خبرگزاری کار ایران

آشنایی با داور قطری دیدار پرسپولیس - اولسان؛ وقتی کی‌روش از الجاسم زهرچشم گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۷۷

داور قطری دیدار پرسپولیس مقابل اولسان برای ایرانی ها چهره نا آشنایی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، عبدالرحمن الجاسم، داور قطری بازی پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی را در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 قضاوت می‌کند.

این داور اهل کشور میزبان مسابقه لیگ قهرمانان آسیا برای ایرانی ها داور ناشناخته‌ای نیست و فوتبالدوستان او را با قضاوت ایران - چین در دوره اخیر جام ملت های آسیا به خاطر دارند.

عبدالرحمن الجاسم متولد 25 مهر 1366 و اهل کشور قطر است. او از سال 2013 در لیست داوران بین‌المللی فیفا قرار گرفت. او همچنین در جام جهانی فوتبال زیر 20 سال 2017 و جام جهانی فوتبال 2018 قضاوت کرده است.

در ژوئن 2019 اعلام شد که الجاسم به عنوان بخشی از برنامه تبادل داور بین کنکاکاف و AFC ، که قبلاً سزار آرتورو راموس ، داور مکزیکی را در جام ملت های آسیا 2019 دیده بود ، در جام کنکاکاف 2019 قضاوت می کند.

کمیته داوران فیفا عبدالرحمن را به عنوان بخشی از کوبل سه نفر از مقامات قطری در 14 نوامبر در جام جهانی باشگاه‌های فوتبال 2019 قطر منصوب کرد. آنها فینال بین لیورپول و فلامنگو را در ورزشگاه بین المللی خلیفه در دوحه قضاوت کردند.

این داور دیدار تیم های ملی ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 را سوت زد که با برتری 3 بر صفر ایران به پایان رسید.

یکی از مهمترین بازی‌هایی که این داور قطری قضاوت کرده بازی فینال جام باشگاه‌های جهان 2019 میان لیورپول با فلامینگو بود.

او در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه هم تجربه جالبی کسب کرده. این داور قطری تنها نماینده آسیا بود که در لیست داوران اتاق VAR حضور داشت و می‌توان گفت او با فناوری VAR که از دوره یک چهارم نهایی به لیگ قهرمانان آسیا اضافه شد، آشنایی کافی دارد.

عبدالرحمن ال جاسم چند سال قبل دیدار دوستانه بین ایران و ونزوئلا را قضاوت کرد. همان دیداری که در آن با وجود استفاده از VAR یک پنالتی برای ایران اعلام نکرد تا کی روش حسابی از او زهر چشم بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز