خبرگزاری کار ایران

تعویق ۵ ماه حقوق ۳۲ کارگر نگهبان زاگرس خودرو بروجرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۸۷

«شرکت زاگرس خودرو تولید کننده انواع خودرو پروتون در بروجرد واقع است که در اسفند ماه سال ۹۱ به سبب افزایش مشکلات مالی با بیش از ۴۰۰ کارگر تعطیل شد و فقط حدود ۴۰ نگهبان در این کارخانه باقی ماندند.»

یکی از کارگران شاغل کارخانه «زاگرس خودرو» در بروجرد از بیش از ۵ ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۳۲ کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد.

این کارگر که به نمایندگی از همکارانش سخن می‌گفت، در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: شرکت زاگرس خودرو تولید کننده انواع خودرو پروتون در بروجرد واقع است که در اسفند ماه سال ۹۱ به سبب افزایش مشکلات مالی با بیش از ۴۰۰ کارگر تعطیل شد و فقط حدود ۴۰ نگهبان در این کارخانه باقی ماندند.

او با بیان اینکه این واحد از مرداد ماه سال جاری فعالیت تولیدی خود را با ۱۵۰ کارگر از سر گرفته است افزود: معوقات حقوقی مربوط می‌شود به ۳۲ کارگری که از زمان تعطیلی کارخانه زاگروس خودرو محافظ اموال کارخانه بودند.

این کارگر در خصوص معوقات حقوقی ۳۲ کارگر نگهبان شرکت زاگرس خودرو بروجرد گفت: معوقات حقوقی این تعداد کارگر مربوط می‌شود به حقوق دو ماهه بهمن و اسفند و عیدی و پاداش سال ۹۲ و حقوق فروردین، اردیبهشت و مرداد ماه سال جاری. در ضمن حقوق مهر و آبان ماه سال ۹۱ این کارگران بصورت علی‌الحساب واریز شده است.

وی همچنین در مورد معوقات بیمه این کارگران اظهار داشت: هم‌اندازه معوقات حقوقی، بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی این ۳۲ کارگر به تبع عدم دریافت حقوق روز به روز بیشتر می‌شود. تصریح کرد: بدون تردید بی‌توجه‌ای کارفرمایان واحد‌های تولیدی به مشکلات کارگران‌شان مستقیما در کیفیت محصولات تاثیر گذار است، اما ۳۲ کارگری که به امید آینده بهتر در زمان تعطیلی کارخانه از اموال آن محافظت کردند نبایستی امروز دچار بلاتکلیفی در تامین معاششان بشوند.

به گفته این کارگر، ورود این کارخانه به کشورمان، طی ۱۴ سال فعالیت بدون اینکه تکنولوژی خاصی را جز «مونتاژ» برای صنعت کشور به ارمغان آورد، فایده دیگری نداشته است.

گفتنی است تلاش‌های خبرنگار ایلنا برای گفتگو با مدیرعامل یا سایر مقامات کارفرمایی این کارخانه تا لحظه انتشار خبر بی‌ثمر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز