خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر ساوه:

۹ کارگر رسمی «گاز لوله» پس از مخالفت با موقتی شدن قرارداد کارشان اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۳۹

«۹ کارگر رسمی شرکت تولیدی گاز لوله ساوه(از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به دلیل مخالفت با تغییر قرارداد کارشان از «دائمی» به «موقت» اخراج شدند.»

۹ کارگر رسمی شرکت تولیدی گاز لوله ساوه(از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به دلیل مخالفت با تغییر قرارداد کارشان از «دائمی» به «موقت» اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارفرما آقایان «جعفر مولایی»، «عباس شفیعی»، «حسین امیری»، «محمد فرجی»، «علیرضا رضایی»، «کامبخش کمالی‌ها»، «جواد قلعه نوعی»، «اصلان نوری‌زاده» و خانم «زهرا غفاری» را اخراج کرده است. او می‌گوید به این کارگران که هر کدام حداقل ۱۵ سال سابقه کار دارند نیازی ندارد.

«مهدی زمانی‌نوری»، دبیر خانه کارگر ساوه در این باره به ایلنا گفت: کارخانه گاز لوله ۶۰ کارگر دارد که ۱۶ نفرشان رسمی هستند. کارفرما برای اخراج ۹ کارگر رسمی یاد شده روز ۲۳ شهریور درب‌های کارخانه را به روی آنان بست و از ورودشان به کارخانه ممانعت کرد، بنابراین آنان ناچار شدند با طرح شکایت در اداره کار ساوه برای بازگشت به کار اقدام کنند.

او در ادامه گفت: در تاریخ ۲۸ مهر وقتی که این کارگران با وجود دریافت حکم بازگشت به کار به کارخانه مراجعه کردند، کارفرما در مقابل این حکم مقاومت کرد و به این کارگران اجازه نداد به کارشان بازگردند.

او افزود: کارفرما ابتدا به این کارگران پیشنهاد داده بود آنان را به ازای پرداخت حق سنوات - به نسبت هر سال سابقه کار معادل دو ماه آخرین حقوق - بازخرید کند و سپس با آنان قرارداد یکساله منعقد کند اما کارگران با این پیشنهاد مخالفت کردند.

او مدعی شد: کارفرما در حالی ۹ کارگر رسمی را به بهانه بی‌نیازی اخراج کرده است که پیش‌تر از آن‌ها خواسته بود از حالت رسمی به موقت تغییر وضعیت بدهند.

او گفت: کارگران اخراجی «گاز لوله» با ۱۵ تا ۱۸ سال سابقه کار مشمول قانون بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند.

دبیر خانه کارگر ساوه در پایان با بیان اینکه کارگران گاز لوله به دلیل نداشتن امنیت شغلی و ترس از اخراج قدرت بیان مشکلاتشان را ندارند و در صورت اعتراض تهدید به اخراج می‌شوند، گفت: کارگران گاز لوله فاقد نهاد صنفی هستند به همین سبب برای پیگیری مشکلاتشان از خانه کارگر کمک گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز