خبرگزاری کار ایران

با ارسال جوابیه‌ای صورت گرفت:

واکنش مدیرعامل «پارس دارو» به یک خبر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۵۰

چکیده: «تجمع‌کنندگان غیر قانونی در تاریخ ۲۲ تیر هیچگونه مطلبی بیان نکردند که موضوع اعتراضشان چیست؟ و از سوی شورای اسلامی کار شرکت هم هیچ اطلاعیه‌ مکتوبی به مدیرعامل داده نشد که دلیل این اعتراضات چه بوده است.»

در پی انتشار خبری در تاریخ ۷ مهرماه تحت عنوان «از اخراج هفته‌ای ۵ نفر تا تهدید شغل ۲۸۵ کارگر» به نقل از دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران، مدیرعامل کارخانه پارس دارو با ارسال جوابیه‌ای در ۹ بند به تکذیب موارد صنفی اشاره شده در متن خبر مذکور پرداخت.

به گزارش ایلنا، متن کامل این جوابیه که به امضای «کامبیز امجدی» مدیرعامل اکارخانه پارس دارو رسیده است مطابق قانون مطبوعات در ادامه می‌آید:

۱ - ادعا شده است که مرخصی کارکنان شرکت حذف شده است که این موضوع کلاً کذب و از مصادیق افترا می‌باشد زیرا مجموع ساعات روزهای مرخصی در سه ماهه تیر، مرداد و شهریور کارکنان شرکت در سال ۹۲ جمعاً ۸۳۸ روز بوده است که نشان می‌دهد استفاده از مرخصی روزانه کارکنان در مواردی که متقاضی استفاده از بوده‌اند انجام شده است.
۲ - این ادعا به دروغ مطرح شده و انتشار یافته است که اضافه کاری کارکنان حذف شده است در حالی است که در سه ماهه تیر مرداد و شهریور سال ۹۱ سرانه اضافه کار هر پرسنل ۵۷ ساعت و در همین مدت در سال ۹۲ سرانه اضافه کار هر پرسنل ۵۷ ساعت و در همین مدت در سال ۹۲ سرانه اضافه کار هر پرسنل ۶۰ ساعت بوده است. بنابراین موضوع فوق نیز از مصادیق نشر اکاذیب و افترا محسوب می‌شود.
۳ - ادعا شده که حقوق کارکنان کاهش یافته است که این موضوع نیز متأسفانه از موارد کاملاً کذب و بی‌اساس است زیرا مجموع حقوق و مزایای پرداختی سه ماهه تیر و مرداد و شهریور سال ۹۱ نسبت به دوره مشابه در سال ۹۲ معادل ۱۸ درصد افزایش یافته است و کاملاً برخلاف ادعای آن رسانه و خود مدعی محسوب می‌شود و مستندات آن در شرکت موجود است.
۴ - ادعا شده که شرط تمدید قرارداد کارگران مشروط به، نام بردن از سه نفر از کارگرانی است که در روز ۲۳ مرداد ماه نسبتبه اقدامات کارفرما اعتراض کرده بودند. این موضوع از جهات مختلف غیرواقعی است زیرا:
اولاً - تجمع غیرقانونی تعدادی از کارگران در تاریخ ۲۲ تیر انجام شد نه ۲۳ مرداد
ثانیاً - در تاریخ ۲۲ تیر که عده‌ای در شرکت به طور غیرقانونی تجمع کردند(اکنون تقریباً مشخص شده است افرادی که محرک آنان بوده‌اند چه کسانی هستند و اقدام از طریق مراجع قانونی در حال انجام است.) در این تاریخ به استثنای ایام تعطیلات رسمی فقط ۲۵ روز کاری از تاریخ شروع به کار مدیرعامل جدید شرکت سپری شده بود و عجیب و جای ابهام و سؤال است که در طول این مدت کوتاه چه اقدامی از سوی مدیرعامل جدید انجام شده بود که عده‌ای مبادرت به تجمع غیر قانونی بنمایند مگر اینکه اکنون که ماهیت افراد محرک آنان روشن شده است، درصدد انتشار مطالب غیرواقعی هستند تا خود را مخفی نمایند چون این افراد از مشخص شدن هویت خود دچار واهمه شده‌اند.
ثالثاً - تجمع‌کنندگان غیر قانونی در تاریخ ۲۲ تیر هیچگونه مطلبی بیان نکردند که موضوع اعتراضشان چیست؟ و از سوی شورای اسلامی کار شرکت هم هیچ اطلاعیه‌ مکتوبی به مدیرعامل داده نشد که دلیل این اعتراضات چه بوده است.
رابعاً - مدیرعامل تصمیم گرفت برای کسب اطلاع از موضوع اعتراض کارکنان در محل نمازخانه حضور یابد تا مشکلات احتمالی و دلایل اعتراض آنان را جویا شود اما بنا به اظهارنظر مکتوب کارکنان شرکت، اعضای شورای اسلامی کار به کارکنان معترض توصیه نمودند تا در نمازخانه اجتناب نمودند که مایه تعجب است و چنانچه اعضای شورای اسلامی شرکت و نیز جناب آقای عیوضی، مدافع حقوق کارکنان و مدافع اعتراضات آنان هستند به چه دلیل پرسنل را منع نموده‌اند، تا بتوانند چهره به چهره اعتراضات احتمالی خود را به مدیرعامل شرکت اعلام نمایند.
خامساً - اکنون که پرسنل به ماهیت افراد محرک که هدفشان حفظ منافع کارکنان نیست پی برده‌اند و آنان را به طور مکتوب معرفی کرده‌اند، این افراد محرک برای مخفی نگه داشتن هویت خود تلاش می‌کنند اعلام نظرات افراد فریب‌خروده را به عنوان رعب و وحشت نشان دهند در حالی که مدیرعامل شرکت در چندین جلسه رسمی و علنی اعلام نمود که تمام افرادی را که در تجمعات غیرقانونی شرکت داشتند را مورد بخشش قرار داده است.
۵ - با ادعای کذب در جهت تشویش اذعان عمومی مطرح شده است که تعداد کارگران اخراجی شرکت تا به امروز(تاریخ انتشار مطلب) به ۲۵ نفر رسیده که این ادعا کذب محض می‌باشد و نامبرده(آقای عیوضی) و آن نشریه می‌بایست در جهت اثبات ادعای خود اسامی کارکنان اخراجی را اعلام نمایند. بدیهی است چنانچه فردی به طور غیرقانونی اخراج شده باشد می‌تواند شکایت و مستندات خود را به اداره کار مربوطه مطرح نماید که تاکنون چنین مواردی نیز به شرکت ارجاع و ارسال نشده است که دلالت به کذب بودن ادعای آقای عیوضی و آن نشریه محترم دارد.
۶ - ادعای کذب نموده‌اند که اخذ تعهدات کتبی از سوی حراست شرکت در هنگام تمدید قرارداد انجام شده است که اقدامی عجیب و خلاف قانون توسط مدیریت جدید است.
در این راستا چون وظایف و اختیارات واحدهای حراست که از ارکان قانونی رسمی و ذیصلاح کشور می‌باشند مبتنی بر مقتضیات کشور است به نظر نمی‌رسد آن نشریه محترم و نگارنده موضوع(آقای عیوضی) صلاحیت اظهارنظر در خصوص صحت یا عدم صحت اقدامات انجام شده توسط حراست را داشته باشند که البته رسیدگی به این ادعای کذب حسب صلاحدید اداره کل حراست به عهده آنان است.
۷ - آن نشریه محترم به انتشار و ادعای کذب دیگری دامن زده است زیرا توسط آقای عیوضی مطرح شده که مدیریت جدید پارس دارو به فعالیت تشکل‌های کارگری اعتقادی ندارد و از فعالیت اعضای شورای اسلامی کار جلوگیری می‌شود، در این راستا ذکر موارد زیر ضروری است.
الف - در اولین جلسه برگزار شده بین اعضای شورای اسلامی کار شرکت، به آنان بیان شد که محدوده و دامنه ارتباطات بین شورا و مدیریت نصف مفاد قانون است.
ب - در جلسه شورای مدیران شرکت به تاریخ ۹/۴ / ۹۲ و در مصوبات بندهای ۲ و ۳ آن به معاونت مالی و مسئول حراست شرکت وظیفه داده شد تا برای تشکیل کمیته انضباط کار و تشویق پرسنل شرکت به مشارکت در کمیته پیشنهادات «با حضور اعضای شورای اسلامی کار» اقدام نمایند و چنانچه مدیریت اعتقادی به تشکل‌های کارگری من جمله شورا نداشت چگونه قبل از اینکه اولین ماه کار خود را در شرکت شروع نماید و حتی قبل از اینکه تجمعات غیرقانونی در شرکت انجام شود این درخواست را از شورای اسلامی مطرح می‌نماید؟
ج - با وجود اینکه از شورای اسلامی خواسته شد تا کارکنان شرکت را به حضور در کمیته پیشنهادات ترغیب نمایند(برای اطلاع از انتقادات و شکایات و پیشنهادات کل پرسنل) شورا طی نامه مکتوب پاسخ داد که هیچ یک از پرسنل تمایلی به عضویت در کمیته پیشنهادات ندارد(نامه مکتوب موجود است) این در حالی است که تا‌‌ همان تالریخ تعداد زیادی از کارکنان درخواست کتبی خود را برای عضویت در کمیته پیشنهادات ارائه نموده بودند(تمام درخواست‌های مکتوب موجود است).
د - افرادی که در کمیته پیشنهادات حضور یافتند اعلام نمودند که هیچ یک از اعضای شورا به آنان اطلاع‌رسانی نکرده‌اند(نه شفاهی و نه کتبی، نه حضوری و…) که در کمیته پیشنهادات عضو شوند و صورتجلسه مکتوب موجود است.
ه - در تاریخ ۲۳/۵ / ۹۲ جلسه‌ای با اضعای شورای اسلامی کار به علاوه مسئول حراست، مدیر منابع انسانی و معاون مالی شرکت در حضور مدیرعامل برگزار گردید و در آن جلسه کلیه پیشنهادات شورا به تصویب رسید اما اعضای شورای اسلامی هم از اعضای آن صورتجلسه(مواردی که خود پیشنهاد داده بودند) خودداری کردند و هم اختیاراتی که از سوی مدیرعامل به آنان داده شده بود را اجرا نکردند(پیشنهاد نحوه پرداخت پاداش مجمع به کارکنان و پیشنهاد محل تشکیل مراسم برای تجلیل از فرزندان کارمندان) که صورتجلسه مذکور در شرکت موجود است.
بنابراین با وجود این همه مستندات واقعاً چگونه می‌توان تهمت و افترا وارد نمود که مدیریت اعتقادی به تشکل‌های کارگری ندارد بلکه این تشکل کارگری(شورای اسلامی) بوده که اعتقادی به پیشنهادات مدیریت نداشته است.
و - تا این تاریخ هیچ احدی به عنوان عضو یا مسئول انجمن اسلامی نه شفاهاً و نه کتباً خود را به مدیریت شرکت معرفی ننموده و هیچ درخواستی مبنی بر اینکه انجمن اسلامی متقاضی انجام اقدام یا فعالیتی است به مدیریت شرکت ارائه نشده است لذا نگارنده مطلب کذب(آقای عیوضی) و آن نشریه محترم باید در این زمینه ادعای خود را اثبات نماید.
ز - تاکنون در تمام مواردی که فرمانده بسیج منطقه شرق تهران مکاتباتی با شرکت داشته‌اند و متقاضی انجام فعالیت‌هایی بوده‌اند با هماهنگی مسئول بسیج شرکت اقدامات انجام شده که فرد مدعی(آقای عیوضی) می‌بایست ادعای خود را با ذکر موضوعی که انجام نشده باشد به اثبات برسانند، ضمن اینکه باید اثبات نمایند ایشان وکیل یا مدعی اقدامات و انتظارات بسیج هستند زیرا هویت و ماهیت مسئول بسیج منطقه به این شرکت حضوراً و مکتوب معرفی شده اما مسئولین بسیج تاکحنون مطرح ننموده‌اند که فردی به نام آقای عیوضی نماینده یا مطالبه‌کننده خواسته‌های نهاد مقدس بسیج می‌باشد.
۸ - ادعای کذب دیگری مطرح شده که در روزهای پایانی دولت دهم «انتصاب گروهی مدیران» در روزهای پایانی نتیجه‌اش چنین مدیریتی است که کارگران هر روز اضطراب باشند. این ادعا قاعدتاً از طرف افرادی که مدیران را منصوب می‌نمایند به لحاظ قانونی پیگیری قانونی خواهد شد اما مشخص نیست خود مدعی(آقای عیوضی) این ادعای خود را چگونه می‌تواند به اثبات برساند که انتصاب اینجانب به دلیل گرایشات سیاسی یاجناحی خاصی بوده و قصد دولت محترم قبلی این بوده که برای کارگران اضطراب ایجاد نماید. ذکر این موارد از مصادیق ایجاد تشویش اذهان عمومی محسوب می‌شود و با منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از همه دولت‌های قبل منافات دارد.
۹ - جهت مزید اطلاع آن نشریه محترم و آقای عیوضی و تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند که در دوره مدیریت جدید سه راهکار برای برقراری ارتباط بین کلیه کارکنان با مدیرعامل شرکت ایجاد شد که تاکنون در شرکت پارس دارو سابقه نداشته و عبارتند از:
الف - معرفی نمایندگان از تولید – پشتیبانی تولید(آزمایشگاه فنی و مهندسی) – امور اداری و مسائل عمومی که همگی از بین خود کارکنان و با داوطلبی خودشان تعیین شده، به نحوی که چنانچه احدی از کارکنان مشکلی دارد که امکان دسترسی به مدیرعامل ندارد. بتواند نظرات خود را به آنان منتقل نمایند.
ب - نصب صندوق پیشنهادات و ارتباط با مدیرعامل
ج - اطلاعیه درباره امکان مستقیم ارتباط با مدیرعامل در روزهای دوشنبه هر هفته
با توجه به این موارد مشخص می‌شود که چنانچه هر یک از کارکنان ادعا و اعتراضی داشته باشند از راه‌های مختلف امکان دسترسی به مدیرعامل و بیان نظرات خود را دارند.
در خاتمه با توجه به اینکه درج و انتشار ادعاهای فردی به نام آقای عیوضی از مصادیق مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است این شرکت متناسب به حق خود در مورد مشارالیه اقدام می‌نماید و در مفاضا به اطلاع می‌رساند که اقدام آن رسانه محترم نیز در راستای مفاد تبصره ۱ ماده ۳، بند ج ماده ۲، بندهای ۸ و ۱۱ ماده ۶ و مفاد مندرج در ماده ۳۰ قانون مطبوعات و تبصره ۱ ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات(مصوب ۵/۲ / ۶۶) نبوده و این شرکت ضمن توصیه مشفقانه به مراعات موارد فوق حق اقدام قانونی مبتنی بر موارد فوق را برای خود محفوظ می‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز