خبرگزاری کار ایران

مریم نامی در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا؛

ماجرای رد پیشنهاد هلندی توسط بازیکن تیم بانوان ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۴۰۶

بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران از ماجرای رد پیشنهاد تیم هلندی برای حضور در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مریم نامی گلر تیم ملی فوتبال ایران و دروازه بان سابق تیم های پاس همدان، هیئت فوتبال البرز و پالایش گاز ایلام در حالی به سطح اول فوتبال ایران رسید که اصلا قرار نبود در این رشته فعالیت کند. با این همه  از درس هم غافل نشد و ترم آخر کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی را می گذراند. او در گفت و گو با  از شرایط خود صحبت کرده است.

* در ابتدا می‌خواستیم از دلایل رد پیشنهاد تیم هلندی بگویید. از دلیل‌تان برای رد این پیشنهاد اغوا کننده صحبت کنید.

از تیم آخیلس هلند پیشنهاد داشتم و خودم علاقه مند بودم با آنها قرارداد امضا کنم ولی بنابه صلاحدید خانواده ترجیح دادم فوتبالم را در ایران ادامه بدهم. 

* چطور به سمت ورزش و فوتبال جذب شدید؟

من تکواندو کار بودم و  در این زمینه فعالیت می کردم. یکی از روزهایی که به سالن رفتم جلسه تمرینی تکواندو تشکیل نشد و در بخش دیگری از سالن فوتسالیست ها جلسه تمرینی داشتند. مربی آنها از من خواست به جمع آنها اضافه شوم. آن روز گلرشان حضور نداشت و مربی از من خواست درون دروازه حضور پیدا کنم. چون ورزش را حرفه‌ای دنبال می‌کردم بدنم کاملا آماده بود، بعد از تمرین خواستند که با آنها ادامه بدهم اما من علاقه‌مند به تکواندو بودم و به این رشته برگشتم. بعد یک سال حس کردم به اهدافی که در تکواندو داشتم نرسیده‌ام و به سمت فوتبال رفتم . از آنجا کلی تلاش، سختی و تمرین تا به سطح اول فوتبال برسم. در رفت و آمدها پدرم بود که کمکم می کرد و همراهم بود. در توابع استان ایلام زندگی می کنیم و محیط کوچکی است در چنین محیطی طبیعی است که پدر و اعضای خانواده بیشتر کنترل می شوند. منظورم کنترل اجتماعی است. پدرم با حمایت و همراهی‌اش سهم بزرگی در پیشرفتم داشت. محل زندگی ما زرین آباد ایلام است، ابتدای صبح وسایل نقلیه به سمت ایلام حرکت می کند. اما حرکت اتوبوس ها از ترمینال مسافربری به تهران، تنها در شب امکان پذیر است. چون ما در ایلام آشنایی نداشتیم تا شب در ترمینال می ماندیم تا زمان حرکت اتوبوس برسد. این تازه اول راه بود!

*از چه زمانی به تیم ملی دعوت شدید؟

دو مرتبه به تیم ملی دعوت شدم. بار اول زیر 14 سال بودم به خاطر همزمانی با امتحانات پدرم تشخیص دادند که به تیم ملی نروم. اما در مرتبه دوم که زیر 15 سال بودم پدرم تمام قد از من حمایت کرد. وقتی به تهران می رسیدیم چون پذیرش کمپ از غروب بود یا باید در ترمینال می ماندیم یا در لابی کمپ تیم ملی، در این مراحل پدرم کمک حال و همراهم بود.

* تفاوت قراردادی زیادی بین بازیکنان مرد فوتبال و زنان وجود دارد. این شرایط برای شما مشکل ایجاد نکرد؟

سطح و مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ بانوان مشخص است من هم مانند بقیه بازیکنان دستمزدم مشخص است حالا شاید چون دروازه‌بانم و تمرینات سخت‌تری را دنبال می‌کنم شاید کمی درآمدم بیشتر باشد. یک روز برادرم تمرینات مرا دید گفت شاید خیلی از آقایان حوصله و تحمل این تمرینات را نداشته باشند. متاسفانه چون بازی‌ها و تمرینات ما به خوبی دیده و پوشش داده نمی‌شود، کیفیت و تلاش بازیکنان بانوان هم نادیده گرفته می‌شود.

ماجرای رد پیشنهاد هلندی توسط بازیکن تیم بانوان ایران

*صحبت از آقایان شد، بعضی از پیشکسوتان سرخابی با کری خوانی پیرامون فینال پرسپولیس پای فوتبال بانوان را وسط کشیدند. باعث ناراحتی بسیاری از فوتبالیست های بانو شد. در این مورد بفرمایید.

اول اینکه فارغ از بحث آقایان یا بانوان، اصلا در شان فوتبالیست ها و پیشکسوتان فوتبال هست که اینطوری صحبت کنند؟ این نحوه صحبت اصلا درست است؟! مگر نه اینکه بانوان همان مادران جامعه هستند که فرزندان و بازیکنان را به دنیا آورده اند؟ حالا برسیم به دیدگاه ورزش بانوان،تمامی ورزشکاران بانوان در هر رشته ای، سختی بسیاری متحمل می شوند و با توجه به محدودیت ها واقعا مسیر سختی در پیش دارند. این درست است که لابه لای کری خوانی ها زحمات ما نادیده گرفته شود؟ من خودم پرسپولیسی هستم. در مسیر فینال آنها واقعا تیم بودند و تلاش زیادی کردند. بازی هم توسط پرسپولیس در فینال خیلی خوب اداره می‌شد  ولی متاسفانه به اشتباهات فردی باختیم. در کل اما تلاش آنها برای رسیدن تا همین مرحله هم با توجه به تفاوت موجود بین تیم‌های ایرانی و دیگر تیم‌هایی که برای موفقیت در این تورنمنت هزینه می‌کنند، قابل ستایش و فوق العاده بود.

*الگوی مورد علاقه تان در فوتبال آقایان چه کسی است؟

واقعا الگو یا فردی که بخواهم کارش را دنبال کنم، ندارم اما از نظر اخلاقی آقای شایان مصلح. چون ایشان ارادت خاصی به اهل بیت دارد و بنده هم به مقوله اهل بیت علاقه بسیاری دارم و از نظر سبک فوتبالی به علی کریمی که لقب جادوگر واقعا برازنده ایشان است، علاقه دارم. 

برای پست دروازه بانی، مدافع خوب خیلی تاثیر گذار است. مدافع خوب در فوتبال بانوان چه کسی هستند.

من برای مدافعین تیم ملی احترام زیادی قائلم اما عاطفه ایمانی جزو بهترین مدافعینی است که می شناسم،مدتی به دلیل نیاز تیم در پست مهاجم هم درخشیدند و در لیگ کنونی هم علاوه بر دفاع خوب، شاهد گلزنی اش هستیم.

 ظاهرا شما مصدوم شدید؟

بله من از ناحیه آشیل پا مصدوم شدم و روند درمانی ام را می گذرانم. یکی از بدترین دوره های فوتبالم بود. وقتی پزشکان تشخیص دادند که باید عمل کنم. باشگاه هیات فوتبال البرز مبلغ 19.5 میلیون از هزینه درمان را پرداخت کرد ولی در ازای آن 60 درصد از مبلغ قراردادم کسر شد و باقی هزینه های درمان و بازتوانی به عهده خودم بود! البته جا دارد از دکتر شهاب و خانلری همچنین خانم ها درودیان و صوفی زاده و تک تک اعضای ایفمارک تشرک کنم در دوره ی فیزیوتراپی و بدنسازی همواره کنارم بودند و در مراحل بهبودم از خود من هم خوشحال‌تر و پرانرژی تر بوده که این اتفاق انگیزه‌ام برای بازگشت را خیلی بیشتر کرد. در حال حاضر تقریبا آماده بازگشت به فوتبال هستم، پیشنهاد هم دارم. انشاالله به زودی قرارداد جدیدم را امضا می کنم و در ادامه بازیها حاضر می شوم.

*درباره گلری تیم ملی، شما رقیب سرسختی به نام زهرا خواجوی دارید که در عین رفاقت، هر دوی شما برای دروازه بان اصلی بودن تلاش می کنید.

همانطور که شما گفتید ما بیرون زمین احترام زیادی به هم قائل هستیم و همه بازیکنان تیم ملی به شدت تلاش می کنند. حضور رقیب با کیفیت بالا، باعث افزایش انگیزه و تلاش بیشتر است که این باعث رشد و تقویتم می شود. بنابراین از اینکه چنین رقیبی دارم خیلی خوشحالم.

 

گفت و گو از: وحید مرادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز