خبرگزاری کار ایران

سهرابی: داوران با کار گروهی گل دوم مس را مردود اعلام کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۸۴

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تصمیم داوران دیدار دیروز مس رفسنجان - سپاهان در مردود اعلام کردن گل دوم تیم میزبان را تأیید کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره مشکلات داوران و قضاوت‌های لیگ گفت: در کشور ما تصور بر این است که هر کس بیشتر فشار بیاورد و سرو صدا کند، می‌تواند از داور امتیاز بگیرد. این فشارها ممکن است تمرکز داور را به هم بزند، اما هیچکس نمی‌تواند تضمین کند وقتی داور را دچار اشتباه کرد به نفع تیم خودش باشد، چراکه ما ناظر داریم و رصد می‌کنیم.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال که با برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: اگر فشارهای بیرونی روی داور اثر کند، قطعاً به قضاوت در رده‌های بالاتر نخواهد رسید. داوران تلاش می‌کنند بهترین قضاوت‌ها را داشته باشند که دیده شوند و به رده‌های بالاتر برسند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در ابتدای فصل به دلیل موضوع کرونا نتوانستیم تست‌های آمادگی جسمانی را از داوران بگیریم، عنوان کرد: خیر؛ ما با تعاملی که با تمام استان‌ها داریم، به جای اینکه افراد را در تهران جمع کنیم، نماینده به استان‌ها فرستادیم تا تست‌ها انجام شود. فیلم این تست‌ها گرفته شده است و همه را به صورت آرشیو داریم. الان هم مرتب سمینار مجازی و دوره‌های آموزشی می‌گذاریم.

سهرابی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا این درست است که بعضی از قضاوت‌ها را عده‌ای پای تلویزیون می‌بینند و ممکن است اخبار آن را به داور اطلاع بدهند و تصمیم او را عوض کنند، اظهار داشت: خیر؛ چنین چیزی اصلاً قانونی نیست. آن زمان هم که ما قضاوت می‌کردیم و سیستم رادیویی نبود، خیلی علامت‌ها بین داور و کمک داور رد و بدل می‌شد. الان سیستم رادیویی در لیگ ما وجود دارد و یکی از مهمترین اصول داوری کار گروهی است.

وی با اشاره به بازی دیروز مس رفسنجان و سپاهان گفت: گلی که مس رفسنجان زد و مردود اعلام شد، خب مسلم است که ناراحتی این تیم را به همراه دارد، اما داور و کمک داور در زاویه‌ای بودند توپی که به دست مهاجم خورده را ندیدند و طبق قانون جدید خطا حساب می‌شود و گل مردود است، اما کمک داور چهارم که در زاویه مقابل قرار داشته به وضوح دیده بود و خیلی راحت از طریق سیستم رادیویی به اطلاع داور رساند. اسم این کار (VAR) نیست و کار گروهی است که البته کمک داور ویدئویی (VAR) نیز همین کار را می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز