خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران البرز شرقی از وزیر کار:

مانند کارگران البرز غربی مشکلات کارگران البرز شرقی را نیز حل کنید

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۶۴۸

بعد از آنکه سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرد ۴۲ هکتار از زمین های تحت مالکیت این معدن در مرکز شهر شاهرود که از ارزش مالی بالایی برخوردار است بدون اطلاع کارگران به شهرداری واگذار شده است.

رئیس شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی در استان سمنان از وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی خواست به مشکلات کارگران معدن ذغال سنک البرز شرقی همانند کارگران معادن البرز غربی رسیدگی کند.

«محمد عجم» با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: بعد از آنکه سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرد ۴۲ هکتار از زمین های تحت مالکیت این معدن در مرکز شهر شاهرود که از ارزش مالی بالایی برخوردار است بدون اطلاع کارگران به شهرداری واگذار شده است.

او با بیان اینکه این موضوع اعتراض و نگرانی کارگران را در پی داشته است افزود: کارگران انتظار داشتند این واگذاری با اطلاع آنان صورت می گرفت.

به گفته وی، ۵ درصد از سهام تدریجی این معدن واملاک ان متعلق به ۱۳۹۲ نفر از کارگران آن است که بدون در نظر گرفتن این سهام این معدن را صد در صد به بخش خصوصی(ذوب آهن اصفهان) واملاک تحت مالکیت آن را نیز به شهرداری شاهرود واگذار کرده اند.

نماینده کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی در ادامه اظهار داشت: معدنی که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی بابت سنوات وسایر هزینه های جاری به کارگران خود بدهکار است چرا در مرحله نخست واگذاری بابت تسویه حساب طلب کارگران حاضر به واگذاری ۴۲ هکتار از زمین های خود به کارگران نشده است.

او با بیان اینکه شهرداری شاهرودهنوز پولی بابت این مزایده به معدن پرداخت نکرده است در خصوص شرایط واگذاری زمین ها گفت: ۴۲ هکتار از این زمینها که کاربری تجاری دارند بصورت اقساط۷ ساله به شهرداری شاهرود واگذار شده و قرار است ۲۰ درصد از از کل بها در قسط اول پرداخت شود.

عجم گفت: شرایط واگذاری این زمینها بسیار مناسب بود و کارگران نیز می توانستند بابت وصول طلب خود مالک بخشی از این زمینها باشند که متاسفانه بدون اطلاع کارگران مراحل واگذاریاین زمینها به شهرداری انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی معدن البرز شرقی با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ که از روستائیان زحمتکشان به حق جامعه هستند، از وزیر کارمی خواهند به عنوان بزرگترینمقام کارگری کشور به این مشکل کارگران رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که وزیر کار در اقدام اخیر خود جهت تضمین امنیت شغلی کارگران باقیمانده معدن البرز غربی موضوع انحلال این معدن را به تاخیر انداخت انتظار داریم تا در جهت تامین مطالبات کارگران البرز شرقی نیز عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز