خبرگزاری کار ایران

در ششمین روز اعتراض:

کارگران «کوشک بافق» مقابل درب ورودی معدن تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۳۰

«این کارگران که در ابتدای هفته جاری(دوم اسفند) در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق ماه های دی و بهمن سال جاری و همچنین اخراج ۱۷ کارگر این معدن، در اقدامی اعتراضی، کار در بخش های مختلف معدن را متوقف کرده اند، صبح امروز با تجمع در مقابل درب ورودی معدن کوشک خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی شان شدند.»

اعتراض صنفی کارگران معدن کوشک صبح امروز با تجمع نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران در مقابل درب ورودی این معدن به ششمین روز کشیده شد.

این کارگران کهدر ابتدای هفته جاری(دوم اسفند) در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق ماه های دی و بهمن سال جاری و همچنین اخراج ۱۷ کارگر این معدن، در اقدامی اعتراضی، کار در بخش های مختلف معدن را متوقف کرده اند، صبح امروز با تجمع در مقابل درب ورودی معدن کوشک خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی شان شدند.

در پی این تجمع، امروز تعدادی از کارگران دادخواست مربوط به پیگیری مطالباتشان را تحویل اداره کار دادند. برخی از موارد مورد اشاره در این دادخواست عبارت است از پرداخت حقوق و مزایا در موعد قانونی، افزایش دستمزد، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت فوق العاده اضافه کاری، پرداخت حق سختی کار، حق پله و تونل و تامین امنیت شغلی از جمله ی مطالباتی است که در این دادخواست مطرح شده است.

به گفتهٔ کارگران،اقدام اخیر مدیریت معدن کوشکبافق کارگران را در مورد آیندهٔ شغلیشان نگران کرده است.

در چهارمین روز اعتراض، مدیریت معدن در اقدامی خارج از عرف روابط کار از کارگرانی که قصد کار در این معدن را دارند خواسته بود تا اگر قصد ادامهٔ فعالیت دارند، خود را به سرپرستان قسمت معرفی ‌کنند.

اقدام اخیر کارفرمای معدن کوشک برای دادن مهلت اعلام آمادگی به کارگرانی که خواستار ادامه فعالیت خود در این واحد معدنی هستند در حالی است که به گفته کارگران همه آن‌ها در ابتدای ماه جاری قراردادهای جدید کار را امضا کرده بودند.

به ادعای کارگران در حال حاضر نزدیک به یک هفته از زمانی که آن‌ها قراردادهای کاری یک ماهه تنظیم شده توسط کارفرما را امضا کرده‌اند می‌گذرد و به اعتبار همین توافق از ابتدای ماه اسفند در معدن کوشک به انجام کار مشغولند.

گفتنی است در پی اعتراض صنفی یک هفته ی گذشته، حقوق دی ماه کارگران با کسر چند روز غیبت روز گذشته پرداخت شد، اما کارگران هنوز موفق به دریافت حقوق بهمن ماه نشده اند. این کارگران نسبت به کسر حقوق از روزهای غیبتشان هم معترض‌اند.

اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت نشدن اضافه کار، حق سختی کار و دیرکرد در پرداخت مطالبات حقوقی از جملهٔ خواسته‌های صنفی کارگران معدن کوشک است که علی رغم گذشت نزدیک به سه ماه از شروع اعتراضات هنوز به نتیجهٔ مطلوب کارگران نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز