خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن «طزره» در واکنش به تعویق ۳ ماه حقوق دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۹۰

«در تجمع امروز حدود هزار نفر از مجموع ۱۴۰۰ کارگر این واحد معدنی در اعتراض به وصول نشدن مطالبات چند ماهه‌شان دست از کار کشیدند و در مقابل ساختمان امور اداری تجمع کردند.»

صبح امروز(۵ بهمن ماه) کارگران معدن طزره، از معادن ذغال سنگ البرز شرقی در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از ۳ ماه حقوق دست از کار کشیده و در محوطه معدن تجمع کردند. این کارگران سپس به دلیل آنچه «بی‌توجهی کارفرما به این اعتراض» ذکر کرده‌اند، برای ادامه اعتراض به مقابل فرمانداری شاهرود رفتند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع به ایلنا گفت: در تجمع امروز حدود هزار نفر از مجموع ۱۴۰۰ کارگر این واحد معدنی در اعتراض به وصول نشدن مطالبات چند ماهه‌شان دست از کار کشیدند و در مقابل ساختمان امور اداری تجمع کردند.

به گفته این منبع خبری علاوه بر تعویق بیش از سه ماه حقوق کارگران در ماهای آبان، آذر و دی‌، حق بیمه ۱۴۰۰ کارگر این واحد معدنی با تاخیر چند ماهه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و در حال حاضر ۴ ماه است که حق بیمه کارگران معادن البرز شرقی پرداخت نشده و به تبع آن دفترچه‌های درمانی تعداد زیادی از کارگران فاقد اعتبار شده است.

بنا بر اطلاعاتی که توسط این کارگر در اختیار ایلنا قرار گرفته، یکی دیگر از دلایل اعتراض امروز کارگران خوداری کارفرما از ابلاغ رسمی شدن حدود ۱۰۰ نفر از کارگران قرار دادی است. به گفته وی اگر این حکم سریعا ابلاغ شود حقوق و سایر مزایای قانونی کارگران تا پایان سال افزایش می‌یابد.

او در ادامه افزود: همچنین کارگران معدن طزره به تهدیداتی که از سوی کارفرما متوجه نمایندگان کارگری در این واحد معدنی شده است معترض‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز