خبرگزاری کار ایران

تصمیم گیرنده نهایی من هستم

فکری: از مسئولان استقلالی کمک می‌خواهم / فکری را تنها گذاشته‌اند / اگر نیاز باشد مربی با آنالیزور اضافه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۷۱

سرمربی تیم استقلال تهران گفت: من با تمام قدرت و انرژی تلاشم را می‌کنم تا با کمک همین بچه‌ها تیم خوبی بسازیم. فقط خواهشم از هواداران این است که به ما زمان بدهند.

به گزارش ایلنا، محمود فکری سرمربی تیم استقلال تهران در حاشیه جلسه تمرینی امروز شاگردانش پاسخگوی اصحاب رسانه بود. سرمربی آبی پوشان که پیش از بازی مقابل شهرخودرو مشهد نکات زیادی را درباره حواشی اخیر در ذهن داشت صحبت‌های جالبی را انجام داده که مشروح آن در ادامه می‌آید:

* جا دارد از شما اهالی رسانه تشکر کنم که به محل تمرین ما آمده‌اید. ما از دیروز تمرینات خود را آغاز کرده‌ایم و خود را آماده بازی با شهر خودرو می‌کنیم.

* اسماعیلی الان با تیم تمرین می‌کند. یزدانی از دیروز در تمرینات حاضر شده است. غفوری به پایش آمپول زده شده و بعد از چند روز استراحت می‌تواند به ما اضافه شود. قایدی با ما کار می‌کند و فقط شیخ است که آسیب دیدگی دارد. من بارها گفته‌ام استقلال که بدترین استقلال را ما تحویل گرفتیم ولی بیشترین انتظار را از ما دارند. این خوب نیست و شما باید بر اساس آنچه که داده‌اید، انتظار داشته باشید. انتظار ما از هواداران حمایت است. حمایت هواداران از ما کم است. هوادارانی که منطقی هستند و فضاها را می‌شناسند، از ما حمایت می‌کنند. هوادارانی که احساسی می‌شوند و البته استقلال را دوست دارند، وقتی می‌بینند استقلال آن فوتبالی را که باید، ارائه نمی‌دهد، به ما مطالبی را انتقال می‌دهند. 

* برای ساخت یک تیم، نیاز به استراحت بین دو فصل است که ما این زمان را نداشتیم. همچنین نیاز به وقت برای کار کردن است. حدود ۴۵ روز نیاز به زمان است. ما حدود ۲ ماه این فرصت را داشتند. الان ما را با آن‌ها مقایسه می‌کنند. بحث مالی‌اش به کنار که آن‌ها ۳۰ میلیارد می‌گیرند و ما ۲ میلیارد هم جریمه می‌شویم. 

* ما یک استقلال با شرایط روحی بد را تحویل گرفتیم. مشکلات مدیریتی بود. درست همان زمان تغییر مدیریت شکل گرفت. من فکر می‌کنم آقای مددی خیلی خوب کار می‌کند. حالا من از او حمایت کنم، می‌گویند تو سمت وزیری و می‌ترسی. والا من جز خدا از کسی نمی‌ترسم. اتفاقا با خدا خیلی رفیقم و خدا را خیلی دوست دارم و خدا هم مرا خیلی دوست دارد (باخنده). 

* بحث این است که از هیچ کسی نمی‌ترسم. اگر مشکلی باشد بدون ترس آن را بیان می‌کنم. استقلالی که ما تحویل گرفتیم کلی مشکل داشت. شما یک ماشینی را حساب کنید که مشکلات زیادی دارد و شما می‌خواهید با این ماشین در رالی شرکت کند و می‌خواهید آن ماشین تیم اول شود.

* همه کارها زمان می‌خواهد. همان هفته اول که بردیم از ما انتقاد شد. در هفته دوم هم این اتفاق بعد از باخت رقم خورد. خود ما هم از نحوه بازی تیم راضی نیستیم. من سال‌ها در همین تیم بازی کرده‌ام و راه خروج از این وضعیت را می‌دانیم. کسی که عاشق استقلال باشد این تیم را می‌گیرد نه کسی که فکر می‌کند. من گفته بودم حاضرم جریمه بدهم تا به استقلال بیایم چون عاشق تیمم هستم.

* خیلی از بازیکنان ما آسیب دیده‌اند. الان بازیکنان ما خیلی خوب همکاری می‌کنند و ما هم با برنامه‌ریزی خوب جلو می‌رویم. من شاید اینترنتم را قطع کنم و به اینترنت نروم ولی بازیکنان از فصای مجازی آسیب می‌بینند. ما کار سختی داریم و بدون زمان باید این کار را بکنیم. من با تمام قدرت و انرژی تلاشم را می‌کنم تا با کمک همین بچه‌ها تیم خوبی بسازیم. فقط خواهشم از هواداران این است که به ما زمان بدهند.

* این خوب است که نیمه دوم بهتر از نیمه اول هستیم و نشان دهنده شناخت خوب ما از تیممان است. یکی از نقاط قوت استقلال را می‌گفتند کادرفنی فکری است که وزن بالایی دارد. ما مربیان و آنالیزورهای خوبی داریم. ما یک ایراداتی را می‌بینیم که برطرف می‌شوند. اگر نیاز به مربی یا آنالیزور داشته باشیم، این کار را می‌کنیم و فردی را اضافه می‌کنیم.

* الان باز این موضوع حل شود، فردا یک عکاس از بالای یک ساختمان عکس می‌گیرد و می‌گوید زمین استقلال زرد است. الان شما چمن مجموعه تهرانسر را می‌بینید و امکانات خوب این مجموعه را هم مشاهده می‌کنید ولی شیطنت‌ها خیلی زیاد است.

* مسئولینی که به استقلال علاقه دارند باید به استقلال کمک کنند تا این تیم جمع شود. نیاز مبرم به این داریم که رسانه‌های استقلال و هواداران حمایت شویم.

* وقتی ۲۰ الی ۲۵ روز تیم را تحویل گرفتید، نباید با تیم استراماچونی مقایسه کنید. ایشان تیمش به اردو رفت، تمریناتش را برگزار کرد و بازی تدارکاتی هم کرد ولی در ۵ هفته نخست خیلی کمتر از ما امتیاز گرفت. ما نتوانستیم کار بدنسازی و تاکتیکی را انجام دهیم. مشکلات زیادی در تیم هست که باید حل شود. مطمئن باشید کسی جای من بود نمی‌توانست ۸ امتیاز را هم بگیرد. آن‌هایی که ادعای دوستی با ما را دارند، باید به ما کمک کنند. فکری را تنها گذاشته‌اند. ما باید ان‌شاءالله مشکلات را حل کنیم.

* وقتی شما دور باشید، این حرف‌ها را می‌زنید. اصطلاحا بیرون گود می‌گویند لنگش کن. این مواقع کارشناس زیاد می‌شود. چرا به پیشکسوتانی که حمایت می‌کنند اشاره نمی‌کنید؟ ما در بازی با فولاد، در اواخر بازی همه چیز بهم پیچید. الان همه می‌دانند که چه اتفاقاتی آنجا رخ داد. من هرکاری بکنم یک عده ایراداتی بنی اسرائیلی می‌گیرند. ایرادات واقعی را ما دنبال می‌کنیم. از پیشکسوتان مختلف ما کمک می‌گیریم. تیم ایراد دارد و شکی در این نیست. ما به دنبال حل این ایرادات هستیم و تیم خوبی را روانه میدان می‌کنیم.

* از هواداران می‌خواهم از بازیکنان حمایت کنند. آن‌ها می‌توانند من را کنار بگذارند ولی بازیکنان را که نمی‌توانند کنار بگذارند. اگر قرار به جایگزین برای بازیکنی باشد، باید نیم فصل این اتفاق رقم بخورد.

* وقتی شما فرصت نداشته باشید و یک مجموعه پر از مشکل را بگیرید، درست کردن هر قسمت کار، زمان بر است. 

* صد درصد ما از همکارانمان مشورت می‌گیریم ولی تصمیم گیرنده نهایی من هستم. در بازی با پیکان یک شیطنت اتفاق افتاد. من از عمران‌زاده خواستم که به مرادمند بگوید به جلو برود که عمران‌زاده آن را انتقال داد ولی چون توپ نزدیک دروازه ما بود، مرفاوی گفت که الان نرود و بعد از آن جلو برود. ما با هم تفاهم داریم و باهم چندین ساعت در روز کار می‌کنیم و کسی آن را نمی‌بیند ولی آن دو ثانیه اختلاف را می‌بینند. چرا باید یک دوربین روی نیمکت ما باشد و اگر ۹۹ حسن باشد را نشان نمی‌دهند ولی یک چیز شبیه این را نشان می‌دهند. این نشان می‌دهد ما کار خود را خوب انجام می‌دهیم و عده‌ای متوجه شده‌اند و به دنبال حاشیه سازی هستند. ما با صبوری و حمایت بیشتر می‌توانیم استقلال را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز