خبرگزاری کار ایران

در کارخانه «ویتانا» رخ داد:

انتظار ۹ ماهه ۹ کارگر خط تولید «بیسکویت مادر» برای ورود به کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۵۳

«از ابتدای سال جاری قرارداد کار ۹ نفر از کارگران رسمی کارخانه ویتانا به دلیل تغییرات یک جانبه‌ای که از سوی کارفرما در شرایط کار آن‌ها ایجاد شده‌ به حالت تعلیق درآمده است / این کارگران چون نتواستند خود را با شرایط جدید کار منطبق کنند از ورود به کارخانه منع شده‌اند».

از ابتدای سال جاری قرارداد کار ۹ نفر از کارگران رسمی کارخانه ویتانا به دلیل تغییرات یک جانبه‌ای که از سوی کارفرما در شرایط کار آن‌ها ایجاد شده‌ به حالت تعلیق درآمده است.

منابع خبری ایلنا در کارخانه ویتانا با اعلام این خبر می‌گویند: در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری کارفرمای ویتانا شرایط کاری ۱۲ نفر از کارگران رسمی این واحد تولیدی را تغییر داد.

به گفته کارگران ویتانا، در خط تولید بیسکویت مادر کارخانه ویتانا سه دستگاه وجود دارد و کارگران مورد نظر این قسمت مشغول کار بودند؛ سه کارگر مسئولیت کار و مراقبت از هر دستگاه؛ دو کارگر مسئولیت پرکردن کارتن‌ها و یک کارگر مسئولیت جمع آوری کارتن‌های پرشده را برعهده داشتند.

براساس این اطلاعات تمامی این کارگران تا پایان سال ۹۲ به همین شیوه مشغول کار بودند اما از روز ۱۶ فروردین ماه که نخستین روز کاری سال ۹۳ بود، مدیریت کارخانه شرایط کاری آن‌ها را با کاستن دو نفر از کارگران مسئول هر دستگاه و یک نفر از کارگران مسئول پرکردن کارتن‌ها تغییر داد.

طبق گفته منابع خبری ایلنا با تغییرات ایجاد شده تعداد کارگران خط تولید بیسکویت مادر از ۱۲ نفر به ۵ نفر کاهش می‌یافت و ۷ نفر باقی ماده طبق گفته کارفرما در سایر بخش‌های کارخانه مشغول کار می‌شدند.

براساس گفته‌های کارگران ویتانا سه نفر از این کارگران به دلیل بازنشستگی تعدادی از کارگران نگهبانی و خدماتی در سمت‌های شغلی خالی شده مشغول کار شدند اما ۹ کارگر باقیمانده نتواستند با کارفرما در مورد شرایط شغلی جدید به توافق برسند و در نتیجه کارفرما از‌‌ همان نخسین روز کاری سال ۹۳ از ورود آن‌ها به داخل کارخانه جلوگیری کرده است.

گفته می‌شود این کارگران چون به دلیل شرایط سنی و جسمی که داشتند نمی‌توانستند به تنهایی همه مسئولیت‌های جدید شغلی را انجام دهند با کارفرما در مورد شرایط جدید کاری به توافق نرسیدند.

از آنزمان تاکنون این ۹ کارگر اجازه ورود به کارخانه را ندارند و تا این لحظه دو نفر از آن‌ها که موفق به گرفتن آرای بازگشت به کار از هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار شده‌اند از مدتی قبل در نگهبانی کارخانه منتظر ورود به کارخانه هستند.

سایر این کارگران نیز چون دارای قرارداد کار مستمر هستند همچنان در انتظار آرای بازگشت به کار هیات حل اختلاف اداره کار هستند.

به گفته منابع کارگری ایلنا تصمیم کافرمای ویتانا برای اخراج این کارگران ویتانا در حالی صورت گرفته، که مطابق ماده ۸ قانون کار چنانچه شرایط کار کارگری بعد از امضای قرارداد تغییر کند؛ در شرایط جدید باید تمامی حقوق کارگر تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز