خبرگزاری کار ایران

مقایسه جالب بین مسی و رونالدو: آنها زیر نظر کدام سرمربی درخشیدند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۳۰

بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی همواره یک رقابت و مقایسه بین طرفدارانشان وجود دارد؛ این بار سوال این است: آنها زیر نظرکدام سرمربی بیشتر درخشیدند؟

به گزارش ایلنا، سال ۲۰۲۰ رو به پایان است و با فرا رسیدن جشن کریسمس رقابت‌های باشگاهی فوتبال به دلیل تعطیلات آخر سال با وقفه کوتاه مدت رو به رو هستند. در سری آ ایتالیا تیم میلان بالاتر از اینتر به عنوان صدرنشین سال را تمام کرد و یوونتوس به عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی با کسب ۲۴ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به رقبا(۱۳) در جایگاه ششم جدول رده بندی ایستاد؛ جایگاهی که به هیچ عنوان کریستیانو رونالدو و همبازیانش انتظار آن را نداشتند.

در لالیگا، رقیب و دوست قدیمی کریستیانو رونالدو هم شرایط مناسبی ندارد. لیونل مسی با بارسلونا فصل دشواری را پشت سر می‌گذارد و آنها هم مانند یووه با یک بازی کمتر نسبت به رقبا(۱۴) و کسب ۲۴ امتیاز در جایگاه پنجم جدول سال را به اتمام رساندند. در مقایسه آمار فردی و عناوینی که مسی و رونالدو تا به امروز به دست آورده‌اند بلچرریپورت آمار دقیق این دو فوق نابغه دنیای فوتبال زیر نظر سرمربیانشان را بررسی کرده است و اما جالب توجهی در آن نهفته است.

کریستیانو رونالدو در عرصه باشگاهی با ۱۰ سرمربی همکاری کرده است؛ او تا به امروز در چهار تیم اروپایی بازی کرده است: اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید و سپس یوونتوس. رونالدوی جوان پیش از آنکه نظر الکس فرگوسن را به خود جلب کند در اسپورتینگ با لاسزلو بولونی طی ۳۱ بازی ۵ گل به ثمر برساند و سه پاس گل ارسال کرد. او قبل از انتقال رویایی بن رئال مادرید در منچستریونایتد درخشش فوق العاده‌ای داشت. ستاره پرتغالی با الکس فرگوسن ۲۹۲ مسابقه رسمی در یونایتد تجربه کرد و ۱۱۸ گل به ثمر رساند و ۷۳ پاس گل هم ارسال کرد. 

رونالدو در رئال با مانوئل پلگرینی، ژوزه مورینیو، کارلو آنجلوتی، رافا بنیتز و زین الدین زیدان همکاری کرد و برخلاف باور عموم، زیر نظر مورینیوی پرتغالی او بهترین عملکرد را داشته است. پیش از ورود آقای خاص به سانتیاگو برنابئو، به همراه پلگرینی رونالدو طی ۳۵ بازی ۳۳ گل به نام خودش ثبت کرد و ۱۲ پاس گل هم در کارنامه داشت.

رونالدو بیشترین بازی زیر نظر سرمربیان رئال را با مورینیو تجربه کرده است: ۱۶۴ مسابقه. او با کارلو آنجلوتی و زین الدین زیدان آمار ۱۱۲ گل را هم تجربه کرد اما با مورینیو او ۱۶۸ گل در کارنامه داشت و همینطور بیشترین پاس گل را هم نسبت به همکاری با سایر سرمربیان رئال به نام خود کرد: ۴۹.

او پس از ترک رئال مادرید با حضور در یوونتوس به جمع شاگردان ماسیمیلیانو آلگری پیوست. همکاری رونالدو با این سرمربی در ۴۳ بازی به ثبت ۲۸ گل و ۱۱ پاس گل منجر شد. بعد از آلگری، مائوریتسیو ساری به یکی از مربیان خوشبخت دنیای فوتبال تبدیل شد که تجربه همکاری با این ستاره را در کارنامه دارد. با ساری او آمار گل‌های زده در یوونتوس را با سه بازی بیشتر نسبت به همکاری با آلگری ارتقا داد: ۳۷ گل و ۹ پاس گل.

آندره آ پیرلو، سرمربی فعلی بانوی پیر آخرین سرمربی است که همکاری با این بازیکن بزرگ را تجربه کرده است؛ با گذشت ۱۴ بازی از مسابقات سری آ رونالدو توانسته ۱۶ گل داشته باشد و درکنار آن با ۲ پاس گل آمار قابل قبولی را از خود برجای بگذارد.

لیونل مسی افسانه‌ای از ابتدای دوران حرفه‌ای در بارسلونا حضور داشته و از سال ۲۰۰۴ تا به امروز با ورود به تیم بزرگسالان این باشگاه با ۹ سرمربی همکاری کرده است. فرانک رایکارد اولین سرمربی او بود که همکاری بین این دو طی ۴ فصل در ۱۱۰ بازی به ثبت ۴۲ گل و ۲۶ پاس گل منجر شد. مسی بعد از همکاری با رایکارد یک چهره کاملا شناخته شده دنیای فوتبال بود و همکاری با سرمربی در انتظارش بود که به همراه او به توپ طلا هم رسید.

ورود پپ گواردیولا به نیوکمپ و چهار سال همکاری با لیونل مسی در کنار قهرمانی‌ها و مسی عناوین بهترین آمار فردی این اعجوبه آرژانتینی زیر نظر یک سرمربی را رقم زد. مسی با سرمربی محبوبش طی ۲۱۹ بازی ۲۲۱ گل زد و ۹۱ پاس ارسال کرد؛ آمار رویایی که ثبت آن برای کمتر بازیکنی در دسترس خواهد بود.

بعد از پپ، او زیر نظر جوردی رورا، تیتو ویلانوا و جراردو مارتینو روی هم رفته ۹۶ بازی انجام داد و ۱۰۱ گل به ثمر رساند. او زیر نظر این سه سرمربی روی هم ۳۱ پاس گل ارسال کرد. ورود لوییز انریکه در سال ۲۰۱۴ برای مسی به منزله دوباره احیا شدن بود. او با این سرمربی هم آمار مطلوبی از خود برجای گذاشت.

قبل از حضور ارنستو والورده در نیوکمپ این لوییز انریکه بود طی ۱۵۸ مسابقه از مسی بازی گرفت و حاصلش هم ۱۵۳ گل و ۷۳ پاس گل بود. نابغه بعداز انریکه طی سه سال ۱۶ بازی کمتر از این سرمربی با والورده همکاری کرد اما پیش از اخراج این سرمربی او ۱۱۲ گل و ۴۷ پاس گل در کارنامه داشت. کیکه ستین به عنوان جانشین والورده هرگز نتوانست رابطه خوبی با مسی داشته باشد و همین تاثیر مستقیمی هم روی افت این بازیکن داشت. آمار می‌گوید او در ۲۴ بازی ۱۵ گل زده داشت و بیشتر روی ساخت موقعیت گل تمرکز کرد: ۱۹ پاس گل! طی همکاری با ۷ سرمربی قبلی هرگز آمار گل‌های مسی کمتر از پاس گل نبود.

رونالد کومان سرمربی فعلی مسی است. او در ۱۸ بازی با کاپیتان آرژانتینی بارسا در یک مسابقه حضور یافته و فعلا او پیش از فرا رسیدن تعطیلات کریسمس ۱۰ گل زده و ۷ پاس گل داشته است؛ گل‌هایی که اغلب از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز