خبرگزاری کار ایران

کلاف پیچیده سرمربیگری یکی از مدعیان لیگ برتر؛

از شجاعی و نیکبخت تا تقوی، الکس نوری و ساکت الهامی/ سرمربی جدید تراکتور کیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۹۳

تراکتور بعد از دو هفته از برکناری علیرضا منصوریان هنوز سرمربی جدیدش را نشناخته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با وجود گذشت نزیک به 2 هفته از اخراج علیرضا منصوریان از باشگاه تراکتور هنوز تکلیف نیمکت مربیگری این تیم روشن نشده و سرخپوشان تبریزی همچنان با هدایت موقت مسعود شجاعی که کاپیتان این تیم است تمرینات خود را برگزار می‌کنند و شجاعی در دو دیدار مقابل ماشین سازی و پیکان سرمربیگری تراکتور را بر عهده داشته و دو پیروزی هم کسب کرده که نتایج خوبی بودند و تیم تبریزی را به رتبه‌های بالای جدول رساندند.

در این مدت گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد نیمکت تراکتور در رسانه‌ها مطرح شده و باشگاه هم با گزینه‌های مختلفی وارد مذاکره شده که اکثر آنها در مراحل اولیه مذاکره به بن بست خوردند و باعث شدند روند انتخاب و معرفی سرمربی جدید طولانی شود. در این مطلب به بررسی وضعیت نیمکت تراکتور می‌پردازیم.

 

از تراکتور اصرار و از شجاعی انکار

باشگاه تراکتور اصرار دارد مسعود شجاعی حداقل تا نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد تا در آن مقطع باشگاه با دست بازتری به دنبال مذاکره با گزینه های مد نظرش باشد. کما اینکه احتمال لغو قانون منع حضور مربیان خارجی در ایران برای پنجره زمستانی تحت شرایطی وجود دارد و از همین رو باشگاه بی میل نیست تا پروسه انتخاب سرمربی جدید را تا نیم فصل به تعویق بیاندازد ولی مسعود شجاعی این پیشنهاد را رد کرده و چون قصد دارد برای تراکتور بازی کند و همزمان نمی‌تواند تمرکزش روی هدایت تیم و بازی کردن باشد اعلام کرده چنین موضوعی را نمی‌پذیرد و نهایتاً یک بازی دیگر روی نیمکت تراکتور خواهد نشست. 

 

سنگ بزرگ الکس نوری

سرمربی دو ملیتی ایرانی - آلمانی در سال‌های اخیر گزینه نیمکت تیم‌های مختلفی در ایران بوده و بارها باشگاه‌های لیگ برتری با وی وارد مذاکره شدند ولی در نهایت هرگز توافقی حاصل نشده تا الکس نوری را در فوتبال ایران ببینیم. تراکتور پس از برکناری منصوریان برای سومین بار سراغ الکس نوری رفت و با او و مدیر برنامه‌هایش وارد مذاکره شد ولی توافق مالی میان طرفین حاصل نشد.

شنیده‌ها از باشگاه تراکتور نشان می‌دهد که نوری اعلام کرده قصد دارد علاوه بر خودش یک دستیار و یک بدنساز از آلمان به ایران بیاورد و دستمزد این کادر 3 نفره بالغ بر یک و نیم میلیون یورو است که هزینه‌ای حدود 45 میلیارد تومان روی دست باشگاه می‌گذارد و تراکتوری‌ها حاضر به پرداخت چنین مبلغ سنگینی برای جذب نوری نیستند و از همین رو مذاکرات بر سر مسائل مالی به توافق منجر نشد و حضور او در تراکتور منتفی است.

 

محمد تقوی هم منتفی شد

گزینه دیگری که تراکتوری‌ها با او وارد مذاکره شدند محمد تقوی بود که سابقه حضور روی نیمکت تراکتور را هم دارد و در مقطعی که جان توشاک از تراکتور جدا شد تا پیش از آمدن لیکنز بلژیکی چند دیدار سرمربی موقت تراکتور بود و نتایج خوبی هم کسب کرد و در بین هواداران تبریزی مقبولیت دارد. با این وجود ابهاماتی در مورد فعالیت تقوی در ایران وجود دارد که پیگیری آن پروسه زمان بری است و از همین رو باشگاه تراکتور او را از بین گزینه‌هایش خارج کرده است.

 

ماجرای مذاکره با کی‌روش چه بود؟

خبر مذاکره تراکتوری‌ها با کی‌روش سرو صدای زیادی بپا کرد و این موضوع با توجه به قانون منع بکارگیری مربیان خارجی در ایران در نوع خودش جالب توجه بود. کی‌روش که به تازگی همکاری خود را با تیم ملی کلمبیا پایان داده رابطه خوبی با محمدرضا زنوزی دارد و در زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی چند بار از مالک باشگاه تراکتور کمک خواسته که یک نمونه آن در اختیار گذاشتن پرواز های چارتر هواپیمایی آتا که مالک آن زنوزی است بوده و موارد دیگری هم وجود داشته است.

ماجرا از آن قرار است که اخبار غیر رسمی از احتمال قرار دادن شرایطی برای جذب مربی خارجی در پنجره زمستانی از سوی تیم های لیگ برتری وجود دارد و این اخبار به گوش تراکتوری ها رسیده است و به همین دلیل مذاکراتی با کی‌روش داشته‌اند. شنیده‌های غیر رسمی حاکی از آن است که زنوزی سودای ریاست فدراسیون فوتبال را در سر دارد و قصد داشت کی‌روش را ابتدا به عنوان سرمربی تراکتور به ایران بیاورد و بعد از آن در مقطعی دیگر (مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی یا پس از صعود) سرمربی پرتغالی دوباره به نیمکت تیم ملی برگردد و جانشین اسکوچیچ شود. با این وجود کی‌روش اعلام کرده قصد حضور در لیگ ایران را ندارد و این مذاکره به مراحل جدی نرسید.

 

بازگشت ساکت الهامی به گزینه‌های روی میز

بن بست در مذاکرات با سایر گزینه‌ها تراکتور را در شرایط اضطراری قرار داده است و باشگاه باید هر چه زودتر سرمربی جدید خودش را معرفی کند چرا که مسعود شجاعی زیر بار ادامه فعالیت به عنوان سرمربی موقت نمی‌رود. از همین رو به دلیل اینکه اجازه جذب گزینه خارجی وجود ندارد و با ایرانیان مقیم خارج از کشور هم توافق صورت نگرفت و مذاکره با چند گزینه داخلی به توافق منجر نشد، باشگاه دوباره گزینه اولیه خودش یعنی ساکت الهامی را مورد بررسی قرار داده است.

الهامی در مقطع قبل و پس از برکناری منصوریان گزینه اصلی باشگاه بود و حتی توافق نهایی هم صورت گرفت و الهامی و دستیارانش در راه تبریز برای امضای قرارداد و حضور در تمرینات بودند ولی مخالفت زنوزی و مشکلاتی مثل محرومیت او مانع از توافق نهایی شد.

الهامی تا 15 دی ماه محروم است و پس از آن هم 3 ماه محرومیت تعلیقی دارد که در صورت بروز کوچکترین مشکلی این محرومیت فعال خواهد شد و همین موضوع باعث شده تراکتوری ها در خصوص او دست به عصا حرکت کنند. از طرفی تراکتور تا 15 دی 3 بازی مقابل صنعت نفت، شهر خودرو و ذوب آهن دارد که دیدارهای مهمی هستند و اگر بخواهند تا آن تاریخ منتظر الهامی بمانند یعنی از هفته یازدهم او را در اختیار خواهند داشت و با توجه به اینکه شجاعی قبول نمی‌کند تا آن مقطع روی نیمکت باشد تراکتور مجبور است در این فاصله شخص دیگری را به عنوان سرمربی معرفی کند که خود این موضوع یک مشکل جدید است. از طرفی اگر قرار باشد تراکتور تا هفته یازدهم برای سرمربی جدیدش صبر کند ترجیح می‌دهد 4 هفته باقی مانده تا تعطیلات نیم فصل را هم به همین شیوه پشت سر بگذارد تا در نیم فصل سراغ گزینه های دیگری برود و حتی از شانس نسبی در لغو ممنوعیت استفاده از مربی خارجی استفاده کند و سرنوشت تراکتور تا پایان فصل را به 4 هفته پایانی نیم فصل گره نزند.

 

در نهایت چه خواهد شد؟

در نهایت هیات مدیره تراکتور هنوز به جمع بندی لازم برای انتخاب سرمربی جدید نرسیده است ولی شجاعی احتمالا در بازی با صنعت نفت که روز پنجشنبه برگزار می‌شود برای آخرین بار روی نیمکت حضور خواهد داشت و بعد از آن تصمیمات جدی برای انتخاب سرمربی جدید گرفته خواهد شد. تا این لحظه ساکت الهامی نزدیک ترین گزینه به نیمکت تراکتور است که بر سر حضور خود او هم موانع زیادی وجود دارد. یک احتمال هم در دست بررسی است و آن معرفی علی نیکبخت، مربی حال حاضر تراکتور به عنوان سرمربی تا پایان محرومیت الهامی یا تا پایان نیم فصل است که در این صورت نیکبخت از مشاوره های فنی شجاعی استفاده می‌کند وی مسئولیت فنی را خود او بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز