خبرگزاری کار ایران

از دیشب آغاز شده است؛

اعتراض صنفی کارگران معدن بافق به بازداشت ۲ تن از همکاران‌شان

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۵۲

«حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.»

کارگران معدن سنگ آهن بافق از دیشب(سه شنبه ۲۹ مرداد) در اعتراض به بازداشت ۲ تن از همکاران‌شان و تلاش ناکام برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر دست از کار کشیده‌اند.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود، به ایلنا گفت: حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.

وی در ادامه از تلاش ناکام پلیس برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر این معدن از جمله «حسن تشکری»، رئیس شورای شهر بافق خبر داد اما از اتهام آنان ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وی تاکید کرد این ۱۶ کارگر در حال حاضر میان همکارانشان در معدن حضور دارند.

به گفته این نماینده کارگری، اقدام پلیس برای بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق در پی شکایت کارفرما از آنان صورت گرفته است.

گفته می‌شود کارفرما در پی اعتراض صنفی پیشین کارگران که ۳۹ روز طول کشید - ۲۷ اردیبهشت تا ۴ تیر – از این ۱۸ نفر شکایت کرده است. اعتراض صنفی یاد شده در واکنش به عرضه ۲۸/۵ درصد از سهام معدن در فرابورس که به قصد خصوصی سازی انجام گرفته بود، برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی یزد در معدن از مذاکره او با آقای تشکری، کارگر معدن سنگ آهن و رئیس شورای شهر بافق خبر داد.

به گفته او،در این مذاکره پایان اعتراض صنفی کارگران به لغو حکم بازداشت هر ۱۸ کارگر منوط شدهو جانشین فرمانده نیروی انتظامی یزد تلویحا با این خواسته موافقت کرده است.

این کارگر در پایان با اشاره بهسفر وزیر کار به بافق در هفته گذشته و بازدید او از معدن سنگ آهناین شهرستان، گفت از حضور آقای ربیعی در معدن نتیجه‌ای حاصل نشده و سرنوشت مطالبه کارگران مبنی بر توقف خصوصی سازی معدن همچنان در ابهام قرار دارد.

گفتنی است خبرنگار ایلنا برای پیگیری این خبر ابتدا با آقای «محمد رنجبر» رئیس شورای شهرستان بافق تماس گرفت که او تاکید کرد اظهار نظر جداگانه اعضا ممنوع شده است و سخنگو مواضع شورا را اعلام می‌کند. اما تماس با «محمد عباسی‌بافقی»، سخنگوی شورای شهرستان بافق بی نتیجه ماند چرا که او در جاده رانندگی می‌کرد. او تماس‌های بعدی خبرنگار ایلنا را هم بی پاسخ گذاشت.

خبرنگار ایلنا سپس با «مهدی طلایی‌مقدم»، فرماندار بافق تماس گرفت که در تماس اول به او گفته شد برای هماهنگی بیست دقیقه دیگر تماس بگیرد و در مرحله بعد گفته شد آقای طلایی مقدم فرمانداری را برای شرکت در جلسه‌ای ترک کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز