خبرگزاری کار ایران

در خرمشهر؛

تعویق ۵ ماه حقوق ۱۲۰ کارگر صابون‌سازی نخل

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۰۸

چکیده: «علاوه بر تعویق ۵ ماه حقوق، سوابق بیمه‌ای این کارگران نیز از دی ماه سال گذشته دچار مشکل شده است. / هم اکنون ۵۴ کارگر رسمی کارخانه با تشکیل پرونده در تامین اجتماعی آماده بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند، اما با وقفه‌هایی که در پرداخت حق بیمه‌شان وجود دارد، امکان بازنشسته شدن ندارند.»

نماینده کارگران کارخانه صابون سازی خرمشهر «نخل» از تعویق ۵ ماهه حقوق ۱۲۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: تولید در این واحد از یک سال و نیم پیش متوقف شده است.

«جاسم نیسی‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: کارگران این کارخانه از اردیبهشت ماه سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و با توجه به تعطیلی کارخانه در یک سال و نیم گذشته، پیش از این نیز حقوق کارگران هر چند ماه یک بار از محل فروش اموال کارخانه پرداخت می‌شد.

او با بیان اینکه کارفرما در این کارخانه حضور فیزیکی ندارد، افزود: تمامی ۱۲۰ کارگر که ۹۰ نفر آنان قرارداد کار دائمی دارند، فقط برای حضور غیاب در محل کار خود حاضر می‌شوند.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه صابون سازی خرمشهر در مورد مشکلات بیمه‌ای کارگران اظهار داشت: علاوه بر تعویق ۵ ماه حقوق، سوابق بیمه‌ای این کارگران نیز از دی ماه سال گذشته دچار مشکل شده است به همین دلیل بعضی از آنان که در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور هستند، امکان استفاده از بازنشستگی پیش از موعد را پیدا نکردند.

به گفته این فعال کارگری، هم اکنون ۵۴ کارگر رسمی کارخانه با تشکیل پرونده در تامین اجتماعی آماده بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند، اما با وقفه‌هایی که در پرداخت حق بیمه‌شان وجود دارد، امکان بازنشسته شدن ندارند.

نماینده کارگران در مرد دلایل تعطیلی کارخانه نخل خرمشهر گفت: با وجود آنکه تولید در کارخانه از یکسال و نیم پیش متوقف شده است اما کارگران دلیل تعطیلی کارخانه و بلاتکلیفی خود را نمی‌دانند.

او در این خصوص اضافه کرد: این واحد تولیدی که از برندهای معرف و با سابقه در کشور است هم اکنون برای چندین سال تولید، مواد اولیه دارد و در زمینه بازار فروش نیز مشکلی مشاهده نمی‌شود.

نماینده کارگران صابون سازی خرمشهر(نخل) در خاتمه سخنانش اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان استانی و کشوری از وضعیت این واحد تولیدی و کارگرانش با خبرند از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات کارگران این کارخانه احساس مسئولیت به خرج دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز