خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی ایران:

ضعف نظارت بخش خصوصی حوادثکاری در پتروشیمی‌ها را افزایش داده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۷

چکیده: بررسی آمار حوادثمربوط به H. S. E در مجتمع‌های پتروشیمی نشان می‌دهد که تا پیش از ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های پتروشیمی میزان حوادثتا چه اندازه پایین بوده است.

به گفته مدیرکل روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی ایران حادثه انفجار روز گذشته مخزن گازوئیل در پروژه در حال ساخت مجتمع پتروشیمی خرم آباد نتیجه بی‌احتیاطی پیمانکار و نظارت ناکافی واحد ایمنی(H. S. E) این مجمتمع بوده است.

«هادی ذوالنوزی» درباره علت حادثه دیروز به ایلنا گفت: اطلاعات موجود نشان می‌دهد که پیمانکار مجتمع پتروشیمی خرم آباد روز گذشته بدون کسب مجوزهای لازم و با بی‌توجهی به اصول ایمنی عملیات جوش کاری مخزن گازوئیل را آغاز کرده است.

وی گفت: علاوه بر پیمانکار، مسئولان واحد حفاظت و ایمنی(H. S. E) پتروشیمی خرم آباد نیز به وظیفه خود مبنی بر نظارت بر رعایت اصول ایمنی توسط پیمانکار درست عمل نکرده‌اند.

ذوالنوزی افزود: حتی اگر مقصر اصلی حادثه انفجار روز گذشته پیمانکار بوده باشد بازهم نمی‌توان کم کاری واحد H. S. E مجتمع را نادیده گرفت.

وی در توضیح وظایف واحد H. S. E مجتمع‌های پتروشیمی یادآور شد: این واحد از جزئی‌ترین مسائل ایمنی و بهداشت همچون فضای سبز گرفته تا مسائل حساسی همچون پوشش ایمن کارکنان در هنگام کار، نحوه به کارگیری، تردد و استقرار کارکنان در سازه‌های تاسیساتی و همچنین بر نحوه به کار گیری ابزارهای فنی توسط آن‌ها نظارت دارد.

این مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بیان اینکه تا پیش از گسترش خصوصی سازی در مجتمع‌های پتروشیمی وظیفه نظارت و تایید عملکرد واحد‌های H. S. E مجتمع‌های پتروشیمی بر عهده واحد H. S. E شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده است، در حال حاضر شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران دیگر پروژه‌ای ندارد و نیرو‌ها و بودجه مربوط به بخش H. S. E آن ثابت مانده است.

وی افزود: با این حال شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران آماده است تا آنجا که مجتمع‌های خصوصی پتروشیمی اجازه می‌دهند بر وضعیت H. S. E آن‌ها نظارت کند.

ذوالنوری بایادآوری اینکه در فاصله سالهای ۸۸ تا ۹۲، حضور بخش خصوصی در مجتمع‌های پتروشیمی گسترش فراوانی یافت، افزود: اولویت‌های بخش خصوصی با بخش دولتی برابر و یکسان نیست و به همین علت بخش خصوصی مانند بخش دولتی به مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه H. S. E توجه ندارد.

وی گفت: بررسی آمار حوادثمربوط به H. S. E در مجتمع‌های پتروشیمی نشان می‌دهد که تا پیش از ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های پتروشیمی میزان حوادثتا چه اندازه پایین بوده است.

وی گفت: حوادثی چون آتش سوزی در مجتمع‌های پتروشیمی بندرامام و پردیس عسلویه در زمانی روی داد که واحد نظارتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر H. S. E این مجتمع‌ها نظارتی نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز