خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران:

راهکار جدید رفع مشکل «نساجی مازندران» کارگران را امیدوار کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۰۴

«معاون امور حقوقی بانک ملی با لغو برنامه فروش زمین‌های این کارخانه، راه حل جدیدی را پیش روی کارخانه برای پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل ارائه داد.»

نماینده کارگران بازنشسته کارخانه نساجی مازندران از پرداخت مطالبات بازنشستگان این واحد تولیدی خبر داد.

«محمد نوبخت» در این باره به ایلنا گفت: در پیتجمع روز ۲۳ آذر ماهکارگران بازنشسته و شاغل نساجی مازندران در تهران مقابل ساختمان مرکزی بانک ملی، معاون امور حقوقی بانک ملی با لغو برنامه فروش زمین‌های این کارخانه، راه حل جدیدی را پیش روی کارخانه برای پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل ارائه داد.

نماینده کارگران نساجی مازندران گفت: در تجمع روز ۲۳ آذر، معاون امور حقوقی بانک ملیوعده پی گیری مطالبات کارگراننساجی مازندران را داده بود که خوشبختانه قول او به زودی محقق خواهد شد.

به گفته وی، پیش از این قرار بود بانک ملی به ازای طلب ۴۰ میلیاردی خود، ۱۵ هکتار از زمین‌های این کارخانه را خریداری کند. اما معاون امور حقوقی بانک ملی با منتفی کردن فروش زمین‌ها و پرداخت تسهیلات جدید ۱۲ میلیاردی که تا سقف ۱۵ میلیارد تومان قابل افزایش است، راه حل جدیدی را برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران به کارفرما پیشنهاد داده است.

نوبخت افزود: این تسهیلات از محل گشایش اسناد اعتباری که از طرف کارخانه نساجی مازندران نزد بانک ملی وجود داشت در حساب مشترک مدیرعامل کارخانه نساجی و نماینده بانک واریز می‌شود.

نماینده صنفی کارگران بازنشسته در ادامه بیان داشت: مطالبات کارگران با نظارت نمایندگان کارگران و شورای تامین استان، با تهیه لیست دسته‌های هفتاد نفری و به نوبت پرداخت می‌شود.

او در این زمینه اضافه کرد: کارگران نساجی مازندران برای دریافت مطالبات معوقه خود ابتدا باید با دادن رضایت نامه به متشاکی پرونده‌ها(کارفرما) شکایت خود را در مراجع قضایی مختومه اعلام کنند. انجام مراحل پیش مقدماتی برای دست یابی به مطالبات معوقه تا حدودی زمان بر است.

این فعال کارگری با بیان اینکه از روز شنبه همه کارگران پیگیر مطالبات خود می‌شوند در ادامه در مورد میزان مطالبات کارگران اظهار داشت: مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته ۱۵ میلیارد تومان است که رقم ۱۱ میلیارد تومان آن بابت حق سنوات حدود ۵۵۰ کارگر بازنشسته در فاصله سال ۸۸ تا پایان سال ۹۲ انباشته شده و مابقی ۴ میلیارد تومان بابت مطالبات معوقه سالهای ۸۸ تا ۹۱،۳۵۰ کارگر شاغل به وجود آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز