خبرگزاری کار ایران

عرب براقی: کمیته اخلاق به مراوده مالی اصفهانیان با یک داور ورود کند/ چه برنامه ای برای پسر من دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۸۴

رئیس دپارتمان داوران استان تهران گفت: از کمیته اخلاق می خواهم به مراوده مالی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با یک داور ورود کند.

به گزارش ایلنا، حسین عرب براقی درباره اظهارات هفته گذشته مسعود مرادی در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه داوری از این صحبت ها خیلی ناراحت شدم. اصلا دوست نداشتم این مطالب در رسانه ملی مطرح شود. مراودات مالی رئیس کمیته داوران با یک داور قبل از صحبت های مرادی در ذهن افکار عمومی یک شایعه بیشتر نبود اما وقتی وی به عنوان عضو کمیته داوران اعلام کرد این مراوده شخصی ایجاد شده و از نظر من چنین مراوده هایی غیر متعارف بوده و کار صحیحی نیست. اکنون که چنین بحثی مطرح نشده خواهش می کنم کمیته اخلاق به این مسائل ورود کنند زیرا به جامعه داوری لطمه می زند.

وی افزود: مرادی اعلام می کند با صراحت و صداقت می گویم علی اصغر مومنی راهی را برای ورود به فهرست داوران بین المللی طی کرده که امیر عرب براقی هم پشت سر گذاشته است. صراحت را در صحبت های این عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال دیدم اما صداقت را ندیدم. آکادمی داوران AFC از سال 2017 شروع به کار کرده و امیر عرب براقی و آتنا لشنی هم از همان سال وارد آکادمی شده اند.

رئیس دپارتمان داوران استان تهران در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم ادامه داد: یکی از شرایط حضور در آکادمی شرط سنی 23 تا 28 سال بود و اصغر مومنی در آن سال به دلیل اینکه 30 سالش بود شرایط لازم را نداشت.  اگر منظور مرادی این است که مومنی سال 2011 در فیوچرز حضور داشته است، وی همراه 6 داور دیگر که ما در مسابقات زیر 14 سال آسیا میزبان آن بودیم بودیم داوری کرده است.

عرب براقی افزود: تنها داوری که در آن سال نمره قبولی گرفت، دانیال مرادی بود که در مالزی هم شرکت کرد. اگر مرادی مدرکی مبنی بر حضور مومنی در کلاس AFC دارد ارائه دهد زیرا وی در برنامه قبلی ورزش و مردم مدام می گفت  مدرک او موجود است اما مطمئن هستم مدرکی ندارد. البته اگر مدارکی  مبنی بر حضور نداشتن امیر عرب‌براقی در فهرست الیت  و جایگزین بودن وی وجود دارد هم آن را ارائه کند. از ابتدای ورود داور به لیست بین‌المللی یک سال  زمان می‌برد که وی در لیست الیت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: صحبت های مرادی درباره حذف فغانی هم صحت ندارد. کمیته داوران فغانی را از لیست حذف کرده بود و با عکس‌العمل کارشناسان و رسانه‌ها رو به رو شد. با توجه به اینکه مرادی می‌گوید لیست را رد کرده بودیم، چه دلیلی داشت منصوری و ابوالفضلی که کمک‌های فغانی هستند همراه با شیرازی در جلسه‌ای با بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال شرکت کرده و درخواست رسیدگی کنند.

 امیر عرب براقی اضافه کرد: فغانی سرمایه ملی بوده و متعلق به ملت و فوتبال و داوری ما است. حذف وی با حذف تیم داوری ایران از جام جهانی همراه می شد. جای اینکه بیاییم مسئله را حل کنیم، نباید صورت‌مسئله را پاک کنیم. بعد از آن هم که رسول فروغی به حذف فغانی اعتراض ‌کرد وی را محروم کردند.

عرب‌براقی افزود: می گویند برای امیر عرب براقی برنامه داریم اما چطور داور 28 ساله‌ای که 3 سال در آکادمی و با حضور در 9 کلاس در مالزی و ژاپن برگزار شده و تمامی این کلاس‌ها را با هزینه فدراسیون فوتبال شرکت کرده حذف شده و یک داور جدید به لیست وارد شده است. با یک حساب سرانگشتی این کلاس‌ها برای فدراسیون فوتبال حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است. خواهش می کنم کمیته اخلاق و کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال به این اتفاق ها ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز