خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس قهرمان می‌شود چون به آن خوش‌بین نیستم

خداداد عزیزی: کسی حتی فکر نمی‌کر‌د پرسپولیس از گروه‌ خود صعود کند/ پرسپولیس نشان داده به هیچ بازیکنی وابسته نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۴۴

مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص بازی این تیم در فینال گفت: حرفه‌ای بودن این تیم تفاوت آنها با سایر تیم‌ها را رقم زده است و کمترین حق آنها حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، خداداد عزیزی که در سال 1375 عضو تیم بهمن کرج بود، به عنوان یار کمکی تیم پرسپولیس را در مسابقات جام در جام آسیا 97-1996 همراهی کرد. عزیزی که در این مسابقات با پیراهن شماره 23 در ترکیب پرسپولیس ظاهر شد، 4 بازی برای سرخپوشان انجام داد و 4 گل برای این تیم به ثمر رساند و یک رکورد فوق العاده را از خود بر جای گذاشت. او دو گل به الریان قطر، یک گل به النصر عربستان و یک گل به پوهانگ کره جنوبی زد و در نهایت با پرسپولیس مقام سومی آسیا را بدست آورد. درخشش عزیزی در این مسابقات و سپس جام ملت های آسیا باعث شد تا او عنوان بازیکن سال 1996 آسیا را بدست آورد.

خداداد عزیزی در مورد روندی که پرسپولیس طی نمود تا موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا شود به خبرنگار ما گفت: من به خوبی بازی‌ها را رصد می‌کردم. پرسپولیس ابتدا مسابقات را بد شروع کرد. ولی هر چه رو به جلو رفت بهتر شد و انتظارات همه را از جمله هواداران و مردم را به خوبی برآورده کرد و آن بازی که همه از پرسپولیس توقع داشتیم را به نمایش گذاشت. الحمدالله به فینال رسیدند و امیدوارم بعد از مدت‌ها برای فوتبال ما و پرسپولیس که محبوب بسیاری از مردم ایران است اتفاق خوبی رقم بخورد. 

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص بازیکنان جدیدی که به این تیم اضافه شدند و به خوبی توانستند انتظارات را برآورده کنند گفت : بازیکنان جدید پرسپولیس برخلاف انتظارات نمایش فوق‌العاده‌ای‌ داشتند و کمک شایانی به صعود این تیم به فینال کردند. من بیشتر از همه سبک بازی احسان پهلوان را دوست دارم. ولی جدا از او حامد لک خیلی خوب کار کرد و تنها ۲ بار آن خارج از جریان بازی گل خورد. عیسی آل کثیر فوق‌العاده ظاهر شد و ۴ گل حساس برای این تیم زد. سرلک هم برخلاف صحبت‌های که در خصوص او می‌شد بی نظیر کار کرد. سعید آقایی هم در سمت چپ پرسپولیس دوندگی لازم را داشت و نقش مهمی در موفقیت این تیم داشت. خدا را شکر به خوبی توانستند خود را با تیم وفق بدهند و درخشان ظاهر شوند که در نهایت هم برای آنها خوب شد هم پرسپولیس.

عزیزی در خصوص این موضوع که بازیکنان جدید  پرسپولیس در مدت زمان کمی توانستند خود را با تیم هماهنگ کنند و بدرخشند، اظهار داشت: من فکر نمیکنم دلیل خاصی داشته باشد. ما در دنیای حرفه‌ای فوتبال بازی میکنیم و پرسپولیس وقتی توانسته به فینال صعود کند باید حرفه‌ای شود. اینکه بازیکنان تیم‌های خود را عوض می‌کنند یک چیز طبیعی است و بازیکن حرفه‌ای کسی است که خود را سریع با شرایط وفق دهد تا بتواند موفق شود. اگر قرار است بهانه جویی کنند و ایراد بگیرند بازیکن حرفه‌ای نیست. اگر این اتفاق در تیم‌های دیگر نمی‌افتد بازیکنان آن تیم توانمندی لازم را ندارند. ولی یکی مثل احسان پهلوان این توانمندی را داشت که سریع و السیر در پست خود جا بیافتد و بتواند توانمندی خود را نشان دهد. آل کثیر، حامد لک و میلاد سرلک هم همینطور، به خوبی وظیفه خود را فرا گرفتند و توانستند درخشان ظاهر شوند و نشان دهنده حرفه‌ای بودن پرسپولیس است که همین دلیل تفاوت ها را رقم زده تا آنها در فینال حاضر باشند. هر فوتبالیستی اگر دنبال پیشرفت است خود را باید با شرایط هر چه زودتر وفق دهد. من فکر میکنم کار خاصی انجام نشده و این نشانگر حرفه ای بودن بازیکنان پرسپولیس است. 

عزیزی در خصوص این سوال که آیا نبود برخی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس از جمله، آل کثیر، پهلوان، وحید امیری و شجاع خلیل زاده کار را برای این تیم در فینال سخت خواهد کرد؟ اظهار داشت: پرسپولیس قطعا بازی سختی خواهد داشت که این بازیکنان باشند چه نباشند. مضاف بر اینکه با نبود این بازیکنان کار سخت تر هم خواهد شد. ولی چیزی که از همه مهم تر است آنجاست که پرسپولیس ۹۰ درصد راه را تا دستیابی به موفقیت طی کرده است. خیلی‌ها فکر نمی‌کردند این تیم از گروه خود صعود کند اما حالا آنها نماینده شایسته ما در فینال هستند. بازیکنانی که همین حالا آنها در اختیار دارند مهر‌‌ه‌های کلیدی و مثمر ثمر بودند و امتحان خود را به خوبی پس دادند. پرسپولیس در این ‌سال‌ها شایستگی خود را با موفقیت‌های که کسب کرده به خوبی نشان داده و ثابت کرده است به هیچ بازیکن و فردی متکی نیست و آنها به معنی حقیقی کلمه یک تیم هستند.

وی در ادامه افزود: همه دیدند زمانی که آل کثیر محروم بود، مهدی عبدی در بازی النصر که بازی سختی هم بود جانشین او شد و کار را با گلی که زد برای پرسپولیس در آورد. به نظرم می‌تواند از پس اولسان بر بیاید. تنها ۹۰ دقیقه غیرت و همت لازمه موفقیت پرسپولیس است.

وی خصوص سابقه بازی در پرسپولیس نیز بیان کرد: من زمان کوتاهی در خدمت این تیم بودم  و خاطرات خوبی با این تیم داشتم و موفق شدیم سوم آسیا شویم. امیدوارم پرسپولیس که در این ‌سالها نتایج خوبی گرفته و برای دومین بار در فینال لیگ قهرمانان حاضر شده است بتواند جام قهرمانی را کسب کند.

مهاجم سابق پرسپولیس در مورد برگ برنده این تیم در فینال بیان کرد: به نظر من برگ برنده این تیم با توجه به خط دفاع منسجمی که دارند آنجاست که اول گل نخورند. پرسپولیس خیلی سخت گل می‌خور‌د که این برای این تیم خیلی خوب است و یک امتیاز محسوب می‌شود. در دور گروهی و حذفی آنها به خوبی نشان دادند که تیمی هستند که در ضد حملات خوب ظاهر می‌شوند و حریف را به دردسر می‌اندازند. اگر این تیم گل نخورد می‌تواند با توجه به قابلیت‌های که دارند گلزنی کنند. اگر گلی هم نزدند و بازی به پنالتی‌ها کشیده شد. آنها در بازی با النصر به خوبی نشان دادند که پنالتی زنان خوبی دارند و از طرفی حامد لک توانایی خوبی در مهار ضربات پنالتی دارد. این امر می‌تواند آنها را قهرمان آسیا کند.

در آخر خداداد عزیزی در خصوص پیش بینی نتیجه فینال و دیدار اولسان و پرسپولیس اظهار داشت: چون برخی از ستاره‌های این تیم نیستند و کار بسیار سخت است. من زیاد به بازی فینال خوش بین نیستم، اما هر زمانی که این حس را داشتم برعکس آن اتفاق افتاده است. به همین دلیل فکر می‌کنم پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شود. مثال بارز آن بازی با استرالیا بود که من هم مثل همه خوشبین نبودم و گفتم کارمان تمام است اما با کمک خدا توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

گفتگو : محمدرضا قاسمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز