خبرگزاری کار ایران

چرا پرسپولیس در الجنوب تمرین نکرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۰۳۲

بازیکنان‌ تیم پرسپولیس آخرین جلسه تمرینی پیش از بازی فینال آسیا را در ورزشگاه میزبان این بازی برگزار نکردند.

به گزارش ایلنا، استادیوم‌های فوتبال در قطر، از دو نوع چمن بهره می‌برند که در فصل گرما چمن گرمسیری و در فصل سرما چمن سردسیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعویض چمن برای فصل سرما، اواسط ماه سپتامبر انجام می‌شود تا چمن رشد طبیعی خود را داشته باشد.

تعویض چمن استادیوم الجنوب که میزبان مسابقات غرب و شرق لیگ قهرمانان آسیا بوده، به علت برگزاری بازی‌های منطقه غرب تا ۳ اکتبر، ۲۵ روز به تاخیر افتاد و همین مسئله در رشد چمن وقفه ایجاد کرد. 

از آنجایی هم که مسابقات منطقه شرق هر سه روز یک بار (دو بازی در یک روز) در استادیوم الجنوب برگزار شد، آسیب چمن بیش از حد معمول بود که برای ترمیم آن، مسابقه نیمه نهایی منطقه شرق نیز به جای این استادیوم، در استادیوم جاسم بن حمد برگزار شد تا وضعیت چمن برای دیدار فینال شرایط مناسبی داشته باشد. این در شرایطی است که در روال طبیعی، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و با تعویض به موقع چمن، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

از سوی دیگر، در مسابقات بین‌المللی جهانی و قاره‌ای، فیفا و کنفدراسیون‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند تیم‌ها در زمین اصلی تمرین کنند یا نه؛ گاهی فقط اجازه قدم زدن به تیم‌ها داده می‌شود و آنها حق تمرین در زمین اصلی را ندارند. یعنی قانون و اجباری برای تمرین تیم‌ها در چمن اصلی نیست و از همین‌رو، جهت حفظ چمن و بالا رفتن کیفیت آن اجازه تمرین در استادیوم الجنوب، به فینالیست‌های لیگ قهرمانان آسیا داده نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز