خبرگزاری کار ایران

امروز در محوطه معدن رخ داد؛

کارگران البرز شرقی برای سومین بار تجمع کردند / گزارش تصویری

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۸۸۵

صبح امروز چهارشنبه(۲۵ تیر ماه) کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی برای سومین باردر ماه جاری در اعتراض به خصوصی سازی این معدن دست از کار کشیده ودر محوطه معدن در مقابل ساختمان امور اداری تجمع کردند.

صبح امروز چهارشنبه(۲۵ تیر ماه) کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی برای سومین باردر ماه جاری در اعتراض به خصوصی سازی این معدن دست از کار کشیده ودر محوطه معدن در مقابل ساختمان امور اداری تجمع کردند.

«رحمان عجم» نائب رئیس شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در ادامه بی‌توجه‌ای‌های مسئولان معدن ذغال سنگ البرز شرقی وهمچنین مسئولان استانی به مخالفت کارگران این واحد معدنی در خصوص واگذاری این معدن به بخش خصوصی، صبح امروز چهارشنبه(۲۵ تیر ماه) حدود هزار کارگر این واحد معدنی مجددا برای سومین بار در ماه جاری با همراهی حدود ۵۰ نفر از کارکنان دفا‌تر امور اداری در استان به صورت خودجوش دست به اعتراض صنفی زدند.

او با بیان اینکه این تعداد کارگر دست از کار کشیده و مخالف واگذاری این معدن به بخش خصوصی هستند، افزود: چرا سازمان خصوصی سازی با واگذاری صددرصدی سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی به شرکت ملی فولاد امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته است.

به گفته وی، ۵ درصد از سهام تدریجی این معدن واملاک ان متعلق به ۱۳۹۲ نفر از کارگران آن است که بدون در نظر گرفتن این سهام این معدن را صد در صد به بخش خصوصی(ذوب آهن اصفهان) واملاک تحت مالکیت آن را نیز به شهرداری شاهرود واگذار کرده‌اند.

نماینده کارگران معدن البرز شرقی در ادامه تصریح کرد: با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان استانی وشهرستانی از سوی کارگران خواسته شده است مانع خصوصی سازی این معدن وواگذاری ۴۲ هکتار از زمینهای این واحد به شهرداری شوند اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده وسکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.

عجم در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه کارگران معادن ذغال سنگ طرزه در شهرستان شاهرود مخالف خصوصی سازی این واحد معدنی و واگذاری ان به شرکت ذوب آهن اصفهان هستند افزود: از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم مانع خصوصی سازی این معدن و فروش ۴۲ هکتار از املاک آن در مرکز شهر شاهرود به شهرداری شوند.

توضیحات کارفرما

لازم به ذکر است اعتراض صنفی کارگران شرکت ذغال سنگ البرز غربی که از ۷صبح تا ساعت ۱۰ صبح به مدت ۳ ساعت به طول انجامید طبق اظهارات نایب رئیس شورای اسلامی مسئولان معدن وعده کرده است حداکثر تا پایان ماه جاری جواب قانع کننده‌ای به کارگران بدهد. همچنین در ادامه پی گیری‌های خبرنگار ایلنا موفق به برقراری ارتباط تلفنی از آقای «ربیعی‌نژاد» مدیر عامل این واحد معدنی نشد.

با این حال از آنجا که این مقام مدیریتی چند روز پیش از این نیز در رابطه با همین خواسته‌های کارگران معدن البرز شرقی توضیحاتی را داده بود، خبرگزاری ایلنا، اقدام به بازنشر این گفت‌وگو می‌کند.

مدیرعامل معدن البرز شرقی در این گفت وگو که به تاریخ بیست و سوم تیرماه منتشر شده بود، گفته است: کارگران معدن در اعتراض به واگذاری املاک این واحد معدنی به شهرداری، بمدت نیم ساعت تجمع کردند.

وی در ادامه از بازگشت به کار معدنچیان خبرداد و می‌افزاید: به کارگران قول داده‌ایم پیگیر ۵ درصد سهام تدریجی آنان وهم چنین در زمینه واگذاری زمینهای تحت تملک معدن به کارگران تمام تلاش خود را انجام دهیم.

ربیعی‌نژاد همچنین در این گفت‌وگو می افزاید: در ابتدا کارگران مخالف واگذاری سهام این معدن به شرکت فولاد اصفهان بودند که در ‌‌نهایت با توجیه آنان این مسئله منتفی شد، اما انچه امروز مورد اعتراض کارگران است مسئله فروش زمین‌های در تملک معدن به شهرداری شاهرود است که آنهم از سوی سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز