خبرگزاری کار ایران

مالدینی: نمی‌توانستم مارادونا را بگیرم مجبور بودم روی او خطا کنم/ وقتی فیفا با خواسته او مخالفت کرد خودش دست به کار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۴۱۶

اسطوره فوتبال ایتالیا در مورد مارادونا و تقابل های مشترکشان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، پائولو مالدینی، اسطوره فوتبال ایتالیا در گفتگو با اسکای در رابطه با مارادونا و درگذشت وی صحبت کرد و گفت: "تصاویر زیادی از مارادونا وجود دارد که در این ساعت ها دیده می شود. یکی از آنها که توجهم را جلب کرد تصویری نمادین از بازی دوستانه‌ای است که او در Acerra در یک زمین گل آلود و وحشتناک انجام داد، این عکس باید الان به بازیکنانی نشان داده شود که اکنون در بهترین شرایط بازی می‌کنند ولی بازهم از امکانات و کیفیت زمین‌ها شکایت دارند. "

مالدینی در ادامه با بیان مطلب دیگری در مورد مارادونا توضیح داد:  در سال 1984 مارادونا از فیفا و ناپولی خواست تا یک مسابقه دوستانه برای جمع آوری کمک مالی برای درمان یک کودک از یک خانواده فقیر برگزار کنند اما درخواست او را رد کردند. بنابراین مارادونا درست مجاور خانه آن کودک یک مسابقه دوستانه برگزار کرد تا خواسته خودش را عملی کند.

وی در مورد بیماری منجر به فوت او گفت: من اخیراً با دیگو مکاتبه داشتم و به نظر می رسید که او بهبود یافته است و حالش به زودی خوب می‌شود ولی نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد. در زمین او یک حریف باورنکردنی بود اما دشوار می‌شد او را به عنوان یک دشمن دید. می‌توانستید در کل دقایق مسابقه با او درگیر باشید اما او هرگز شکایتی نمی‌کرد. او لذت زیادی را به فوتبال آورد و شخصیتی بحث برانگیز بود و می‌توانید در مورد او هرچه می‌خواهید بگویید ، اما برای کسانی که فوتبال را دوست دارند ، او برای همیشه یک نماد باقی خواهد ماند.

مالدینی ادامه داد: ناپولی در آن دوره با حضور مارادونا رقیب اصلی ما بود، در آن سال‌ها رقابت شدیدی میان دو تیم وجود داشت. آنها تیم خوبی بودند که بازیکنان بزرگی داشتند اما او کسی بود که سطح آنها را بالا برد زیرا مسلماً بهترین بازیکن جهان بود.

وی در مورد نبوغ بازی او هم گفت: باید بگویم که شما نمی توانستید او را بگیرید. یک بار در مراسم معرفی سالن مشاهیر سری آ کنار یکدیگر نشسته بودیم و در آنجا صحنه ای از بازی ما نشان داده شد. من همیشه خودم را یک مدافع نسبتاً دقیق می دانستم اما بعد از آن فیلم مجبور شدم اعتراف کنم که چندین بار روی مارادونا خطا کردم زیرا هرچه تلاش می‌کردم به نتیجه نمی‌رسیدم و او هر بار از من جلوتر بود. او بسیار سریع بود به طوری که بارها در بازی رو در رو بی رحمانه به پاهای او لگد می زدم تا متوقفش کنم و حالا از این بابت احساس شرمندگی می‌کنم و بعد از این فیلم از دیگو عذرخواهی کردم. فقط در آن زمان بود که فهمیدم او با حفظ کنترل توپ به چه سرعتی تغییر جهت داد. او واقعا بازیکن فوق العاده ای بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز