خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

کارگران پتروشیمی کارون منتظر تحقق وعده افزایش مزد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۶۲

«گفته می‌شود در منطقه ویژه اقتصادی کارون به غیر از پتروشیمی کارون حدود ۱۸ واحد پتروشیمی دیگر وجود دارند که کارگران شاغل در آن‌ها ماهیانه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بیشتر از کارگران این پتروشیمی دستمزد دریافت می‌کنند.»

کارگران پتروشیمی کارون از نامشخص بودن اجرایی شدن وعده کارفرما در خصوص افزایش دستمزدهای خود خبر می‌دهند.

منابع خبری ایلنا در پتروشیمی کارون با اعلام این مطلب می‌گویند: به موجب توافق نهایی که در تاریخ پنجم مهرماه میان کارگران و مدیران این مجتمع پتروشیمی در خصوص نحوه افزایش دستمزد‌ها به عمل آمد قرار شد تا این افزایش دستمزد از زمان پرداخت حقوق مهرماه به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر کارگر افزایش یابد.

این منابع کارگری در تشریح دلیل این افزایش مزدی می‌گویند: پتروشیمی کارون تا حدود سه سال پیش به تازگی از مرحله پیش راه‌اندازی وارد مرحله راه‌اندازی شده بود درگیر بازپرداخت وامهای بانکی بود و به همین دلیل در تمامی سالهای گذشته دستمزد کارگران این واحد صنعتی به نسبت واحدهای صنعتی مشابه کمتر بود.

براین اساس گفته می‌شود در منطقه ویژه اقتصادی کارون به غیر از پتروشیمی کارون حدود ۱۸ واحد پتروشیمی دیگر وجود دارند که کارگران شاغل در آن‌ها ماهیانه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بیشتر از کارگران این پتروشیمی دستمزد دریافت می‌کنند.

این منابع می‌افزایند: از آنجا که اکنون مدتی است در رسانه‌ها از پتروشیمی کارون به عنوان پرفروش‌ترین و پرسود‌ترین واحد صنعتی تولید کننده «ایزوسیانات» نامبرده می‌شود، کارگران شاغل در این واحد پتروشیمی چند بار از کارفرما خواستار ترمیم دستمزدهای خود شده‌اند که در ‌‌نهایت این موضوع مورد قبول مدیران مجتمع واقع شد. با این حال کارگران پتروشیمی کارون می‌گویند که با وجود موافقت کارفرما هنوز دستمزدهای آن‌ها مورد بازنگری قرار نگرفته‌است.

این کارگران در عین حال در خصوص اجرای بخشنامه‌ای که چندی پیش از سوی وزیر نفت در مورد پرداخت پاداش بهره‌وری نیمه نخست سال ۹۳ صادر شده است، می‌گویند: از قرار معلوم این بخشنامه به رویت کارفرمای پتروشیمی کارون رسیده و آنطور که گفته می‌شود ممکن است با حقوق آبان یا آذر ماه پرداخت شود.

توضیحات کارفرما
در همین رابطه «مهرداد لیاقت مهر» مسئول روابط عمومی پتروشیمی کارون در خصوص موضوع افزایش دستمزد کارگران این واحد صنعتی گفت: براساس طرح هماهنگ سازی که از برج ۶ به اجرا درآمده است در حال حاضر افزایش دستمزد حدود ۴۳۰ کارگر این واحد پتروشیمی اجرایی شده است.

وی بایادآوری اینکه تا پیش از اجرای این طرح به دلیل متفاوت بودن شرایط مقرارت استخدامی دستمزد کارگران این واحد پتروشیمی با نرخ‌های متفاوتی محاسبه و پرداخت می‌شد، افزود: با اجرای این طرح که توسط معاونت نیروی انسانی تهیه و اجرا شد، دریافتی ماهاینه بیشترکارگرانی که دستمزد کمتری دریافت می‌کردند افزایش یافته است.

این مقام مسئول در پتروشیمی کارون افزود: از قرار معلوم تعداد کمی از کارگران پتروشیمی کارون از اجرای شیوه جدید محاسبه دستمزد دچار زیان شده‌اند که آن‌ها نیز در همین رابطه با مدیریت مجتمع برای اصلاح طرح دیدار و توافقی داشته‌اند.

او در این عین افزود که طرح ترمیم دستمزدهای کارگران پتروشیمی کارون تنها مختص به آنانی است که طرف قرارداد مستقیم مجتمع هستند و مسئله افزایش دستمزد کارگرانی که از طریق شرکت‌های پیمانکاری در این مجتمع پتروشیمی مشغول به کار هستند با پیمانکاران آنهاست.

لیاقت مهر در عین حال در مورد اجرای بخشنامه وزیر نفت برای پرداخت پاداش بهره‌وری نیمه نخست سال ۹۳ گفت: هرچند در بخشنامه مورد اشاره به پرداخت این پاداش در مجتمع‌های بخش خصوصی مانند پتروشیمی کارون به صراحت تاکید نشده اما از قرار معلوم معاونت منابع انسانی شرکت پیگیر اجرای این بخشنامه است.

وی در پایان گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده احتمال دارد که این پاداش همراه با دستمزد آبان و آذر این کارگران محاسبه و پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز