خبرگزاری کار ایران

تعویق حقوق ۴۲۰ کارگر «کنتورسازی ایران» به ۴ ماه رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۹۵

«کارخانه کنتور سازی ایران از مهر ماه سال جاری به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را ندارد. این کارگران فقط در آبان ماه مبلغ بسیار ناچیزی را بصورت علی‌الحساب دریافت کرده‌ بودند.»

منابع خبری ایلنا در کارخانه «کنتور سازی ایران»، از تعویق ۴ ماه حقوق ۴۲۰ کارگر این کارخانه به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی ذکر می‌شود، خبر دادند.

یکی از کارگران این کارخانه که هویت‌اش نزد ایلنا محفوظ است، با اعلام این خبر گفت: کارفرمای کارخانه کنتور سازی ایران از مهر ماه سال جاری به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را ندارد. این کارگران فقط در آبان ماه مبلغ بسیار ناچیزی را بصورت علی‌الحساب دریافت کرده‌ بودند.

او افزود: علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرماست که بعد از توافق با تامین اجتماعی هم اکنون حق بیمه به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

به گفته این کارگر، مشکلات کارخانه و کارگران از سال ۸۸، زمانی آغاز شد که این واحد تولیدی از وزارت نیرو به بخش خصوصی انتقال یافت.

این کارگر بخش دیگری از مطالبات کارگران را پرداخت نشدن حق تولید ذکر کرد و درباره سایر مطالبات کارگران گفت: کارگران کنتورسازی ایران پیش از خصوصی سازی کارخانه علاوه بر حق تولید در مناسبت‌های خاص همانند اعیاد مذهبی و آغاز سال تحصیلی مزایایی تعلق می‌گرفت. همچنین در زمان مالکیت دولت هرچند ماه یکبار به کارگران بن‌های غیر نقدی تعلق می‌گرفت که پس از واگذاری کارخانه به بخش خصوصی این مزایا بطور کل قطع شده است.

این کارگر کارخانه کنتورسازی ایران بهانه کارفرما را پرداخت نشدن حقوق کارگران، دریافت نکردن طلب کارخانه از وزارت نیرو ذکر کرد و گفت: طبق اظهارات کارفرما، خریدار محصولات این کارخانه که وزارت نیرو و سایر ادارات برق در سراسر کشور هستند، بدهی‌های خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

به گفته وی، این ادعای کارفرما برای وصول نشدن مطالبات کارخانه از وزارت نیرو در حالی مطرح است که طی چند روز اخیر این کارخانه مبلغ ۶ میلیارد تومان از مطالبات معوقه خود را از وزارت نیرو وصول کرده است اما تا کنون حقوق معوقه کارگران پرداخت نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز