خبرگزاری کار ایران

قبل از هفته دهم، پیش از پایان دی ماه

گزارش: گمانه‌زنی‌ها درباره تاریخ احتمالی دربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۴۶۶

پس از پایان فعالیت تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بدون وقفه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم پرسپولیس تهران پس از حذف استقلال در بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تنها نماینده از ایران تا مرحله فینال این مسابقه پیش رفت و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا 2020 دست پیدا کرد.

حضور شاگردان یحیی گل محمدی در بازی‌های لیگ قهرمانان موجب شد تا تغییراتی در برنامه ریزی سازمان لیگ ایران و تقویم مسابقات شکل بگیرد. به دلیل قرنطینه بازیکنان پرسپولیس در فاصله دو هفته مانده به بازی روز شنبه این هفته، دیدار سرخپوشان در هفته‌های ششم و هفتم به تعویق افتاده است.

مصاف پرسپولیس با تیم‌های نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان در زمان مقرر برگزار نشد و تعویق این مسابقات سبب شد تا علاوه بر پرسپولیس برنامه مسابقات رقبایش هم دستخوش تغییر شود که در نهایت منجر به تغییر کلی بازی‌ها تا نیم فصل اول می‌شود.

بر اساس قرعه کشی مسابقات لیگ بیستم مقرر شد رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران در شهرآورد پایتخت در هفته هشتم به انجام برسد. تاریخ این مسابقه تا به امروز معین نشده است و زمان دقیق آن به برپایی بازی‌های معوقه پرسپولیس دارد.

استقلال و پرسپولیس می‌توانند در چند روز آتی بازی هفته هشتم را برگزار کنند اما طبق اعتراض استقلالی‌ها بنابر مساوی بودن بازی‌های دو تیم قبل از دربی و تایید آن توسط سازمان لیگ قرار شد بازی‌ها معوقه برگزار و سپس رویارویی سرخابی‌ها برپا شود.

برنامه بازی‌های هفته هشتم و نهم و معوقه لیگ در هفته گذشته اعلام شد و طبق آن پرسپولیس باید پنجم و دهم دی ماه به ترتیب برابر نساجی و ذوب آهن قرار بگیرد. در تاریخ دهم دی ماه قرار است استقلال مقابل گل گهر سیرجان در چارچوب بازی‌های هفته نهم به میدان برود و آبی پوشان تا آن روز استراحت خواهند داشت.

با توجه به رویارویی با ذوب آهن در تاریخ دهم دی ماه، رویارویی پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته نهم به تعویق افتاده و زمان آن نامشخص است. اگر این بازی طبق برنامه هفته‌های گذشته حدود 5 یا 6 روز پس از رویارویی با ذوب آهن انجام شود، آن زمان سازمان لیگ تصمیم می‌گیرد تا برای پایان دادن به روند تعویق مسابقات، هفته دهم کمی با فاصله برگزار شود تا در این میان دربی و سایر بازی‌های معوقه انجام شود.

از این رو قابل پیش بینی است که مسابقه شهرآورد بین استقلال و پرسپولیس قبل از پایان دی ماه و به احتمال فراوان در هفته پایان ماه جاری انجام شود تا ادامه مسابقات لیگ برتر روی نظم و بدون بازی‌های معوقه دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز