خبرگزاری کار ایران

انتقاد امام جمعه مهاباد از وضعیت مبهم کارگران «سرمایه گذاری سبز»

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۶۸۲

«طولانی شدن وضعیت نامشخص پرداخت شش ماه مطالبات مزدی کارگران شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز انتقاد امام جمعه مهاباد را به دنبال داشت / هنوز تکلیف شش ماه مطالبات مزدی کارگران روشن نیست.»

پرداخت نشدن شش ماه حقوق به ۲۰۰ کارگر«شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز»واکنش انتقادی امام جمعه مهاباد را نیز به دنبال داشت.

به گفته منابع خبری ایلنا در مهاباد، ادامه وضعیت نامشخص کارگران شاغل و تعدیل شده شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز باعثشد تا «ملا قادر سهرابی» امام جمعه مهاباد در خطبه‌های اخیر نمازجمعه این شهرستان نسبت به ادامه وضعیت کارگران ابراز نگرانی کرده و از مسئولان مربوطه بخواهد تا با جدیت بیشتری به خواسته‌های کارگران رسیدگی کنند.

شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز که شامل کارخانه‌های «کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد» می‌شود و در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ کارگر در این شرکت‌های چهارگانه مشغول کارند.

این کارگران پیش از این بابت شش ماه دستمزد معوقه و هشت ماه حق بیمه پرداخت نشده از کارفرمای خود طلبکار بودند که در حال حاضر مشکل تمدید شدن دفترچه بیمه‌‌های آنها با شرایطی که از سوی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت قسطی معوقات بیمه‌ای تعیین شد؛ برطرف شده است.

به غیر از این نیز در فاصله خرداد تا آذرماه سال جاری نیز حدود ۱۴۴ کارگر این کارخانه تعدیل شده بودند که گفته می شود هنوز با آنها تسویه حسابی صورت نگرفته است.

وضعیت نامشخص مطالبات مزدی کارگران شاغل و تعدیلی شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز در حالی ادامه دارد که پیشتر کارگران این واحد تولیدی از طریق مکاتبه نهاد صنفی خود و برپایی اجتماع صنفی خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز