خبرگزاری کار ایران

به بهانه عملکرد بی نظر بیرانوند در لیگ اروپا

عرش تا فرش؛ از کار در کارواش تا درخشش در لیگ اروپا مقابل تاتنهام و آقای خاص

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۶۶۷

علیرضا بیرانوند شب گذشته نخستین بازی خود را بازی آنتورپ، مقابل تاتنهام انجام داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با پایان لیگ پانزدهم و نایب قهرمانی پرسپولیس در جدال با استقلال خوزستان آن هم به دلیل تفاضل گل، برانکو برای تقویت خط دفاعی خود علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش نفت تهران را به خدمت گرفت. او که در هفته های پایانی لیگ نوزدهم با توجه به درخشش خود در درون دروازه نفت مانع امتیازگیری پرسپولیس و در نتیجه قهرمانی آنها شد، تبدیل به مرد شماره یک پرسپولیس شد.

ابتدا رابطه پرسپولیسی‌ها با بیرانوند خوب پیش نرفت و در برخی موارد این ماجرا حتی به جنجال هم کشیده شد و دردسر‌های فراوانی برای او ایجاد کرد. اما رفته رفته با پخته تر شدن و افزایش تجربه بیرانوند و همچنین عملکرد بی نظیر او این رابطه به کل عوض گردید و علیرضا به گلر شماره یک و محبوب‌ سرخ‌پوشان و تیم ملی تبدیل شد. موفقیت بیرو تا جایی  پیش رفت که او موفق شد پنالتی کریستیانو رونالدو را در بازی  سرنوشت ساز ایران و پرتغال در جام جهانی را مهار کند و تبدیل به نخستین سنگربان ایرانی شود که در جام جهانی پنالتی گرفته است. در لیگ قهرمانان آسیا نیز بیرانوند نمایش بی نظیر از خود نشان داد تا آنجا که در دقایق پایانی دیدار پرسپولیس و السد ضربه سر ژاوی را با یک سیو تماشایی مهار کرد تا مهم ترین سهم را از نخستین حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

بیرانوند با عملکرد درخشان خود تا یک قدمی کسب جایزه مرد سال آسیا هم رفت. اما به اعتراف برخی از رسانه های عرب زبان به دلیل تخلف مهدی طارمی و محرومیت او و رفتار غیر اخلاقی باشگاه پرسپولیس نام او حذف شد تا نتواند تبدیل به نخستین دروازه‌بان آسیایی شود که این جایزه را برنده می‌شود. رفته رفته با عملکرد خیر کننده بیرانوند در لباس پرسپولیس و تیم ملی کم کم تیم‌های اروپایی به فکر جذب سنگربان تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس افتادند. تا جایی که گفته می‌شود این دروازه‌بان از باشگاه بشیکتاش ترکیه و تورینو ایتالیا پیشنهادات جالب توجه‌‌ای داشت.

اما سرانجام در نیم فصل لیگ نوزدهم علیرضا بیرانوند که مدت‌ها به دنبال لژیونر شدن بود بعد از ۴ سال حضور در پرسپولیس با قراردادی به آنتورپ بلژیک پیوست و مقرر شد در پایان لیگ نوزدهم راهی بلژیک شود. بیرانوند اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات لیگ برتر نتوانست فصل را با پرسپولیس به اتمام برساند و راهی بلژیک شد. اما او موفق شد با آنتورپ قهرمان جام حذفی بلژیک شود و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کند. با شروع فصل جدید مسابقات لیگ بلژیک و لیگ اروپا علیرضا بیرانوند به یک نیمکت نشین صرف تبدیل شد و حتی یک دقیقه نیز موفق به حضور در درون قفس توری آنتورپ نشد. 

اما سرانجام بعد از آنکه صعود آنتورپ به دور حذفی لیگ اروپا قطعی شد سرمربی این تیم به بیرانوند اعتماد کرد تا او پس از ۶ ماه موفق شود در ترکیب ثابت این تیم آنهم در لندن مقابل تاتنهام و آقای خاص قرار بگیرد. بیرانوند در این بازی اگرچه با کمی استرس درون دروازه آنتورپ قرار گرفت اما رفته رفته اعتماد به نفس خود را به دست آورد تا جایی که با سر توپ‌های معروف خورد مهاجمان تاتنهام را دریبل می‌زد و با پرتاب دست‌های خود مقدمات حمله این تیم بلژیکی را فراهم می‌کرد. اگرچه دوبار دروازه او باز شد اما بیرانوند در این بازی موفق ثبت ۸ مهار شد و بارها و بارها مانع گلزنی شاگردان آقای خاص شد و با دریافت نمره ۸/۱ دومین بازیکن برتر میدان و برترین بازیکن آنتورپ شد. حال باید دید با توجه به درخشش بیرانوند در این بازی آیا سرمربی این تیم به گلر سابق و شماره یک تیم ملی ایران اعتماد خواهد کرد یا خیر؟

حجم ویدیو: ۵۷.۸۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۱:۰۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز