوتان سرخابی گفت  : من دنبال جنجال و جمع کردن فالوور نیستم. اما وقتی برخورد بعضی از دوستان را میبینم واقعا دلم می‌سوزد. هواداران بارسلونا و رئال مادرید هم همانند جای جای دنیا با هم کری می‌خوانند و کل کل می‌کنند. ولی نباید اخلاق را زیر پا بگذاریم. چه بخواهیم چه نخواهیم باید قبول کنیم پرسپولیس در سال‌های اخیر نتایج فوق العاده ای را گرفته است. حداقل آن این بوده که در سه سال اخیر دو بار تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته است. این برای فوتبال ایران و ورزش ما یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. نه تنها پرسپولیس بلکه هر تیمی هم به این مهم دست پیدا کند برای فوتبال ما یک افتخار به حساب می‌آید. 

وی ادامه داد: به نظر من کل کل کردن  در شان بازیکنانی که در این تیم ها بازی کردند نیست. عده‌ای با بیان برخی از صحبت‌ها و حرف‌ها به دنبال منافع شخصی خود و دیده شدن هستند و به فکر خودشان می‌باشند. دوست دارند خود را در چشم هوادار عزیزتر کنند. پرسپولیس بعد از حضور آقای برانکو ساختار خوبی داشته و عده ای طاقت ندارند موفقیت این تیم را ببینند و تحت فشار هستند.  من پیش از همه این ها به عنوان یک علاقه مند به فوتبال دوست دارم تیم‌های ایرانی موفق باشند. من استقبال میکنم استقلال از مرحله پلی آف صعود کند و حتی در دور گروهی نیز موفق باشد. 

مهرزاد معدنچی در پایان در مورد هدف خود در عرصه مربیگری بیان داشت: من یکی از دلایلی که باعث شد دوباره به عرصه فوتبال بازگردم و مشغول به کار شوم این بود که، یک روز رفتم  از جایی خرید کنم. دیدم یکی از فوتبالیست‌های که در گذشته او را می‌شناختم در مغازه‌ای مشغول به کار است. هنگامی که این صحنه را دیدم خیلی ناراحت شدم. با خودم گفتم تو داری به فوتبال این شهر خیانت میکنی.  تو میتوانستی کاری کنی تا راه را برای این بازیکن هموارتر شود. من هنوز با باشگاه فجرسپاسی قراردادنبسته‌ام. اما به دلیل علاقه‌ام به این تیم و علاقه مندان به فوتبال این استان آمدم تا در حد توانم به این تیم کمک کنم. در عرصه مربیگری نیز همچون زمانی که فوتبال بازی می‌کردم با قدرت پیش خواهم رفت تا بتوانم به موفقیت برسم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز