خبرگزاری کار ایران

سرنوشت ۲۳۵ کارگر اخراجی در انتظار ۵۰ کارگر باقی‌مانده فولاد زاگرس

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۴۰

چکیده: «هم اکنون این کارخانه با همه دارایی‌هایش در شهرستان قروه به بهانه اصلاح ساختار ر‌ها شده و هیچ مسئولی پاسخگوی کارگران نیست.»

در پی اخراج ۲۳۵ نفر از مجموع ۲۸۵ کارگر کارخانه فولاد زاگرس، یکی از ۵۰ کارگر باقی مانده در این کارخانه در تماسی با ایلنا مدعی شد، بعد از اخراج ۲۳۵ کارگر در تاریخ ۱۸ تیرماه، ۵۰ کارگر باقی مانده نیز همچنان همانند سایر همکارنشان بلاتکلیف بوده و از فروردین ماه سال جاری حقوقی دریافت نکرده‌اند.

این کارگر شاغل در کارخانه فولاد زاگرس که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: این ۵۰ کارگر باقی مانده که بعد از تعطیلی کارخانه در قسمتهای مختلف از جمله بخشهای نگهبانی، دفتری و فنی مشغول به کارند از فروردین ماه سال جاری بجز مبلغ ناچیزی که به عنوان علی‌الحساب به آنان پرداخت شده است حقوق دیگری دریافت نکرده‌اند و در این زمینه هیچ مسئولی در کارخانه پاسخگوی مطالبات آنان نیست.
او با بیان اینکه مدیر عامل در کارخانه حضور فیزیکی ندارد ادامه داد: وقتی کارگران بعد از ۲۰ سال خدمت قصد پی‌گیری مطالبات خود را دارند به مسئولین ارشد کارخانه دسترسی ندارند و مدیران پایین دستی نیز عامل پرداخت نشدن حقوق کارگران را خالی بودن حسابهای بانکی کارخانه عنوان می‌کنند.
او همچنین گفت: کارفرما پیغام داده است به حضور شما در کارخانه هیچ اجباری نیست و می‌توانید کارخانه را‌‌ رها کنید چرا که توان پرداخت حقوق را نداریم.

این کارگر با بیان اینکه برخی از قسمتهای حساس کارخانه همانند پستهای برق و تاسیسات نیاز به نگهداری مستمر دارد افزود: هم اکنون این کارخانه با همه دارایی‌هایش در شهرستان قروه به بهانه اصلاح ساختار ر‌ها شده و هیچ مسئولی پاسخگوی کارگران نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز