خبرگزاری کار ایران

مهدی: تکلیف دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن تا پس فردا مشخص می‌شود/ متشنج کردن فضا یک تکنیک شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۰۰

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت که تصمیم‌گیری درباره دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن تا روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا،سهیل مهدی در پاسخ به این پرسش که آیا چمن مصنوعی ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر دلیل لغو دیدار نساجی و پرسپولیس بوده است یا خیر، اظهار داشت: خیر. موضوع چمن از جانب ما مورد تأیید نبوده است و اگر باشگاه یا عوامل منتسب به آن چنین صحبتی را مطرح کرده‌اند، باید بگویم ما به دنبال این موارد نبودیم. ما برای کمک به فوتبال ملی و کاهش ریسک ابتلا به کرونا چنین تصمیمی را گرفتیم. هواداران در شهرهای مختلف از تیم‌های محبوب خود استقبال می‌کنند، مشابه اتفاقی که برای باشگاه ذوب‌آهن رخ داد.

وی با اشاره به حضور تعدادی از تماشاگران پیرامون شاگردان رحمان رضایی در آبادان گفت: هواداران از این تیم استقبال کردند و سپس تعداد مبتلایان ذوب‌آهن به کرونا افزایش یافت. این تصمیم به خاطر کاهش ریسک و عدم ابتلای بازیکنان پرسپولیس بود. قطر پروتکل‌های خیلی سختگیرانه‌ای دارد و ممکن بود نماینده ما نتواند در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. تصمیم گرفتیم که این مسابقه استثنائاً به تعویق بیفتد و پرسپولیس تحت شرایط طراحی شده، در تهران تحت کنترل پزشکی و بهداشتی باشد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال راجع به وضعیت برگزاری دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: امروز (دوشنبه) یا فردا قرار است دوستان از ایفمارک به اصفهان سفر کنند و تمامی بازیکنان و مربیان ذوب‌آهن تست کرونا خواهند داد. ظاهراً پرواز این دوستان لغو شده است، اما نتایج تست‌ها تعیین‌کننده خواهد بود. وقتی تعداد مبتلایان یک تیم بالا می‌رود، سازمان لیگ تست‌ها را انجام می‌دهد و ما این برنامه را داریم، نه به خاطر پرسپولیس. اگر باشگاهی به سمت رشد ناگهانی مبتلایان پیش برود، سازمان لیگ وارد عمل می‌شود و کنترل را انجام می‌دهد. تست‌ها تا فردا انجام می‌شوند و ممکن است پس فردا تکلیف این مسابقه مشخص شود.

مهدی در مورد نصب دوربین روی نیمکت تیم‌ها برای ضبط عکس‌العمل‌های مربیان هر تیم بیان کرد: استفاده از موبایل و سایر وسایل ارتباط جمعی روی نیمکت‌ها ممنوع است و برای ما کسی که از نیمکت‌ها فیلمبرداری کند، شناسایی نشده است، اما با این موضوع برخورد خواهد شد. عکاسان هم کنار زمین حضور دارند، اما معمولاً اصحاب رسانه این کار را نمی‌کنند. باید ببینیم چه کسی چنین کاری انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهد صحبت‌های انجام شده را تأیید کند، درباره انعکاس فیلم‌های دربردارنده فحاشی به بازیکنان و مربیان خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق وظیفه ماست، اما انتشار این موارد بدتر از آن است. اگر فرد منتشرکننده این فیلم‌ها قصد برخورد با چنین فضاهایی داشت، می‌توانست این فیلم‌ها را در اختیار ارکان قضایی قرار دهد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از برخورد با بی‌اخلاقی‌ها استقبال می‌کند، اما انتشار آن مورد تأیید عزیزان جامعه ما نیست.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه رعایت اخلاق دو جنبه دارد، اظهار داشت: ما نباید الفاظ زشت را به زبان بیاوریم و اینکه اگر آن را شنیدیم، نباید منتشرش کنیم. ما از هر دو گروه انتقاد داریم و با منتشرکننده این فیلم‌ها برخورد خواهد شد. امیدوارم خودش از کارش پشیمان شده باشد. اگر نیت او جلوگیری از ایجاد فضای بد بوده است، می‌توانست فیلم‌ها را به صورت محرمانه در اختیار ارکان قضایی قرار دهد. تنبیهات هم انجام می‌شد و فضای لمپنی شکل نمی‌گرفت.

مهدی با اشاره به اتفاقات دیدار فولاد خوزستان - استقلال تصریح کرد: سرمربی خوب ما از الفاظی استفاده کرده است و ما می‌توانستیم آن را پنهان کنیم. باشگاه فولاد هم از بابت این موضوع ناراحت شده است. جامعه هواداری دو باشگاه هم مقابل هم قرار گرفتند و فقط بحث انتشار بی‌ادبی نبوده است؛ بلکه چنین فردی (فیلم‌گیرنده) جو مسمومی ایجاد کرده که واقعاً کار زشتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز