خبرگزاری کار ایران

بررسی حقوقی یک جابجایی در میان فصل؛

جدایی بشار رسن و رفتن به تیم جدید قانونی است؟ (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۰۵۲

هافبک عراقی پرسپولیس چطور می‌تواند در فاصله بین دو پنجره نقل و انتقالاتی از یک تیم به تیم دیگر برود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس که مدتی بود در صدد جدایی از این تیم قرار داشت در نهایت پس از پایان بازی مقابل اولسان هیوندای و پایان پرونده این تیم در رقابت‌های آسیایی اعلام کرد از این تیم جدا شده و قصد بازگشت به ایران را ندارد.

با توجه به قوانین نقل و انتقالاتی فیفا و اینکه بشار عضو ثابت پرسپولیس بوده و در ترکیب این تیم بازی کرده است این سوال پیش می‌آید که در شرایطی که در فصل نقل و انتقالات قرار نداریم این بازیکن چطور می‌تواند بعد از جدایی از پرسپولیس به باشگاه دیگری برود و آیا او مجبور به بیرون ماندن تا نیم فصل لیگ ها و پنجره زمستانی نیست؟

جدایی بشار رسن و رفتن به تیم جدید قانونی است؟ (گزارش)

طبق بند یک از ماده 6 قوانین نقل و انتقالات فیفا،  بازیکنان فقط در یکی از دو دوره ثبت نام سالانه که توسط فدراسیون مربوطه تعیین شده است می توانند قرارداد امضا کرده و نامشان را در فهرست مربوطه ثبت کنند.  فدراسیون ها ممکن است دوره های مختلف ثبت قرارداد را برای مسابقات زنان و مردان تعیین کنند.  به استثنای این قانون ، ممکن است بازیکنی که قرارداد وی قبل از پایان دوره ثبت نام منقضی شده است خارج از آن دوره ثبت نام ثبت شود. به فدراسیون ها اجازه داده می شود که قرارداد چنین بازیکنانی را به ثبت برسانند، درصورتی که به صحت ورزشی مسابقات مربوط توجه شود.  در صورت فسخ قرارداد با دلیل موجه، فیفا می تواند اقدامات موقت را برای جلوگیری از سو استفاده انجام داده و قرارداد بازیکن را ثبت کند.

بنا بر ادعای باشگاه پرسپولیس طی بیانیه روز گذشته، قرارداد این بازیکن با باشگاه یک ساله و تا پایان فصل جاری بوده ولی طبق معمول،‌ بند فسخ و اجازه جدایی در آن گنجانده شده تا بازیکن بتواند در هر زمانی از این تیم جدا شود.

در این شرایط در صورتیکه فسخ یک طرفه قرارداد از سوی فیفا به صورت یک توافق دو جانبه میان او و باشگاه برای قطع همکاری در نظر گرفته شود مجوز امضای قرارداد برای بشار با تیم مد نظرش فراهم خواهد شد.

بدین ترتیب به نظر نمی‌رسد مشکلی در امضای قرارداد بشار با تیم جدید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز