خبرگزاری کار ایران

وکیلی در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا؛

بالاخره پدرم بازی مرا تماشا کرد/رفتار نفت آبادان فراموش نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۳۳۰

ملی پوش بسکتبال بانوان گفت: پدرم و بسیاری از خانواده بچه ها برای اولین بار توانستند بازیهایم را به طور زنده تماشا کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دل آرام وکیلی بهترین شوتیست غرب آسیا و عضو تیم ملی بسکتبال است. او که این روزها در تیم گروه بهمن بازی می کند بعد از پخش زنده رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان و بالاتر رفتن توجه مخاطبان این رشته، توضیحاتی ارائه داد:

*چه شد که به سمت ورزش و آنهم بسکتبال رفتید؟

از 9 سالگی و در  دبستان بسکتبال را شروع کردم و کم کم عضو تیم بسکتبال مدرسه شدم، بعد عضو تیم منطقه خودمان شدم. بعد این کم کم به تیم تهران، به سطح ملی رسیدم. بعد از 2 یا 3 سال به تیم ملی جوانان، بعد هم به تیم ملی بزرگسالان آمدم.

*اولین قراردادحرفه ای را با چه تیمی امضا کردید و مبلغ قراردادتان چقدر بود؟

اولین قرارداد حرفه ای را سال 1387 با تیم مهرام امضا کردم البته آن سال بیشتر قرار بود به شکل جوایز باشد و اولین سالی بود که در بخش بانوان وارد شدند و 400 هزار تومان هدیه به عنوان دستمزدم گرفتم. بعدها به تیم گاز رفتم که قراردادم به 4 میلیون رسید.

*البته امسال شرایط خوبی اتفاق افتاد و پخش زنده لیگ برتر بسکتبال از طریق آپارات، قطعا گام روبه جلویی بود.

قطعا همین طور است پدرم و بسیاری از خانواده بچه ها برای اولین بار توانستند بازیهایم را به طور زنده تماشا کنند.  باید از عوامل برگزاری تشکر کنیم که با پخش زنده و ویدیوی مناسب کمک مناسبی به ما کمک کردند و باعث بالا رفتن انگیزه ما شد. قطعا دلگرمی خوبی برای اسپانسرها است و می تواند حامیان مالی جدید را به این حوزه وارد کند.

*البته پخش زنده گروه مرگ استرس خانواده ها را زیاد می کند!

واقعا قرعه سختی داریم هر 4 تیم آماده و مدعی قهرمانی هستند. مهرام، نامی نو، نارسینا، تیم گروه بهمن و که این کار ما را سخت می کند. وظیفه ما تمرین و تمرکز روی بازیها هست و برای قهرمانی گام برمی داریم قطعا خانواده ها هم با دیده شدن زحمات فرزندانشان خوشحال تر می شوند.

*این پخش زنده به جز خانواده و آشنایان روی افراد دیگر هم تاثیر داشته؟

بله بازخورد این پخش زنده را در صفحات مجازی خودمان می بینیم و مخاطبان مثلا می گویند در بازی عملکردتان چطوری بوده و...واکنش ها چطوری بوده که اینها همه خوشحال کننده است.

*ولی فوتبال پررنگ تر دنبال می شود و این باعث ناراحتی بچه ها نمی شود؟

هر رشته ای شرایط خودش را دارد، فوتبال در کشور ما طرفداران زیادی دارد اما این دلیل نمی شود که رشته های دیگر بدون طرفدار باشند یا ما دست از تلاش بکشیم. تا قبل از پخش زنده ما با کمبود تماشاگر کنار آمدیم اما حالا دیگر آن دوران تمام شده و وضعیت فرق کرده.

*شاید شرایط لژیونر شدن هم فراهم شد؟

البته فقط پخش زنده کافی نیست، آمادگی بازیکنان، تورنمنت های بین المللی تاثیرگذار است. البته حالا کمی به خاطر کرونا تورنمنت ها عقب افتاده ولی در مسابقات غرب آسیا سال پیش شاهد توجه دیگر کشورها بودیم آنها باورشان نمی شد دختران ایرانی اینقدر حرفه ای بازی می کنند. اصلا شاید فکر می کردند ما لیگ منظم نداریم.

بالاخره پدرم بازی مرا تماشا کرد/رفتار نفت آبادان فراموش نمی شود

*در این سال های ورزش حرفه ای، سابقه مصدومیت شدید داشته اید .

زمانی که در نفت آبادان بودم، دچار مصدومیت رباط صلیبی شدم و مدت 6 ماه از میادین دور شدم. تقریبا فصل را از دست دادم اما باشگاه نفت آبادان تمام هزینه های درمانم را پرداخت کرد، مبلغ قراردادم را به طور کامل پرداخت کرد و حتی بعد قهرمانی تیم، به من پاداش قهرمانی دادند.

*عجب اتفاق خوبی، با توجه به این خاطره خوب اگر پیشنهاد بدهند باز با آنها قرارداد امضا می کنید.

در اینکه خاطره خوبی از این تیم دارم شکی نیست، ولی شرایط زندگی من با آن زمان فرق کرده و باید دید شرایط چطور پیش می رود.

*در بسکتبال آقایان به سبک بازی کدام بازیکن ایرانی علاقه دارید؟

سبک بازی حامد حدادی را می پسندم با اینکه پست او فرق می کند. در پست پاورفوارد بازی می کنم.

* اگر بستگان شما قصد ورود به بسکتبال را داشته باشند به آنها توصیه می کنید؟

قطعا توصیه می کنم. هر ورزش و کاری که شما بخواهید ورود کنید به تلاش، همت و تمرین نیاز دارد وقتی مراحل اولیه طی شد روزهای بهتر ظاهر می شود بنابراین به آنها می گویم.

*به عنوان آخرین سوال، کدام یکی از اعضای خانواده در مسیر ورزش حرفه ای بیشتر از شما حمایت کردند؟

پدر و مادرم در تمام مراحل از من حمایت کردند ولی زمانی که سنم کمتر بود مادرم در رفت و آمدها کمکم می کرد و  صبورانه مرا به تمرینات می برد. خیلی از مادران بچه ها آن زمان خسته شدند ولی مادرم در آن زمان خیلی به من کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز