خبرگزاری کار ایران

وقتی محرم به ترکیب برنده‌اش دست زد؛

آمار جالب خط دفاع سپاهان در حضور و غیاب مهدیزاده

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۱۸

سپاهان در 5 هفته گذشته از لیگ برتر چینش‌های مختلفی در خط دفاعش به کار گرفت که نتایج جالب توجهی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان روز گذشته در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان با نتیجه سنگین 3 بر یک شکست خورد تا دومین باخت فصل این تیم در هفته پنجم رقم بخورد و تفاضل گل منفی 2 که برای این تیم به ثبت رسیده نشان از حال و روز طلایی پوشان تا اینجای کار در لیگ برتر دارد.

یکی از آمارهایی که در مورد سپاهان جلب توجه می‌کند دریافت 7 گل در 5 بازی است که این آمار با آنچه در دو فصل گذشته از این تیم سراغ داشتیم متفاوت است و تزلزل اینچنینی در خط دفاعی طلایی پوشان اتفاقی نیست که هواداران این تیم به آن عادت داشته باشند.

سپاهان که گئورگی گولسیانی، عزت اله پورقاز و محمدرضا مهدیزاده را از فصل قبل در اختیار دارد، محمد طیبی را در پنجره تابستانی از دست داد و محمد نژادمهدی را از ذوب آهن به خدمت گرفت تا همچنان 4 دفاع میانی مدعی حضور در ترکیب اصلی در جمع نفراتش داشته باشد و دست محرم نویدکیا در چینش بازیکنانش باز باشد.

سپاهان در 5 هفته گذشته از لیگ برتر چینش های متفاوتی در خط دفاع را امتحان کرده که نتایج جالب توجهی به همراه داشته است.

در بازی اول سپاهان زوج محمد نژادمهدی و عزت اله پورقاز را به کار گرفت که حاصلش شکست 3 بر یک مقابل گل گهر بود و به دنبال آن محرم نویدکیا تغییراتی در ترکیب تیمش خصوصاً در خط دفاعی ایجاد کرد و در بازی بعدی مهدیزاده به جای پورقاز به ترکیب اصلی ورود کرد و حاصلش کلین شیت مقابل آلومینیوم اراک بود. پس از آن نویدکیا به ترکیب برنده‌اش دست نزد و در دیدار حساس مقابل تراکتور هم این ترکیب دومین کلین شیت پیاپی را برای طلایی پوشان به همراه داشت. در نهایت در هفته چهارم مقابل سایپا هم زوج مهدیزاده - نژادمهدی به کار گرفته شدند که این بار طلایی پوشان یک گل دریافت کردند.

نویدکیا در تصمیمی عجیب در دیدار روز گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان مهدیزاده را نیمکت نشین کرد و گولسیانی را که از بند مصدومیت رها شده بود به بازی گرفت و نژادمهدی همچنان در ترکیب اصلی بود و این بار هم مثل هفته نخست شاهد 3 بار باز شدن دروازه این تیم بودیم.

بدین ترتیب می‌شود مهدیزاده را تعیین کننده ترین عنصر دفاعی سپاهان در 5 بازی گذشته بدانیم. جایی که در حضور او سپاهان در 3 بازی تنها یک گل خورده دارد و در نبودش در 2 بازی 6 گل دریافت کرده است.

باید دید نویدکیا از این آمار درس می‌گیرد و در هفته های آینده آن را در چینش ترکیب اصلی لحاظ می کند یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز