خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

تجمع پرستاران بیمارستان امام خمینی در اعتراض به تبعیض کارانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵۹

چکیده: خواسته پرستاران بیمارستان امام خمینی اصلاح سیستم پرداخت کارانه و اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری توسط وزارت بهداشت است.

صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر از پرستاران امام خمینی(ره) به دلیل آنچه «بی توجهی مسولان بیمارستان نسبت به مطالبات صنفی‌‌شان» می‌خواندند، در حیات این بیمارستان تجمع کردند.

«محمد شریف مقدم» دبیرکل خانه پرستار در گفتگو با ایلنا، ضمن اعلام این خبر درباره مطالبات صنفی پرستاران این بیمارستان گفت: حدود سه ماه پیش که پرستاران بیمارستان امام خمینی در این بیمارستان در اعتراض به تبعیض در پرداخت کارانه‌ها تجمع کردند؛ نماینده‌ای از بین آنها‌ تعیین شد و با وجود توافق و ابلاغ دستورالعملی از جانب رئیس بیمارستان، مدیران میانی بیمارستان در برابر نظارت و رسیدگی نماینده پرستاران در نحوه پرداخت پرستاری در ابعاد مختلف مقاومت کردند و اجازه ندادند که اطلاعات در اختیار نماینده پرستاران قرار گیرد.

شریف مقدم تصریح کرد: این ماه کارانه معوقه مهرماه را با ۵ ماه تاخیر پرداخت کردند که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کارانه همه پرستاران کاهش پیدا کرده بود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری به خواسته پرستاران بیمارستان امام خمینی اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه پرستاران موتور محرکه بیمارستان هستند و بیشترین حضور و فشار کاری را دارند کارانه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌شود دارای تبعیض بسیار زیادی نسبت به پزشکان است.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: این در حالی است که اغلب، اعضای هیات علمی و به ویژه جراحان در بیمارستان حضور ندارند و تنها مهرشان کار می‌کند اما با این وجود کارانه میلیونی می‌گیرند.

شریف مقدم تاکید کرد: خواسته پرستاران بیمارستان امام خمینی اصلاح سیستم پرداخت کارانه و اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری توسط وزارت بهداشت است.

شریف مقدم با اشاره به عدم حضور مسئولین بیمارستان امام خمینی در بین پرستاران گفت: ما از زمانی که تجمع را آغاز کردیم معطل آن‌ها بودیم اما در لحظات پایانی صحبت‌های ما، معاون پشتیبانی بیمارستان حضور پیدا کرد اما بی‌آنکه بنشیند سالن را ترک کرد که با این کار به پرستاران بی‌احترامی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز