خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس مطرح کرد؛

شرط مجلس برای به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۵۶

حسین زهی در رادیو گفت و گو عنوان کرد: بر اساس قانون فدراسیون‌ها نمی‌تواند از بازنشستگان درهیئت رئیسه استفاده کنند، بنابراین لازمه حضور پیشکسوتان در منصب ریاست، غیردولتی شدن فدراسیون هاست.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو؛ دکتر اسماعیل حسین زهی در ارتباط تلفنی با برنامه "ورزش بدون ویرایش "، اظهار کرد: فراکسیون ورزش مجلس یازدهم بزرگترین فراکسیون حال حاضر است که بیش از 160 نماینده در آن عضویت دارند.

وی افزود: بیشتر اعضای هیئت رئیسه این فراکسیون از وزرا، نمایندگان یا افراد فعال در زمینه ورزش بوده‌اند که این موضوع موجب تصمیم گیری‌های بهتر و سازنده تر برای ورزش کشور خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس، به چالش‌های فدارسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: مشکلات مربوط به سرمربی تیم ملی فوتبال، خصوصی شدن باشگاه‌ها و موضوع اساسنامه مهمترین مسائل مدت زمان اخیر فدراسیون بوده‌اند.

حسین زهی درباره نقش مجلس یازدهم در عملکرد فدراسیون‌های کشور گفت: تلاش نمایندگان این دوره مجلس بر این است که فدراسیون‌های کشور به صورت خصوصی (غیردولتی ) و مردم نهاد (NGO ) اداره شوند و از حالت نهاد عمومی غیردولتی که اکنون دارند هم خارج شوند.

وی تاکید کرد: در اداره فدراسیون‌ها به شیوه غیردولتی، اعضای مجمع بر عملکرد این نهاد نظارت می‌کنند و از دستگاه‌های نظارتی و دولتی انتظار نمی‌رود که به موضوع و چالش‌های تخصصی فدراسیون‌ها وارد شوند. در این صورت دخالت‌های دولت به کمترین سطح ممکن خواهد رسید.

نماینده مردم خاش در مجلس در بخش دیگری از مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو، سال 1400 را پرهیاهو و شلوغ توصیف کرد و گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر از یک سو و فرارسیدن مسابقات المپیک از سوی دیگر که نیازمند برنامه ریزی درست و دوراندیشانه است، روزها و جلسات بسیاری را برای مجلس ایجاد می‌کند.

حسین زهی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قانون بازنشستگی در مجلس عنوان کرد: این قانون بالادستی است و در شورای نگهبان تایید شده است و اگر مجددا ارائه شود باید با قوانین تطبیق داده شود. گرچه پیشکسوتان ورزش کشور گنجینه ارزشمندی هستند اما قانون را نباید نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر که فدراسیون‌ها دولتی هستند باید از قوانین تبعیت کنند اما چنانچه موضوع غیردولتی شدن آنها پیگیری شود و به صورت یک سازمان مستقل فعالیت کنند می‌توانند مقررات ویژه شامل به کارگیری بازنشستگان را تدوین و عملیاتی کنند. بنابراین تا زمانی که فدراسیون به شیوه فعلی کار می‌کند نمی‌تواند از بازنشستگان در هیئت رئیسه استفاده کند.

این نماینده مجلس از مدیریت فدراسیون فوتبال درخصوص به کارگیری مربی خارجی و چالش‌های پس از آن انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که ما مسابقات حساس مقدماتی برای جام جهانی را در پیش داریم اقدام شتاب زده در جذب مربی ضربه مهلکی به تیم ملی فوتبال وارد کردکه ادامه مسیر تا رسیدن به جام جهانی را دشوار می‌کند.

حسین زهی با اشاره به جام جهانی 2022 قطر و فرصت خوب برای ایران اظهار کرد: این رویداد بین المللی فرصت بسیارخوبی برای کشور است که در شهرهایی مانند کیش، بوشهر و بندرعباس که آب و هوای نزدیک به قطر دارد، کمپ‌های ورزشی برای آمادگی و تمرینات تیم‌های فوتبال ایجاد کند و از این طریق درآمد قابل توجهی را به دست آورد.

وی تاکید کرد: اگر ایران موفق نشود بخشی از تمرینات تیم‌های خارجی را در کشور برگزار کند، دست کم تمرینات تیم ملی کشور را در این شهرها برگزار کند که تشابه بسیار زیادی با قطر دارند تا از خروج ارز به منظور برگزاری اردوی آمادگی در کشورهای خارجی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز