خبرگزاری کار ایران

تعویق ۶ ماه حقوق و بیمه ۱۲۰ کارگر صنایع P. V. C سمنان

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۷۹

«به گفته کارگران، در حال حاضر مشکل اصلی آنان پرداخت نشدن حق بیمه‌شان به تامین اجتماعی(شعبه مهدیشهر سمنان) است بطوری که خانواده‌های اکثر کارگران در طول دو ماه گذشته بیمه نداشته‌اند.»

منابع خبری ایلنا در کارخانه صنایع P. V. C سمنان از تعویق ۶ ماهه حقوق و بیمه ۱۲۰ کارگر این کارخانه خبر می دهند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند با وجود آنکه چند ماهی است به صورت مرتب حقوق دریافت می‌کنند ولی دریافتی‌های آنان مربوط به معوقات حقوقی شش ماه گذشته‌شان است.

به گفته کارگران، در حال حاضر مشکل اصلی آنان پرداخت نشدن حق بیمه‌شان به تامین اجتماعی(شعبه مهدیشهر سمنان) است بطوری که خانواده‌های اکثر کارگران در طول دو ماه گذشته بیمه نداشته‌اند.

بنا بر این گزارش، از فروردین ماه سال جاری کارفرما تنها سه ماه از حق بیمه کارگران را - به صورت نامنظم - به تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

یکی از کارگران که نخواست نامش منتشر شود با بیان اینکه دفترچه تامین اجتماعی ۹۰ درصد از کارگران فاقد اعتبار است، در ادامه مهم‌ترین خواسته کارگران این کارخانه را تمدید دفترچه‌های فاقد اعتبار از سوی تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: با وجود اقساطی شدن مطالبات بیمه‌ای این کارخانه، متاسفانه کارفرما به موقع اقساط بیمه‌ای کارگران را به تامین اجتماعی مهدیشهر پرداخت نمی‌کند.

این کارگر همچنین افزود: با افزایش مشکلات کارگران کارخانه پی وی سی سمنان، در سال جاری شخص استاندار بازدیدی از کارخانه انجام داد. در این بازدید استاندار ضمن برسی وضعیت کارخانه و کارگرانش نامه‌ای را به اداره کار وتامین اجتماعی نوشت تا به نوعی به مشکلات بیمه‌ای و حقوقی کارگران رسیدگی شود.

او گفت: در پی نامه استاندار، یکی از بازرسان اداره کار برای پی گیری موضوع حقوق معوقه و بیمه کارگران به کارخانه پی وی سی آمد. او بجای رسیدگی به مشکلات کارگران با دفاع از کارفرما سعی می‌کرد به نوعی کارگران را متقاعد کند که از حقوق صنفی‌شان چشم‌پوشی کنند.

این کارگر کارخانه پی وی سی سمنان در بخش دیگری از سخنانش درباره دلایل به تعویق افتادن حقوق و بیمه کارگران این کارخانه گفت: کارفرمای کارخانه پی وی سی دلیل مشکلات مالی کارخانه را به تبع کاهش فروش عنوان می‌کند در حالی که که وضعیت فروش این کارخانه به نسبت سالهای گذشته بهتر است.

او در اثبات صحت ادعای خود تصریح کرد: کارفرما در ماهای اخیر برای به موقع تحویل دادن محصولاتی که سفارش گرفته است ناچار شد ۴۰ نفر نیروی کار جدید استخدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز