خبرگزاری کار ایران

در مهاباد؛

کاهش ظرفیت تولید، پرداخت حقوق کارگران «شهد» را به تأخیر انداخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۹۰

چکیده: «با توجه به اینکه تولید درکارخانه شهد به حداقل ظرفیت کاهش یافته است و کارخانه بصورت نیمه تعطیل در آمده، توان مالی مناسبی در این واحد تولیدی برای پرداخت حقوق کارگران وسایر هزینه‌ای جانبی وجود ندارد».

یکی از کارگران کارخانه صنایع غذایی شهد در مهاباد از تعویق یک ماهه حقوق و کاهش امنیت شغلی کارگران این کارخانه به سبب پایین بودن ظرفیت تولید خبر داد و گفت: کارخانه شهد بعد از بحران اقتصادی یک سال اخیر بصورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: با توجه به اینکه تولید در کارخانه شهد به حداقل ظرفیت کاهش یافته و کارخانه بصورت نیمه تعطیل در آمده است، توان مالی مناسبی در این واحد تولیدی برای پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی وجود ندارد.

او با بیان اینکه حقوق کارگران این واحد همواره با تاخیر پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر ۳۵ کارگر این کارخانه حقوق مهر ماه خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارگر ادامه داد: از دست دادن بازار داخلی سبب کاهش میزان تولید و به تبع آن گسترده شدن مشکلات مالی کارخانه شده است.

به گفته این کارگر شاغل در کارخانه شهد مهاباد، این واحد در سالهای ۹۰ تا ۹۱ به دلیل افزایش تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی تعطیل اعلام شد و حدود ۸۰ کارگر آن بیکار شدند.

او در این زمینه اضافه کرد: ۱۲ نفر از کارگران اخراجی این کارخانه ۱۵ سال سابقه کار داشتند که تا کنون نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از کارفرما دریافت کنند.

این کارگر با تاکید بر اینکه هیچ تضمینی برای استمرار اشتغال کارگران این واحد وجود ندارد در مورد نحوه قرارداد کارگران گفت: قرار داد کاری کارگران با کارفرما سه ماه است که تمدید آن نیز با تاخیر صورت می‌گیرد.

گفتنی است صنایع غذایی شهد تولید کننده انواع کنستانتره میوه و آب میوه در شهرستان مهاباد از توابع استان آذربایجان غربی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز