خبرگزاری کار ایران

نبرد شرقی‌ها برای رسیدن به پرسپولیس؛ حریف محبوب سرخ‌پوشان در فینال کدام تیم است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۷۴۳

تیم های شرق آسیایی برای نبرد با پرسپولیس به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته مرحله قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق آسیا انجام شد. طبق این برنامه اولسان هیوندای کره جنوبی باید به مصاف بیجینگ چین برود و سوان سامسونگ دیگر تیم کره ای حاضر در این مرحله به مصاف ویسل کوبه ژاپن برود تا تکلیف دو تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در منطقه شرق آسیا مشخص شود.

بین این چهار تیم شرقی یکی در روز 29 آذر ماه باید به مصاف پرسپولیس برود تا تکلیف قهرمان آسیا در فصل 2020 مشخص گردد. در این روزها دغدغه اصلی هواداران پرسپولیس این است که بهتر است تیم محبوب آنها به کدام تیم بخورد تا بتواند راحت تر قهرمان شود. از همین رو به بررسی وضعیت 4 حریف احتمالی پرسپولیس در فینال آسیا پرداخته ایم.

اولسان هیوندای کره جنوبی

نبرد شرقی‌ها برای رسیدن به پرسپولیس؛ حریف محبوب سرخ‌پوشان در فینال کدام تیم است؟

اولسان  به همراه توکیو ژاپن، شانگهای شنهوا چین و پرث گلوری در گروه F  مسابقات این فصل حضور داشت که با کسب 5 پیروزی و یک مساوی و 16 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین از مرحله گروهی صعود کرد. این تیم کره ای به همراه رقیب خود در این مرحله یعنی بیجینگ بیشترین امتیاز را در مرحله گروهی کسب کردند و باز هم به همراه این تیم تنها تیم‌های بدون شکست تا بدین جای فصل از لیگ قهرمانان آسیا هستند. اولسان با پیروزی 3 بر صفر مقابل ملبورن ویکتوری موفق به حضور در دور بعدی مسابقات شد.

همچنین اولسان به همراه السد با 14 گل زده برترین خط حمله دور گروهی مسابقات را نیز در اختیار دارد. اولسان در این فصل از مسابقات کی لیگ کره جنوبی اگر چه موفق شد در دور نخست صدرنشین مسابقات شود اما در دور دوم با 57 امتیاز پایین تر از چونبوک موتورز نایب قهرمان این فصل از لیگ کره جنوبی شد.

کلیدی ترین بازیکنان این تیم بیت گارام یون هافبک کره ای و بوژرن جانسن مهاجم نروژی این تیم هستند که با 4 گل زده برترین گلزنان این تیم در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان بوده اند. بیت گارام یون علاوه بر ثبت 2 پاس گل بهترین پاسور این تیم تا بدین جا بوده، با کسب نمره 8/26 برترین بازیکن این فصل لیگ قهرمانان آسیا نیز حساب می‌شود

نقطه قوت این تیم بازی شناور و روان آنهاست. اولسان در خط حمله بسیار قوی نشان داده است تا جایی که برترین خط حمله لیگ کره جنوبی و دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان در این فصل را در اختیاد داشته است.

اولسان هیوندای کره در سال 2012 با شکست 3 بر صفر الاهلی عربستان برای نخستین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد و حالا به دنبال دومین قهرمانی خود در این مسابقات است.

 

 بیجینگ چین 

نبرد شرقی‌ها برای رسیدن به پرسپولیس؛ حریف محبوب سرخ‌پوشان در فینال کدام تیم است؟

بیجنیگ در گروه E  به همراه ملبورن ویکتوری استرالیا، اف سی سئول کره جنوبی و چیانگری یونایتد تایلند حضور داشت. این تیم چینی همانند اولسان با 5 برد و 1 تساوی 16 امتیاز کسب کرد تا به همراه این تیم کره‌ای بیشترین امتیاز را در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در این فصل کسب کند. و همچنین این تیم چینی به همراه اولسان تنها تیم‌های بدون شکست این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند. بیجینگ در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد با نتیجه یک بر صفر توکیو را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

بیجینگ در دیدار رده بندی سوپر لیگ چین موفق شد در مجموع دو بازی رفت و برشگت شانگهای را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد و در رتبه سوم این فصل قرار بگیرد.

آلن ستاره و مهاجم برزیلی این تیم نیز با 4 گل زده برترین گلزن بیجینگ در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بوده است. همچنین جاناتان ویرا هافبک اسپانیایی و سابق باشگاه والنسیا که در این تیم حضور دارد با 4 پاس گل برترین پاسور این فصل نیز حساب می‌شود. رناتو آگوستو هافبک سابق تیم ملی برزیل نیز با 3 پاس گل در رتبه دوم قرار دارد.

نقطه قوت بیجینگ خط حمله این تیم است که برترین خط حمله این فصل از مسابقات سوپر لیگ چین بوده است. اما این تیم چینی در خط هافبک ستاره های هم چون ویرا هافبک سابق والنسیا و تیم ملی اسپانیا را در کنار رناتو آگوستو ستاره سابق تیم ملی برزیل در اختیار دارد که در صورت حضور این تیم در فینال سرخ‌پوشان در میانه میدان کار سختی را پیش رو خواهند داشت.

 

ویسل کوبه ژاپن

نبرد شرقی‌ها برای رسیدن به پرسپولیس؛ حریف محبوب سرخ‌پوشان در فینال کدام تیم است؟

این تیم ژاپنی  در گروه G  مسابقات در کنار سوان سامسونگ کره جنوبی و گوانگژو چین حضور داشت و موفق شد با کسب 2 برد و 2 باخت با 6 امتیاز در رتبه نخست این گروه قرار بگیرد. ویسل کوبه در دور گروهی نیز مقابل سوان سامسونگ قرار گرفته بود که در بازی رفت ابتدا موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و در بازی بعدی با نتیجه 2 بر صفر از این تیم کره ای شکست خورد. ویسل کوبه در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر شانگهای را شکست دهد.

ویسل کوبه در این فصل از مسابقات جی لیگ عملکرد خوبی از خود نشان نداد و در لیگ 18 تیمی ژاپن در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

کی جیرو اوگاوا با 3 گل زده برترین گلزن این تیم در این فصل از مسابقات بوده است. همچنین آندرس اینیستا ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و فوتبال جهان با 3 پاس گل برترین پاسور این تیم است. اینیستا تا بدین جا برای این تیم ژاپنی دو گل نیز زده است.

نقطه قوت این تیم بدون شک خط هافبک این تیم است که با حضور آندرس اینیستا ستاره سابق بارسلونا چشم‌ها را به خود معطوف کرده است. همچنین گوتوکو ساکای ستاره سابق تیم ملی ژاپن و باشگاه هامبورگ و اشتوتگارت آلمان نیز در این تیم حضور دارد. 

 

سوان سامسونگ کره جنوبی

نبرد شرقی‌ها برای رسیدن به پرسپولیس؛ حریف محبوب سرخ‌پوشان در فینال کدام تیم است؟

این تیم در گروه G ‌به همراه ویسل کوبه و گوانگژو حضور داشت که با 5 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به گوانگژو در رده دوم قرار گرفت و راهی مرحله بعدی شد. سامسونگ در مرحله یک هشتم موفق شد با نتیجه 3 بر 2 یوکوهاما مارینوس را شکست دهد و دوباره حریف ویسل کوبه در مرحله یک چهارم نهایی شود.

سوان سامسونگ در این فصل از مسابقات کی لیگ کره چندان درخشان ظاهر نشد و در پایان در رتبه هشتم این لیگ در پایان فصل قرار گرفت. سانگ هیوب ایم هافبک 32 ساله این تیم با 2 گل زده بهترین گلزن این تیم تا بدین جا بوده است. 

سوان سامسونگ شاید با خوش اقبالی و عدم حضور جوهر دار التعظیم مالزی در ادامه مسابقات که به آنها در بازی نخست خود 2 بر یک باخته بود موفق شد  به دور حذفی این مسابقات صعود کند. اما به هر حال این تیم کره ای با دو قهرمانی در سال‌های 2001 و 2002 از تیم‌های با سابقه و پر افتخار این مسابقات به حساب می‌آید و در سودای کسب سومین قهرمانی خود است تا در کنار پوهانگ استیلرز کره جنوبی و الهلال عربستان تبدیل به پرافتخار ترین تیم آسیا شود.

نکته جالب توجه در مورد این تیم آنجاست که، سوان سامسونگ در سال 2002 با پیروزی مقابل آنیانگ الجی ( اف سی سئول کنونی) در ورزشگاه آزادی موفق به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز