خبرگزاری کار ایران

یکی از کارگران کارخانه خبر داد:

تعویق ۱۳ ماهه در پرداخت حقوق ۱۴۸ کارگر کاشی گیلانا

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۶۹

«با وجود آنکه از اردیبهشت ماه سال جاری این واحد فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته است اماهنوز وضعیت پرداخت مطالبات معوقه کارگران مشخص نیست. / یکی از تعهدات کارفرمای جدید تقبل معوقات ۱۳ ماهه ۱۴۸ کارگر است که هنوز پولی به کارگران پرداخت نشده است.»

یکی از کارگران کارخانه «کاشی گیلانا» از تعویق ۱۳ماهه در پرداخت حقوق ۱۴۸ نفر از کارگران این کارخانه خبر داد و گفت: با وجود آنکه از اردیبهشت ماه سال جاری این واحد فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته است اما هنوز وضعیت پرداخت مطالبات معوقه کارگران مشخص نیست.

«فریبرز رضایی» در این زمینه به ایلنا گفت: کارخانه کاشی گیلانا که در شهر منجیل واقع است و سابقه طولانی در تولید کاشی دارد از آذر ماه سال ۹۲ تعطیل شد تا اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری با واگذاری این واحد به مدیریت جدید کارخانه مجددا شروع به کار کرد.

این کارگر با بیان اینکه ۱۳ ماه حقوق معوقه به مدیریت سابق کاشی گیلانا مربوط می‌شود، اظهار داشت: یکی از تعهدات کارفرمای جدید تقبل معوقات ۱۳ ماهه ۱۴۸ کارگر است اما هنوز پولی به کارگران پرداخت نشده است.

او گفت: با وجود آنکه کارخانه گیلانا بازارخوبی برای فروش محصولات تولیدی خود پیدا کرده است کارفرما بعد از گذشت بیش از سه ماه هنوز آماده پرداخت مطالبات معوقه کارگران نیست و می‌گوید مطالبات کارگران را بعد از گذشت شش ماه هر ماهه به صورت اقساط پرداخت می‌کنم.

رضایی تصریح کرد: وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آنان برای تامین معاش خود بیشتر از این نمی‌توانند صبر کنند.

این کارگر همچنین در زمینه معوقات بیمه‌ای کارگران گفت: با وجود آنکه فعلا مشکلی در زمینه دریافت حقوق نداریم با این حال کارفرما در سه ماه گذشته(اردیبهشت خرداد و تیر) حق بیمه کارگران را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و به همین دلیل دفترجه‌های بیمه‌ای کارگران فاقد اعتبار است.

این کارگر گیلانا افزود: همچنین تعداد ۱۵ نفر از کارگر کارخانه کاشی گیلانا که در شرف بازنشستگی هستند به دلیل مشکلات بیمه‌ای که در سوابقشان وجود داردامکان بازنشستگی ندارند.

به گفته وی،کاشی گیلانا بابت مطالبات معوقه کارگران و سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴ میلیارد تومان بدهکار است.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در خصوص سایر بدهی‌های کارخانه کاشی گیلانا اظهار داشت: این واحد تولیدی بابت وام‌های بانکی نیز حدود ۱۱ میلیارد تومان بدهکار است.

او در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: کارگران کاشی گیلانا در واکنش به پرداخت نشدن معوقات حقوقی شان تا به حال بار‌ها در مقابل نهادهای مختلف دولتی در شهرستان و استان تجمع کرده‌اند و مذاکراتی را با برخی مسئولان مطرح کرده‌اند اما وعده‌های مسئولان تا به امروز نتیجه‌ای برای کارگران در بر نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز