خبرگزاری کار ایران

سیروس پورموسوی در گفتگو با ایلنا:

همیشه نگاه به تیم‌های پایتخت نشین است/ فوتبال ایران دو قطبی شده است/ مربیان تیم‌های پایتخت نتیجه نمی‌گیرند به زمین و هوا گیر می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۱۰

سرمربی صنعت نقت گفت:‌ خدا را شکر در بازی با استقلال همه دیدند که تیمی از داوری ضرر کرده است ما هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صنعت نفت توانسته در لیگ بیستم تا اینجای کار برخلاف انتظارها عمل کند و با نتایج خوبی که کسب کرده در فاصله دو امتیازی صدر جدول و در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد، آنهم در شرایطی که بازی های سختی پشت سر گذاشته و یقه تیم‌های بالای جدول را گرفته است.

سیروس پورموسوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط این تیم گفت: با تلاش بازیکنان و اعضای کادر فنی و همچنین زحمات فراوان مدیران باشگاه همه دست به دست هم دادند تا ما بتوانیم با توجه به اینکه دیر تمرینات خود را شروع کرده بودیم به این جایگاه برسیم. در هفته ششم ما با گل گهر بازی سختی در خانه داشتیم. پیش از این دیدار به بازیکنان گفتم بازی‌های ما در 5 هفته اول برگزار شد و پرونده آن بسته شده است و حالا برنامه ما برای 5 هفته دوم مسابقات است. و قطعاً اولین بازی ما در این برنامه که میزبان هستیم بسیار برای ما اهمیت خواهد داشت. خدا را شکر این اتفاق رقم خورد و ما در خانه 3 امتیاز کسب کردیم. و واقعا گل گهر امسال تیم با کیفیتی است. آنها با حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت این تیم که جذابیت خاص خود را دارد دچار تغییر و تحول بسیاری شده‌اند و موفق شدند در صدر جدول نیز قرار بگیرند. 

او در مورد شکست مقابل آلومینیوم هم گفت: مقابل آلومینیوم هم بازی قابل قبولی داشتیم و از تلاش بچه هایم تشکر می کنم. ما بازی همیشگی خودمان را ارائه کردیم و حملات زیادی ترتیب دادیم ولی در زدن ضربات آخر خوب نبودیم. به هر حال فوتبال است و روز بد ما بود. هر چند نسبت به شرایط جوی نگرانی داشتیم و این اتفاق افتاد. بچه ها تمام زحمتشان را کشیدند و این بازی را فراموش می کنیم و به بازی های بعدی فکر خواهیم کرد. آنها می دانستند که تیم ما روی زمین بازی می کند و خودشان بازی مستقیم انجام می دادند؛ از این حربه استفاده کردند و من به آنها تبریک می گویم و گلایه ای ندارم.

سرمربی صنعت نفت در خصوص این سوال که با توجه اینکه این تیم دیرتر از هر تیمی تمرینات پیش فصل خود را شروع کرده است  وحالا چطور توانسته به مرزی از آمادگی برسد که یکی از تیم‌های بالانشین جدول باشد گفت: ما آخرین تیم بودیم که تمرینات خود را شروع کردیم. ما در اردویی تهران در حالی که خود را برای مسابقات لیگ برتر می‌کردیم بازیکنان جدید را به خدمت گرفتیم. اما دقیقا از 5 آبان استارت خود را با همه نفرات تیم زدیم. 30 آبان از تهران به آبادان برگشتیم و تیم را در اینجا تکمیل کردیم و ادامه روند آماده سازی خود را پیگیری کردیم.  آماده کردن تیم در این مدت زمان کار بسیار سختی بود که جا دارد از همه همکارانم در کادر فنی تشکر کنم. یکی از مهمترین دلایلی که ما توانستیم در کوتاه ترین زمان ممکن به مرز آمادگی لازم برسیم به این دلیل بود که اعضای کادر فنی با بخش بزرگی از بازیکنان در تیم‌های دیگر تجربه کار کردند را داشتند. یک عده از این بازیکنان با خود من در استقلال خوزستان، فولاد و پارس جنوبی بودند و برخی دیگر با آقای پیروانی در تیم ملی المپیک و تراکتورسازی بودند.  بسیاری از تیم‌ها زمان لازم دارند تا بازیکنان و اعضای کادر فنی نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند در حالی که ما این شناخت را از قبل داشتیم. این موضوع خیلی به ما کمک کرد. از طرفی ما تمرینات خود را به صورت میکس انجام دادیم، یعنی در کنار تمرینات بدن سازی با تمرینات تاکتیکی را نیز پیگیری کردیم و هم مسابقات تدارکاتی خود را انجام دادیم.  

سرمربی سابق پارس جنوبی در خصوص اینکه هم فصل گذشته در بازی استقلال با این تیم در حق آنها اجحاف شد و هم در بازی صنعت نفت و استقلال در این فصل، اظهار داشت:  روزی که من هدایت پارس جنوبی را بر عهده گرفتم بهمن گفتند 6 بازی در لیگ داریم و بازی با استقلال نیز 3 بر صفر به سود ما خواهد شد. اما به یک باره رای چیز دیگری شد. مدارک و استدلالی که ما داشتیم معتبر بود و بازی باید به نفع ما می‌شود. من باز به رای داور احترام گذاشتم هم به باشگاه استقلال و هم طرفداران این تیم. اما این بازی در بدترین شرایط ممکن برگزار شد و درخواست ما این بود حداقل زمان بازی را عوض کنند تا در زمانی مناسب بازی برگزار شود. ما در طی 10 روز باید 3 بازی حساس و سرنوشت ساز انجام می‌دادیم. در این فصل نیز همانطور که می‌دانیم جو علیه داوری بوده است. بازیکنان و مربیان تیم‌ها در همین مدت کوتاه نیز نسبت به داوری‌ها اعتراض شدیدی را دارند. همیشه تقصیر را به گردن حضور تماشاگران و جوسازی آنها ربط می‌دادند. اما حالا که تماشاگران حضور ندارند. این نشان می‌دهد که مشکل از خود ماست و ما مقصر هستیم. ما با همه اینکه داوری به ضرر ما بود احترام به تصمیم داور گذاشتیم و نخواستیم به کسی فشار بیاوریم.

وی تاکید کرد: خدا را شکر تمامی کارشناس بعد از بازی اذعان داشتند گل صنعت نفت سالم بود. همه متوجه می‌شوند چه کسانی می‌خواهند فرار روبه جلو بکنند و از زیر فشار هواداران در بروند. برخی از مربیان نتیجه نمی‌گیرد و به زمین و زمان گیر می‌دهند. در بازی با پیکان پنجره نقل و انتقالاتی ما باز نشد و من مجبور شدم ترکیب تیم را تغییر دهم. 6 بازیکنی که با آنها تمرین کرده بودیم و به مرز آمادگی رسیده بودیم را مجبور شدم کنار بگذارم و به جوانان میدان بدهم. ما هم می‌توانستیم شلوغ کنیم و سروصدا به پا کنیم. ما از وزیر درخواست کردیم همانطور که دنبال رفع مشکلات استقلال و پرسپولیس است به فکر صنعت نفت هم باشد. اما متاسفانه کسی توجه نکرد و تنها مدیران باشگاه پیگیر مشکلات بودند.  همیشه نگاه به تیم‌های پایتخت نشین است تیم‌های شهرستانی را کسی نگاه نمی‌کند. وقتی ما با استقلال قهرمان شدیم کسی نگفت استقلال ایران، حالا اگر تیمی از پایتخت بیاید می‌گویند فلان تیم ایران. در قطر در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا من یک مصاحبه کردم به برخی افراد برخورد که چرا فلان حرف را زدی آبروی ایران می‌رود. من گفتم باید آنجا صحبت می‌کردم تا شما به ما توجه کنید.  هر چه من بگویم و شما بگوید فایده‌ای ندارد. فوتبال ایران دو قطبی است.

سرمربی صنعت نفت درباره برنامه این تیم در ادامه مسابقات لیگ بیستم و هدف این تیم در پایان فصل اظهار داشت:  ما مجموع بازیکنانی که جمع کردیم غالب آنها بومی هستند. در ادوار مختلف لیگ حضور داشتند و نشان دادند با ثبات و با تجربه هستند. کنار این بازیکنان نیز یک عده جوان با انگیزه حضور دارند. همچنین ما یک کادر فنی با تجربه و با دانش و از همه مهمتر هم دل را در اختیار داریم. مدیریت باشگاه نیز به خوبی توانسته شرایط را برای ما فراهم کند تا بتوانیم در کنار یکدیگر به خوبی کار کنیم.  ما به دنبال آن هستیم تا بازی به بازی کیفیت خود را بالا ببریم. اینکه ما در میانه جدول حضور داشتیم باشیم یا در صدر جدول برای ما فرقی نمی‌کند. ما در تلاش هستیم که کیفیت فنی خود را ارتقا دهیم. همه تلاش ما این است که ابتدا در مقابل مشکلات باهوش باشیم و بعد این همدلی و انگیزه را در بازیکنان حفظ کنیم. 

وی در پایان در خصوص اینکه آیا صنعت نفت به طالب ریکانی وابسته است و اگر او حضور نداشته باشد این تیم به مشکل بر می‌خورد گفت: طالب از لحاظ فنی قطعا بازیکن خوب ما است. اما در مقابل اگر او بازیکن مثمر ثمری است در پشت او 10 بازیکن دیگر حضور دارند که زحمت می‌کشند و طالب زحمات آنها را به بار می‌نشاند. تیم ما به شخصی متکی نیست و همه در خدمت یک هدف و تیم هستند. همه فکر می‌کردند ریکانی در این فصل هافبک باشد اما ما او را یک خط جلوتر بردیم. او نیز خودش را تا بدین جا به خوبی ثابت کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز