خبرگزاری کار ایران

نویدکیا: داوری باید قاطع باشد / کارشناسان بگویند از داوری سود بردیم یا ضرر کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۲۶۱

سرمربی تیم سپاهان اصفهان درخصوص برتری شاگردانش در بازی خارج ازخانه برابر مس رفسنجان و حواشی آن صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محرم نویدکیا در نشست خبری پس از دیدار برابر مس رفسنجان اظهار داشت: بازی دو قسمت داشت که یک قسمتش حاشیه‌ای بود و هر دو نیمکت می‌خواستند از تیم‌شان دفاع کنند و حواشی‌اش زیاد از حد شد. ما اگر قوانین داوری را بهتر بدانیم شاید این اتفاقات جزئی دیگر رخ ندهد که بازی به جنجال کشیده شود. اما از لحاظ فوتبالی برخلاف دیگر بازی‌ها پانزده دقیقه اول را خوب شروع نکردیم و بازی را از دست دادیم و گل خوردیم.

او با اشاره به اتفاقات این مسابقه ادامه داد: به مرور زمان بعد از جنجال‌هایی که اتفاق افتاد سعی کردیم بازی را کنترل و حفظ کنیم و در یکی از بهترین زمان‌های بازی یعنی در دقایق آخر نیمه اول گل زدیم و نیمه دوم بازی خیلی خوبی انجام دادیم. برخلاف خیلی از بازی‌ها که در نیمه‌های دوم بازی را از دست می‌دادیم، اما امروز بچه‌های ما تا دقایق آخر سعی کردند بازی را تحت کنترل داشته باشند. موقعیت‌های خیلی خوبی خلق شد و خیلی خوشحالم این بازی را با برد پشت سر گذاشتیم و سه امتیاز را گرفتیم.

سرمربی سپاهان درخصوص گل مردود مس رفسنجان هم گفت: من فقط دیدم داور با ناظر و بعد با داور چهارم صحبت کرد و بعد تصمیم گرفت رای را عوض کند. من قبلا هم گفتم که دلم نمی‌خواهد درباره داوری صحبت کنم. کارشناسان روی این صحنه‌ها بحث می‌کنند و مشخص می‌شود ما از داوری سود بردیم یا ضرر کردیم. اجازه دهید درباره این مسائل کارشناسان نظر دهند.

نویدکیا با گلایه از حواشی تاثیرگذار روی مسابقات، بیان کرد: به نظرم بیشتر از این‌که راجع به فوتبال، ساختار، سازماندهی و برنامه ریزی‌مان صحبت کنیم، داریم از مسائل حاشیه‌ای و داوری می‌گوییم. اجازه دهید داوران کارشان را انجام دهند و اگر اشتباهی هم صورت گرفته باشد برای هر دو طرف بوده است. البته هم ما و هم مس می‌خواستیم از تیم‌مان حمایت کنیم و باز هم می‌گویم شاید یک مقدار قوانین را بلد نیستیم و به همین دلیل حاشیه‌ها خیلی زیاد شد. من به عنوان سرمربی اگر قوانین را بیشتر بلد باشم شاید دیگر این مسائل پیش نیاید.

نویدکیا درخصوص عملکرد داوری گفت: نمی‌توانم بگویم داور بازی در حد این بازی نبود، بالاخره آن کسانی که می‌نشینند و بازی را می‌بینند باید جواب دهند و من فقط این را می‌توانم بگویم که داورها نباید اجازه دهند بحث‌ها اینقدر طولانی شود. نمی‌توانم قضاوت کنم داوری به نفع ما یا مس بود اما می‌توانم بگویم داور می‌توانست قاطع تر باشد و اجازه ندهد ۵،۶ دقیقه بازی متوقف شود و این مساله به نظرم نقطه منفی داوری بود اما درباره بقیه مسائل کارشناسان نظر می‌دهند.

او درباره  عملکرد تیم مس گفت: مس تیم خوبی است و این‌که بازیکنانش سعی می‌کنند در طول نود دقیقه ریتم تاکتیکی‌شان را تا آخر حفظ کنند، نشان می‌دهد که با برنامه ریزی خوبی به لیگ برتر رسیدند. مشکلات و ایرادهایی هم دارند اما باید به این اعتماد به نفس برسند که دیگر تیم ضعیف و قوی در فوتبال ایران وجود ندارد و هرکسی می‌تواند جایگاه‌ خوبی به دست بیاورد. اگر تمرکزشان را روی گل دوم از دست نمی‌دادند و تجربه لیگ برتر داشتند شاید بهتر از ما کارشان را در این بازی پیش می‌بردند و باید تمرکزشان را حفظ می‌کردند.

سرمربی سپاهان همچنین درباره پتانسیل‌ها در شهر رفسنجان گفت: با پتانسیلی که در این شهر وجود دارد فکر می‌کنم روز به روز کارشان بهتر شود. مشکلی هم که فوتبال ما دارد این است که با این‌که چهار تیم در تهران داریم اما هشت تیم در تهران تمرین می‌کنند و فقط در بازی‌های رسمی در شهرشان به میدان می‌روند و این مشکل بزرگی برای فوتبال ما است. تیم‌ها باید در شهر خودشان تمرین کنند و با حس و حال مردم شهرشان زندگی کنند و انتقادها را به جان بخرند. از دید من خیلی غیر حرفه‌ای است یک تیم در شهر خودش تمرین نکند و اگر واقعا می‌خواهیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم باید ساختارهای‌مان را جوری درست کنیم که تیم‌های‌مان را در شهر خودمان نگه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز