خبرگزاری کار ایران

نگاهی به برداشت‌های اشتباه در موضوع قرنطینه پرسپولیس!

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۷۵

پرسپولیس ۲۹ آذر در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان باید برود.

به گزارش ایلنا، لیگ قهرمانان آسیا منطقه غرب و شرق که ابتدای راه و از ماه مارس متوقف شده بود، در نهایت به صورت متمرکز به میزبانی قطر برگزار شد. مسابقات شرق همچنان در حال انجام است و فینال رقابت‌ها میان پرسپولیس و فینالیست شرق آسیا نیز ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) در استادیوم الجنوب برگزار خواهد شد.

 در شرایط همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، هر کشوری بنا به سیاست‌های بهداشتی خود ورود و خروج از مرزها را محدود کرد. در شرایطی که هیچ کشوری میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را انجام نداد یا توانایی برگزاری را نداشت، قطر با زیرساخت‌هایی که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود، داوطلب شد و میزبانی از ۳۰ تیم غرب و‌ شرق آسیا را به عهده گرفت.

با توجه به قوانین قطر، ورود به این کشور با قرنطینه ۷ و ۱۴ روزه (با توجه به نوع ریسک کشور مبدا) همراه خواهد بود، اما تمامی ۳۰ تیم، مسئولان AFC و اسپانسرها با شرایط استثنایی مجوز ورود به قطر را گرفتند که با قرار گرفتن در حباب ایمنی، پس از پاسخ منفی تست PCR تمام اعضای هیئت اعزامی قادر خواهند بود از قرنطینه که کمتر از ۲۴ ساعت می‌شود، خارج شوند.

 مسابقات منطقه غرب از ۱۴ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۲۴ شهریور تا ۱۲ مهر) طبق همین قوانین با فینالیستی پرسپولیس برگزار شد و مسابقات شرق نیز که از ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) آغاز شده و تا ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) ادامه خواهد داشت، با همین شرایط در حال برگزاری است. دیدار فینال نیز که تاریخ آن ۱۹ دسامبر اعلام شده، با همین قوانین برگزار خواهد شد، اما در ایران از برخی شرایط برداشت‌هایی اشتباه صورت گرفته است.

 دروازه‌بان تیم اولسان هیوندای کره جنوبی به دلیل ابتلا به کرونا در اردوی تیم ملی کشورش در اتریش، هنوز اجازه حضور در قطر را پیدا نکرده است. سه بازیکن دیگر این تیم نیز به دلیل حضور در همان اردوی تیم ملی کره جنوبی در اتریش که محیط آن آلوده به کرونا بوده، با وجود تست منفی PCR پیش و پس از ورود به قطر، وارد قرنطینه ۱۴ روزه شدند، در حالی که سایر اعضای تیم با شرایط استثنایی و قرنطینه کمتر از ۲۴ ساعت تا آمدن جواب تست PCR، در قطر حضور پیدا کردند.

در حالی که این هشدار به پرسپولیس داده شد که برای جلوگیری از اتفاق مشابه برای بازیکنان اولسان هیوندای، در فاصله ۱۴ روزه تا فینال مراقبت را بیشتر کند یا درخواست لغو بازی‌هایش لیگ را بدهد، این برداشت صورت گرفته که پرسپولیس باید وارد قرنطینه ۱۴ روزه شود یا ۱۴ روز پیش از فینال به قطر برود.

قوانین هیچ تغییری نکرده و پرسپولیسی‌ها حداکثر چهار روز قبل از فینال باید خود را به قطر برسانند و شرایط قرنطینه هم تا آمدن پاسخ تست‌های PCR است که کمتر از ۲۴ ساعت خواهد بود، اما در صورت ابتلای عضوی از تیم پرسپولیس به کرونا، شرایط قرنطینه ۱۴ روزه همچون بازیکنان اولسان برای پرسپولیسی‌ها نیز اعمال خواهد شد و استثنایی وجود ندارد.

با وجود این قوانین روشن و شفاف، برخی رسانه‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی برداشت‌های اشتباهی از این مسئله داشته‌اند و به قرنطینه چهار روزه، ۱۴ روزه یا اجبار برای حضور در قطر ۱۴ روز پیش از فینال اشاره کرده‌اند. در حالی که هیچکدام از این برداشت‌ها صحت نداشته و پرسپولیس چهار روز پیش از فینال می‌تواند وارد قطر شود و پس از منفی بودن تست PCR، قرنطینه چند ساعته به پایان می‌رسد، اما در صورت مثبت بودن حتی یک تست تبعات آن به عهده باشگاه و تمامی کسانی که برداشت‌های غلط داشته‌اند، خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز