خبرگزاری کار ایران

یکی از نمایندگان کارگران خبر داد:

حقوق کارگران پتروشیمی فجر با وجود تبدیل قرارداد، افزایش نیافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۱

چکیده: تبدیل قرارداد کارگران پتروشیمی فجر تنها اسمی بوده و حتی پرونده‌های انضباطی کارگران قرارداد مستقیم برای بررسی به کمیته انضباطی شرکت پیمانکاری(رامپکو) ارسال می‌شود تا در آنجا در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود.

با گذشت بیش از یک سال از تبدیل قرارداد کارگران پتروشیمی فجر(از قرارداد پیمانی به مستقیم)، تغییر محسوسی در حقوق دریافتی آن‌ها به وجود نیامده است.

یکی از نمایندگان کارگران در این باره به ایلنا گفت: در حقوق دریافتی بیش از ۱۶۰ کارگر واحد تعمیرات و نگهداری پتروشیمی فجر که سال گذشته تبدیل قرارداد شدند(از پیمانی به مستقیم)؛ تغییر محسوسی به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: هنگامی که موعد پرداخت عیدی فرا می‌رسد، کارگران قرارداد مستقیم را کارمند به شمار می‌آورند تا عیدی کارمندی به آن‌ها پرداخت کنند چرا که عیدی کارمندی معمولا از عیدی کارگری(معادل ۲ الی ۳ برابر مزدپایه) کمتر است.

این نماینده کارگری افزود: از طرفی هنگام پرداخت پاداش، کارگران قرارداد مستقیم را کارگر به شمار می‌آورند تا پاداش کمتری به آن‌ها تعلق بگیرد چرا که پاداش کارگران معادل ۵۰۰ هزار تومان و پاداش کارمندان بین ۱ تا ۲ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: از زمان تبدیل قرارداد کارگران پتروشیمی فجر، حق بدی آب و هوا، حق ارتفاع و… در فیش حقوقی آن‌ها محاسبه نشده که قرار است این موارد از ابتدای سال آینده به فیش حقوقی کارگران اضافه شود اما شنیده شده که پتروشیمی فجر نمی‌خواهد ما به التفاوت این مزایای حقوقی را که برای هر کارگر معادل ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌شود پرداخت کند.

به گفته وی، تبدیل قرارداد کارگران پتروشیمی فجر تنها اسمی بوده و حتی پرونده‌های انضباطی کارگران قرارداد مستقیم برای بررسی به کمیته انضباطی شرکت پیمانکاری(رامپکو) ارسال می‌شود تا در آنجا در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز