خبرگزاری کار ایران

آمار نگران کننده خط حمله استقلال: ۷ هفته و فقط ۲ گل!

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۶۲

مهاجمان تیم استقلال تهران با گذشت نیمی از رقابت‌های نیم فصل اول عملکرد رضایت بخشی از خود برجای نگذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم استقلال تهران دیدار برابر ذوب آهن اصفهان رده پانزدهمی که یکی از ضعیف‌ترین‌ خط دفاعی‌های لیگ را در اختیار دارد، به تساوی رسید و بدون گل زده خانه حریف را ترک کرد.

استقلال این بازی را در حالی با تساوی به پایان رساند که هفته ششم مقابل شهرخودرو دو بر صفر به برتری دست پیدا کرد بود. این دومین تساوی بدون گل این فصل آبی پوشان بود؛ اولین تساوی بدون گل مقابل پیکان رقم خورده بود.

مهاجمان تیم استقلال تهران با گذشت نیمی از رقابت‌های مسابقات نیم فصل اول عملکرد رضایت بخشی از خود برجای نگذاشته‌اند. یکی از انتقادات به محمود فکری که تیمش در هفته گذشته صدر جدول را از دست داده درخصوص عملکرد بازیکنان خط حمله استقلال است.

پس از جدایی محسن کریمی، محمد بلبلی و زکریا مرادی از استقلال این تیم در غیاب مرتضی تبریزی مصدوم با مثلث امیرارسلان مطهری، شیخ دیاباته و مهدی قایدی پا به این فصل از مسابقات گذاشت اما این سه بازیکن روی هم تا به امروز تنها دو گل به ثمر رسانده‌اند که نسبت به فصل گذشته آمار غیرقابل قبولی است.

در واقع پس از هفته اول مقابل مس رفسنجان که قایدی و مطهری در آن موفق به گلزنی شدند تا به امروز دیگری گلی از سوی بازیکنان حاضر در خط حمله استقلال وارد دروازه رقبا نشده است؛ آماری که از سوی هواداران این تیم قابل قبول نیست اما به دو نکته وابستگی دارد.

مصدومیت یکی از عوامل دردسرساز استقلال در فصل جدید بوده که این عامل در خط حمله هم موجب غیبت شیخ دیاباته شده است. آقای گل فصل قبل لیگ برتر با ۱۵ گل زده پس از بازی هفته سوم مقابل ماشین سازی تبریز دچار آسیب دیدگی شد و برای چهار بازی پیاپی در اختیار کادرفنی نبود. 

دیاباته که ادامه حضورش در استقلال نوید روزهای درخشان‌تری را می‌داد تا به امروز گلی به ثمر نرسانده و پیش بینی می‌شود با پایان آسیب دیدگی‌اش بتواند در بازی هفته آینده مقابل گل گهر سیرجان بازی کند اما مشکل اصلی که خط حمله استقلال با آن رو به رو است، بازیسازی است.

جدایی علی کریمی از استقلال و عدم حضور او در خط میانی آبی پوشان موجب شده تا عدم حضور یک هافبک بازیساز در ترکیب احساس شود و تلاش داریوش شجاعیان و آرش رضاوند برای ایجاد و خلق موقعیت برای مهاجمان چندان موفق نبوده که در این صورت آمار خط حمله تا به امروز باورنکردنی و عجیب نبود.

مسلما در آستانه بازی با گل گهر و فاصله کم تا دیدار مقابل پرسپولیس در دربی محمودفکری و کادرفنی روی مشکل گلزنی تمرکز بیشتری خواهند داشت تا با حل این معضل خط حمله استقلال همانند فصل پیش با حضور قایدی و دیاباته و مطهری به تیمی خطرناک برای رقبا تبدیل شود و در کسب حداکثر امتیازات برای بقا در بالای جدول تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز