خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در مقابل این نیرگاه انجام گرفت:

تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به تعویق مطالبات صنفی و فقدان نهاد کارگری / تصویر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۷۰

چکیده: بن کارگری، حق کنترل فرکانس و پاداش تولید کارگران از سال ۹۰ پرداخت نشده است. همچنین کارفرما مکلف است هر سال دو دست لباس کار در اختیار کارگران قرار دهد اما کارگران همچنان با لباس‌های کار سال ۹۰ مشغول کارند.

حدود ۱۰۰ نفر از کارگران نیروگاه دماوند صبح امروز در واکنش به بی‌توجه‌ای به اعتراضات‌ گذشته‌شان، بار دیگر در مقابل درب ورودی این نیروگاه تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع، در توضیح علت برگزاری مجدد اجتماع اعتراضی کارگران نیروگاه دماوند به ایلنا گفت: ۵۱۰ کارگر شاغل در این نیروگاه بیش از یک سال است بابت معوقات پراکنده حقوقی طی سال‌های ۹۰ تا ۹۱، از جمله اضافه کاری، عیدی، پاداش و بن کارگری از این نیروگاه طلبکارند.

این کارگر در تشریح جزئیات خواسته‌های حقوقی کارگران گفت: بن کارگری، حق کنترل فرکانس و پاداش تولید کارگران از سال ۹۰ پرداخت نشده است. همچنین کارفرما مکلف است هر سال دو دست لباس کار در اختیار کارگران قرار دهد اما کارگران همچنان با لباس‌های کار سال ۹۰ مشغول کارند.

وی افزود: به جز مطالبات معوقه یاد شده، کارگران نیروگاه دماوند در یک سال و نیم گذشته دستمزد ماهیانه خود را با تاخیر دریافت کرده‌اند.

این کارگر با بیان اینکه تاخیر در پرداخت مطلبات قانونی کارگران بعد از واگذاری و انتقال مالکیت نیروگاه دماوند از وزارت نیرو به بنیاد شهید آغاز شد، افزود: کارفرمای جدید در خصوص پرداخت مطالبات سال ۹۰ کارگران نیز بی‌توجه است.

او گفت: بعد از تجمع روز ۱۸ آبان ماه، مسئولان سیاسی شهرستان تهران با رضایت کارفرما وعده دادند که هر ماه بخشی از معوقات مالی کارگران را پرداخت کنند که متاسفانه این وعده عملی نشد و کارگران مجددا تصمیم به تجمع گرفتند.

این کارگر افزود: علاوه بر محقق نشدن وعده پرداخت مطالبات معوقه از سوی کارفرما و مسئولین استانداری، بین کارگران شایعه شده است که کارفرما قصد دارد در واکنش به اعتراضات صنفی، سایر مزایای قانونی را نیز قطع کند.

او همچنین گفت: در اجتماع امروز، کارگران علاوه بر پرداخت نشدن مطالبات مالی خود، کارگران اعتراض‌شان را نسبت به اینکه کارفرما اجازه تشکیل نهاد کارگری همانند شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی را در این نیروگاه نمی‌دهد اعلام کردند.

وی با بیان اینکه کارگران نیروگاه دماوند بر رفع مشکلات صنفی خود به اکثر ارگان‌ها همانند مجلس، وزارت نیرو، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی.. نامه نگاری کرده‌اند افزود: با وجود آنکه هر کاری از دستمان بر می‌آمد در چارچوب قانون انجام دادیم اما متاسفانه هنوز مشکلات ما رفع نشده است.

به گفته وی، آغاز مشکلات کارگران نیروگاه حرارتی دماونداز سال ۹۱ زمانی آغاز شد که مالکیت نیروگاه از سوی وزارت نیرو به بنیاد شهید بابت یکسری از مطالبات واگذار شده است که با ادامه این روند کارگران ناچارا به اعتراضات صنفی خود ادامه دهند.

[تصویر ارسالی از سوی کارگران]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز